Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Jag har 2 st och väntar på en tredje. Fast den nya som ska komma på måndag är istället en U2711 skärm i hoppet på att den ska var bättre!

Angående sRGB så blir vit färg blå-grön-aktig på dom två skärmar jag har än så länge

Intressant. Precis samma fenomen som jag har haft på alla mina tre skärmar alltså..
Två av mina kollegor kör varsin u2713hm fast via displayport.. Inga problem med dom. Jag har som sagt bara kört dvi..
Blåa/gröna streck på alla ytor som vanligtvis är vita..
Kör du DVI, eller vad kör du?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Intressant. Precis samma fenomen som jag har haft på alla mina tre skärmar alltså..
Två av mina kollegor kör varsin u2713hm fast via displayport.. Inga problem med dom. Jag har som sagt bara kört dvi..
Blåa/gröna streck på alla ytor som vanligtvis är vita..
Kör du DVI, eller vad kör du?

Japp, ja kör också med DVI. Hmm. Urdra om DELL ens testat detta ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Packade precis upp min tredje skärm... REV 00 Augusti

Mycket BLB som vanligt ! Men nu fungerar sRGB som det ska iaf via DVI. Återkommer ikväll, när det blir mörkt ute...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

jaha va ett klick ifrån att beställa denna skärm så börja man läsa vad alla skriver här så värkar det som man ska låta bli eller ?

Visa signatur

Chassi: Define R4 Nätdel: NZXT HALE 90 80+Gold 1000W CPU: Intel i7 3820 Mobo: Msi x79 gd-45(8d) GPU: Gtx 590 Minne: Kingston 16GB 1600MHz SSD:Intel 520 Helt vattenkyld Ek watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stocken_levi:

jaha va ett klick ifrån att beställa denna skärm så börja man läsa vad alla skriver här så värkar det som man ska låta bli eller ?

Mitt råd är att vänta någon månad till dom fått ordning på kvalitetskontrollen och dom issues som finns. I övrigt är det en kanonskärm för pengarna!

De problem som jag märkt och läst om är:
- BLB i framförallt nedre vänstra hörnet där det ofta blir en gultonad backlightbleed. Högre nedre hörn brukar blöda en del med, dock oftast (?) med en lite blåare/vitare ton. Det är sällan något som märks särskilt mycket om man sitter i en relativt ljus miljö. Märks alltså mest när man sitter i mörker.
- Diagonala streck i den nedre delen av skärmen mot ljusa bakgrunder. Förekommer typ inte ovanför mitten av skärmen utan bara under mitten och neråt. Ganska störigt när man väl sett dom. OBS, det är statiska streck, inget som rör på sig så det blir jobbigt för ögonen alltså. Dock irriterande ändå.
- sRGB-läget på skärmen verkar fungera dåligt om man kör skärmen via DVI. Jag har haft blåa streck över alla vita bakgrunder (se exempel tidigare i tråden) när jag kört DVI. Dock fungerar det bra med HDMI..

Jag har för tillfället tre u2713hm här hemma. Alla är rev 00 (finns ingen 01 än), två är tillverkade i juli, en i augusti. De som är tillverkade i juli har alla ovanstående problem (av mina ex alltså). Den som är tillverkad i augusti kunde jag inte se några diagonala streck på, vilket är positivt. Dock blödde den ganska mycket mer än de andra två. Kalibreringen verkar skilja mellan månaderna också.. De första två (som var tillverkade i juli) var betydligt kallare (och bättre kan jag tycker) i tonen än vad den som var tillverkad i augusti var. Den var mycket gulare överlag. Har man en egen kalibrator är det väl iofs inget problem direkt, men det var så jag upplevde det. Sen går det ju inte hårdvarukalibrera dessa utan bara kalibrera färgprofilen i windows.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Jag har 2 st och väntar på en tredje. Fast den nya som ska komma på måndag är istället en U2711 skärm i hoppet på att den ska var bättre!

