ångerrätt mobil/abonemang?

Permalänk

ångerrätt mobil/abonemang?

Har klippt till på en Note II med abonemang, men funderar på ifall Nexus 4 är mycket billigare kanske försöka ångra köpet på Note II + abonemang.

Vet någon ifall 14dagar ångerrätt gäller, har förövrigt inte använt mobil och abonemang ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grandpatzer:

Har klippt till på en Note II med abonemang, men funderar på ifall Nexus 4 är mycket billigare kanske försöka ångra köpet på Note II + abonemang.

Vet någon ifall 14dagar ångerrätt gäller, har förövrigt inte använt mobil och abonemang ännu.

Om du inte köpt den i butik så gäller distansavtalslagen. Då har du ångerrätt.
Tror även de flesta butiker erbjuder ångerrätt. Ring det företag du handlat av, enklast så

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Skrivet av grandpatzer:

Har klippt till på en Note II med abonemang, men funderar på ifall Nexus 4 är mycket billigare kanske försöka ångra köpet på Note II + abonemang.

Vet någon ifall 14dagar ångerrätt gäller, har förövrigt inte använt mobil och abonemang ännu.

Just nu ligger priset på en nexus 4 som för övrigt inte släpps än på ett par veckor, på dryga 4200kr. Tror de priset kommer sjunka en bra bit så fort fler butiker lägger ut mobilen på sina sidor. Vänta nån vecka eller två är mitt tips om du ska köpa nexus 4.

Men för att svara på din fråga, har du beställt på telefon eller på nätet gäller 2 veckors ångertid.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Just nu ligger priset på en nexus 4 som för övrigt inte släpps än på ett par veckor, på dryga 4200kr. Tror de priset kommer sjunka en bra bit så fort fler butiker lägger ut mobilen på sina sidor. Vänta nån vecka eller två är mitt tips om du ska köpa nexus 4.

Men för att svara på din fråga, har du beställt på telefon eller på nätet gäller 2 veckors ångertid.

Fast nu var det mobil + abonemang, vet inte om abonemang räknas som tjänst eller vara.

Hursomhelst kommer jag förmodligen behålla Note II, stor skärm, minneskort och batteritid är ju fördelar med Note II mot N4.

Permalänk
Medlem

Om du har börjat använda abonnemanget tror jag inte du har ångerrätt på telefonen om den ingår, men ring och fråga konsumentrådgivare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Om du har börjat använda abonnemanget tror jag inte du har ångerrätt på telefonen om den ingår, men ring och fråga konsumentrådgivare.

Men om jag börjat testa mobilen men inte abonemaget då?

Är lite orolig att mobilen ska ha döda pixlar eller något annat problem och att jag då måste reklamera och vara utan mobil i flera månader.

Permalänk
Medlem

Köp eller låt bli du låter lite paranoid.

Återköp av abonemang glöm det.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av grandpatzer:

Har klippt till på en Note II med abonemang, men funderar på ifall Nexus 4 är mycket billigare kanske försöka ångra köpet på Note II + abonemang.

Vet någon ifall 14dagar ångerrätt gäller, har förövrigt inte använt mobil och abonemang ännu.

Har man dom tankegångarna så nära efter inköp så har man förhastat sig katastrofalt... det är ingen annans än ens eget fel...
Note 2 är helt OK, lev med den.:)

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)