Angående sRGB så blir vit färg blå-grön-aktig på dom två skärmar jag har än så länge

Du får gärna tala om hur du upplever din u2711 jämfört med u2713hm

Eller var det den du pratade om i något inlägg längre upp här? Alltså u2711.. Dom ska ju inte blöda särskilt mycket..
Tänk på att IPS-paneler lider av IPS glowe.. Inte detsamma som att de blöder.. Det är nästan ofrånkomligt att det
ser helt jämnt ut över hela skärmen från exakt samma position. Rör du huvudet lite kommer du märka att det ljusa
försvinner i så fall.. Jag har för mig det beror på att lite billigare skärmar saknar ett visst filter som gör att denna effekt
uppkommer. Man får gå upp i prisklass om man vill komma från de problemen vill jag minnas.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Fjärde skärmen är nu inkopplad, samma problem med gult bleed nere till vänster och vitt nere till höger. Blb:n nere till vänster är dock väldigt mild, så den kan jag leva med. Blb:n till höger är dock vansinnigt störande, som med de tidigare. Speciellt eftersom jag använder skärmen mest på kvällstid och det då är extra tydligt. Vet inte vad jag ska göra nu, det verkar vara omöjligt att få tag i ett bra exemplar. Har haft två från Juli och två från Augusti nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Fjärde skärmen är nu inkopplad, samma problem med gult bleed nere till vänster och vitt nere till höger. Blb:n nere till vänster är dock väldigt mild, så den kan jag leva med. Blb:n till höger är dock vansinnigt störande, som med de tidigare. Speciellt eftersom jag använder skärmen mest på kvällstid och det då är extra tydligt. Vet inte vad jag ska göra nu, det verkar vara omöjligt att få tag i ett bra exemplar. Har haft två från Juli och två från Augusti nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det u2711:an du pratade om tidigare i tråden eller är det ytterligare en u2713hm? Läs gärna mitt inlägg ovanför ditt..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

har bra med blb nere i vänstra hörnet även jag, inga övriga problem, kör via displayportkabel,
är det något man kan få på garantin?

pixelgaranti är ju en grej, men blb?
sysslar en del med filmredigering av mörka filmer, och en del filmtittande, är smått frustrerande när man har en soluppgång i ena hörnet konstant.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Är det u2711:an du pratade om tidigare i tråden eller är det ytterligare en u2713hm? Läs gärna mitt inlägg ovanför ditt..

Nej, 2713. Jag har aldrig planerat att skaffa en 2711 istället, så du förväxlar nog mig med DunderHoken. Men ja, problemen nere i högra hörnet mildras om jag sitter till höger om skärmen eller tre meter från den. Så det kanske är IPS-glow, men det är inte riktigt görbart att behöva sitta till höger om skärmen för att bli av med ett sådant problem. Speciellt inte när jag ska redigera bilder. Tar och laddar upp ett par bilder på fenomenet imorgon...

Permalänk
Skrivet av Bellerefon:

har bra med blb nere i vänstra hörnet även jag, inga övriga problem, kör via displayportkabel,
är det något man kan få på garantin?

pixelgaranti är ju en grej, men blb?
sysslar en del med filmredigering av mörka filmer, och en del filmtittande, är smått frustrerande när man har en soluppgång i ena hörnet konstant.

Hej

Ked af at høre, at også du har problemer med BLB.

Send mig lidt billeder, samt servicetag i en privat besked, så ser jeg meget gerne på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Jag gör nu en uppdatering i tråden då jag inte kunde vänta längre på att inhandla mina 2 extra skärmar.
Notera då att jag redan bytt ut min första skärm och fick ett exemplar som ej var perfekt, men tillräckligt bra för att köra på.

Reultatet nedan.

Samtliga 3 skärmar varav min "gamla" utbytta i mitten

Ja... ni ser ju direkt det tråkiga men bifogar en närmre bild på samtliga.

Skärm 1
Skärm 2, min utbytta som känns helt ok nu
Skärm 3

Var ska man börja...
Jag förstår verkligen inte hur Dell kan behålla dessa ute fortfarande utan att bekräfta någon lösning.
Samtliga mina skärmar är från Juli, även den som fungerar helt ok!
Mest frustrerande är ju att det uppenbarligen går att få en bra skärm, att behöva starta detta lotteri med utbyten är ju inte bra för någon part.

Det ska sägas att Dell har helt outstanding service, det gör mig inte lycklig att behöva utnyttja den nu igen för det.
Att det sedan står en logo på kartongerna bakom mig med "premium panel gurantee" är bara skrattretande.
Kan även tilläga att skärm nummer 3 inte har något som kan kallas för i närheten av vitt i kalibreringen heller.
När jag drar en vit bakgrund över samtliga börjar jag nästan skratta när jag kommer till sista skärmen, det är gult helt enkelt.
Extra mycket gult nere till vänster där BLB är som värst.

Nu blir det till att PM:a Dellcare som tack och lov håller ofantligt mycket högre kvalitet än denna skärm.
Det är dags att Dell tar tag i det här nu, denna skärm sänker åsikterna om kvalitet något otroligt.
Med tanke på alla returer kan det knappast vara en gynsam affär heller.

Visa signatur

8=======================================================================D
Så stor minst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnuttiz:

Jag gör nu en uppdatering i tråden då jag inte kunde vänta längre på att inhandla mina 2 extra skärmar.
Notera då att jag redan bytt ut min första skärm och fick ett exemplar som ej var perfekt, men tillräckligt bra för att köra på.

Reultatet nedan.

Samtliga 3 skärmar varav min "gamla" utbytta i mitten

Ja... ni ser ju direkt det tråkiga men bifogar en närmre bild på samtliga.

Skärm 1
Skärm 2, min utbytta som känns helt ok nu
Skärm 3

Var ska man börja...
Jag förstår verkligen inte hur Dell kan behålla dessa ute fortfarande utan att bekräfta någon lösning.
Samtliga mina skärmar är från Juli, även den som fungerar helt ok!
Mest frustrerande är ju att det uppenbarligen går att få en bra skärm, att behöva starta detta lotteri med utbyten är ju inte bra för någon part.

Det ska sägas att Dell har helt outstanding service, det gör mig inte lycklig att behöva utnyttja den nu igen för det.
Att det sedan står en logo på kartongerna bakom mig med "premium panel gurantee" är bara skrattretande.
Kan även tilläga att skärm nummer 3 inte har något som kan kallas för i närheten av vitt i kalibreringen heller.
När jag drar en vit bakgrund över samtliga börjar jag nästan skratta när jag kommer till sista skärmen, det är gult helt enkelt.
Extra mycket gult nere till vänster där BLB är som värst.

Nu blir det till att PM:a Dellcare som tack och lov håller ofantligt mycket högre kvalitet än denna skärm.
Det är dags att Dell tar tag i det här nu, denna skärm sänker åsikterna om kvalitet något otroligt.
Med tanke på alla returer kan det knappast vara en gynsam affär heller.

Jag håller med till fullo. Jag är inne på min tredje skärm, som också är tillverkad senast (augusti). Den är precis som din tredje skärm, väldigt mycket gulare i tonen än de andra. Väldigt synd att panelen i dagsläget håller så låg kvalitet. Jag hoppas verkligen att kvaliteten och kvalitetskontrollen ökar så att man kan få ett vettigt exemplar. DellCare här på forumet har dock skött serviceärendena exemplariskt. Hon ska ha mycket cred för det!

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Karina är bäst !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Karina är bäst !

Skrivet av -=fredrik=-:

DellCare här på forumet har dock skött serviceärendena exemplariskt. Hon ska ha mycket cred för det!

Mange tak for jeres pæne ord. De betyder virkelig meget for mig!

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Kan fan inte hålla mig längre beställer skärmen idag. Det jag undrar om man kommer ha problem med Blb på den ska man då kontakta dell eller där man har köpt skärmen?

Visa signatur

Chassi: Define R4 Nätdel: NZXT HALE 90 80+Gold 1000W CPU: Intel i7 3820 Mobo: Msi x79 gd-45(8d) GPU: Gtx 590 Minne: Kingston 16GB 1600MHz SSD:Intel 520 Helt vattenkyld Ek watercooling

Permalänk
Skrivet av Stocken_levi:

Kan fan inte hålla mig längre beställer skärmen idag. Det jag undrar om man kommer ha problem med Blb på den ska man då kontakta dell eller där man har köpt skärmen?

Hej

Hvis du skulle opleve nogle problemer med skærmen, er du altid velkommen til at kontakte mig, så vil jeg med glæde se på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av DellCare:

Hej

Hvis du skulle opleve nogle problemer med skærmen, er du altid velkommen til at kontakte mig, så vil jeg med glæde se på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Okej va bra tack för det snabba svaret

Visa signatur

Chassi: Define R4 Nätdel: NZXT HALE 90 80+Gold 1000W CPU: Intel i7 3820 Mobo: Msi x79 gd-45(8d) GPU: Gtx 590 Minne: Kingston 16GB 1600MHz SSD:Intel 520 Helt vattenkyld Ek watercooling

Permalänk
Relik 📜

Trist att det fortfarande är så dåligt.. Min jag är nu är "okej", så jag sitter med den tills det börjar trilla in bra skärmar lite mer frekvent. Då tänker jag absolut fixa ytterligare ett byte, bli av med sista BLB och den fortfarande noterbara (om än mindre) gultonen åt vänster.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Om det inte varit för Dells goda support så hade jag inte ens övervägt att köpa den här skärmen, men just nu känns det som att det är bäst att avvakta tills de fått ordning på problemet och först då kanske köpa en skärm.

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Om det inte varit för Dells goda support så hade jag inte ens övervägt att köpa den här skärmen, men just nu känns det som att det är bäst att avvakta tills de fått ordning på problemet och först då kanske köpa en skärm.

Håller med dig om deras fina support. Fast hade de lagt mer krut på att kvalitetssäkra skärmarna hade man inte behövt förlita sig på att supporten ska fånga upp alla problem. Jag gillar Dells skärmar. Mina erfarenheter av dem har hittills bara varit positiva, men när det gäller denna modell i dess nuvarande tappning, skulle jag aldrig våga chansa. Jag skulle helt enkelt inte orka hålla på o byta den ena efter den andra tills man kanske får ett godtagbart exemplar. Men jag tror att nästa revision löser en del av problemen.

Permalänk

Tack trådskapare och deltagare för era inlägg här, tack kanske fel ord. Lider med er faktiskt. Tänkte precis packa upp min 2713 men efter att ha läst detta så nyttjar jag min ångerätt hos ÅF. Problemet nu är, vänta en massa innan ny felfri modell kommer eller satsa på en 2411 eller 2711, vad tycker ni ? Vet inte om jag vågar köpa denna igen..... även om Dells support är toppen så är det inte bra pr för en skärm med sådanahär problem.

Visa signatur

ASUS HERO XI GAMING - Intel Core i9 9900k 3.6ghz - Asus GeForce 2080 TI ROG STRIX - Corsair Dominator Platinum RG Black DDR 3200Mhz 32gb - Samsung 970 Pro nVME 1tb x2 -Corsair AX1600i v1600w - 32" ASUS Rog Strix XG32VQR - 32" AOC CQ32G1

Permalänk
Skrivet av DustPuppy:

Nej, 2713. Jag har aldrig planerat att skaffa en 2711 istället, så du förväxlar nog mig med DunderHoken. Men ja, problemen nere i högra hörnet mildras om jag sitter till höger om skärmen eller tre meter från den. Så det kanske är IPS-glow, men det är inte riktigt görbart att behöva sitta till höger om skärmen för att bli av med ett sådant problem. Speciellt inte när jag ska redigera bilder. Tar och laddar upp ett par bilder på fenomenet imorgon...

Här är bilderna, den första rakt framifrån på ~70 cm håll:

Och den andra, sittandes mitt framför strömknappen på skärmen, samma avstånd.

Är det här normalt? Jag upplever inte samma fenomen på min U2311, men den är ju mindre å andra sidan...

Edit:
Läste på lite från tftcentrals recension av skärmen, och IPS glow är tydligen bara något man upplever när man tittar på skärmen från sidan? Det som jag ser nere i högra hörnet är således backlight bleed enligt vad jag kan utröna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Här är bilderna, den första rakt framifrån på ~70 cm håll:

( Bild )

Och den andra, sittandes mitt framför strömknappen på skärmen, samma avstånd.

( Bild )

Är det här normalt? Jag upplever inte samma fenomen på min U2311, men den är ju mindre å andra sidan...

Edit:
Läste på lite från tftcentrals recension av skärmen, och IPS glow är tydligen bara något man upplever när man tittar på skärmen från sidan? Det som jag ser nere i högra hörnet är således backlight bleed enligt vad jag kan utröna...

Fast på en så här pass stor skärm så blir det ju på sätt och vis lite att man tittar från sidan nere i hörnen.. Men det ska ju absolut inte dra åt det gula hållet eller vara jättemycket.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Jag köper gärna en "defekt" skärm av er.

Permalänk

Så fick skärmen idag hur gör ni för att testa den ?

Visa signatur

Chassi: Define R4 Nätdel: NZXT HALE 90 80+Gold 1000W CPU: Intel i7 3820 Mobo: Msi x79 gd-45(8d) GPU: Gtx 590 Minne: Kingston 16GB 1600MHz SSD:Intel 520 Helt vattenkyld Ek watercooling

Permalänk

Jaha då har man kollat lite och så klart mitt ex va lika som alla andra. Blöder en hel del även fast det är ljust i rummet lyser det gula igen + att jag har de där diagonala streck i den nedre delen av skärmen mot ljusa bakgrunder.

Blir att ta kontakt med Karina på Dellcare

http://www.ladda-upp.se/bilder/30423/

Tillverkad Jun 2012 rev 00

Visa signatur

Chassi: Define R4 Nätdel: NZXT HALE 90 80+Gold 1000W CPU: Intel i7 3820 Mobo: Msi x79 gd-45(8d) GPU: Gtx 590 Minne: Kingston 16GB 1600MHz SSD:Intel 520 Helt vattenkyld Ek watercooling

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Fast på en så här pass stor skärm så blir det ju på sätt och vis lite att man tittar från sidan nere i hörnen.. Men det ska ju absolut inte dra åt det gula hållet eller vara jättemycket.

Absolut, men då borde det ju drabba alla hörn om man tittar mitt på och rakt framifrån skärmen. Vilket inte ser ut att hända.

Skrivet av Stocken_levi:

Så fick skärmen idag hur gör ni för att testa den ?

Inbränning (image retention) kan du testa så här: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1422669
De diagonala linjerna ser du om du tar upp en helt vit bild, och backlight bleed ser du genom att i ett mörkt rum ta upp en helt svart bild.

Permalänk
Skrivet av DustPuppy:

Absolut, men då borde det ju drabba alla hörn om man tittar mitt på och rakt framifrån skärmen. Vilket inte ser ut att hända.

Inbränning (image retention) kan du testa så här: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1422669
De diagonala linjerna ser du om du tar upp en helt vit bild, och backlight bleed ser du genom att i ett mörkt rum ta upp en helt svart bild.

jepp har testat blöder en hel del + att jag har de där diagonala streck se om det går att göra ett återköp eller om dellcare tar hand om det

http://www.ladda-upp.se/bilder/30423/

Visa signatur

Chassi: Define R4 Nätdel: NZXT HALE 90 80+Gold 1000W CPU: Intel i7 3820 Mobo: Msi x79 gd-45(8d) GPU: Gtx 590 Minne: Kingston 16GB 1600MHz SSD:Intel 520 Helt vattenkyld Ek watercooling

Permalänk
Skrivet av Stocken_levi:

jepp har testat blöder en hel del + att jag har de där diagonala streck se om det går att göra ett återköp eller om dellcare tar hand om det

http://www.ladda-upp.se/bilder/30423/

Tänk på att när du har den i ett mörkt rum så måste du oftast sänka brightness en hel del också, annars blir även små defekter överdrivna.