Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av KKay:

Är det något speciellt man ska tänka på när man tar loss space-tangenten?

Ptja, det man ska tänka på är att det är väldigt känsligt när man ska löda loss dioden. Ledbanorna kan gå sönder ganska lätt.

Permalänk
Skrivet av Tri_State:

Jo, det är lite surt. Hade det funnits med vita LED's hade jag antagligen tagit dom också. Men det fick bli röda.

Vad tycker du om de röda lysdioderna? Jag vill hålla det så "cleant" som möjligt, vet inte ifall röda då är så jätte bra och detta gör mig osäker på vad jag ska välja, SHINE eller SHINE2...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av HElephant:

Vad tycker du om de röda lysdioderna? Jag vill hålla det så "cleant" som möjligt, vet inte ifall röda då är så jätte bra och detta gör mig osäker på vad jag ska välja, SHINE eller SHINE2...

Man kan ju säga att röd belysning är mer "bad ass" och ser häftigt ut medans exempelvis vit belysning är mer cleant och stör inte in på andra färger. Jag älskar kombinationen röd och svart, även om vitt är riktigt snyggt. På den lägsta nivån är den röda belysningen helt perfekt, ej störig men ändå tydlig. Dock ska du endast skaffa Shine II om du vill ha dom små extra finesserna det erbjuder. Personligen älskar jag funktionen att kunna välja exakt vilken tangent som ska vara upplyst.

Tråkigt att Sverige ej har fått in Shine II med vita LED's, för det finns ju, även i en tenkeyless variant. Myspys.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på mx black with Gold led men vet inte om min finska datorbutik har nordiska verisionen..... ett måste enligt mig

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Hallå. Har ducky en egen hemsida eller är jag blind? skulle villa veta om man kan tanka ner senaste drivrutinerna till shine2 om man beställer ett, väldigt sugen.

edit:
Ts, du har du prövat cherry blue och black? jag har tydligen blue på mitt razer ultimate, trodde jag hade black då jag läst det på deras hemsida, vad tycker du är bäst för spel? som Lol och fps etc

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skrivet av Tri_State:

Man kan ju säga att röd belysning är mer "bad ass" och ser häftigt ut medans exempelvis vit belysning är mer cleant och stör inte in på andra färger. Jag älskar kombinationen röd och svart, även om vitt är riktigt snyggt. På den lägsta nivån är den röda belysningen helt perfekt, ej störig men ändå tydlig. Dock ska du endast skaffa Shine II om du vill ha dom små extra finesserna det erbjuder. Personligen älskar jag funktionen att kunna välja exakt vilken tangent som ska vara upplyst.

Tråkigt att Sverige ej har fått in Shine II med vita LED's, för det finns ju, även i en tenkeyless variant. Myspys.

Går det inte att få tag på via någon hemsida?

För övrigt är jag riktigt kluven mellan Shine 2 och G2pro TKL

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Går det inte att få tag på via någon hemsida?

För övrigt är jag riktigt kluven mellan Shine 2 och G2pro TKL

Vill du ha num-pad = Shine 2
Vill du ha LED på alla knappar + en massa roliga/nyttiga funktioner med LED's = Shine 2
Om inte.. så G2pro TKL - den ser bättre ut på bordet tycker jag personligen

Jag har själv Shine 2, MX-red och gröna LED's.. Can't live without my num-pad!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Går det inte att få tag på via någon hemsida?

För övrigt är jag riktigt kluven mellan Shine 2 och G2pro TKL

Jag mejlade Inet om det och bad dom kolla med sin leverantör. I bästa fall kunde dom kanske få in dom tidigast i början på nästa år, och det orkade jag inte vänta på. Dessutom är numpaden trevlig att ha ibland, även om jag föredrar tenkeyless.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Älskar min bräda med MX-Red.

Skrivet av lacrits:

Vill du ha num-pad = Shine 2
Vill du ha LED på alla knappar + en massa roliga/nyttiga funktioner med LED's = Shine 2
Om inte.. så G2pro TKL - den ser bättre ut på bordet tycker jag personligen

Jag har själv Shine 2, MX-red och gröna LED's.. Can't live without my num-pad!

Gröna LED's ger ett behagligt ljus i min smak.

Permalänk
Medlem

Känns Shine 2 med röda brytare som ett Mk-50?

Var nämligen och klämde på ett Mk-50 och ett Mk-85.

Jag tyckte mk-50 var ganska skön, men mk-85 kändes för plasttig för min smak.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Ohcha:

Känns Shine 2 med röda brytare som ett Mk-50?

Var nämligen och klämde på ett Mk-50 och ett Mk-85.

Jag tyckte mk-50 var ganska skön, men mk-85 kändes för plasttig för min smak.

Om du menar hur det känns att trycka ner knapparna så är det ungefär likadant ja. Det är lite skillnad på stabilisatorerna och så, men annars så är det ju samma brytare. Men sen är det ju värt o tänka på att Duckys grejer håller en bra mycket högre kvalité än Qpad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Om du menar hur det känns att trycka ner knapparna så är det ungefär likadant ja. Det är lite skillnad på stabilisatorerna och så, men annars så är det ju samma brytare. Men sen är det ju värt o tänka på att Duckys grejer håller en bra mycket högre kvalité än Qpad.

Är formen på knapparna lika? alltså släta inte skålade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohcha:

Är formen på knapparna lika? alltså släta inte skålade.

Mina knappar har en "(" form.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Mina knappar har en "(" form.

dom var visst skålade på mk-50. Men ducky och mk-50 såg relativt lika ut i skålningen.

Känns din ducky plasttig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohcha:

dom var visst skålade på mk-50. Men ducky och mk-50 såg relativt lika ut i skålningen.

Känns din ducky plasttig?

Om jag jämför med andra tangentborden som jag har hemma (Logitech G110, G19, Microsoft SideWinder X4) så känns det inte plastigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohcha:

dom var visst skålade på mk-50. Men ducky och mk-50 såg relativt lika ut i skålningen.

Känns din ducky plasttig?

Nä det gör den inte

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen

Förlåt för ev. stavfel. Det kan har blivit rättat av ett rättningsprogram.

Permalänk
Skrivet av lacrits:

Vill du ha num-pad = Shine 2
Vill du ha LED på alla knappar + en massa roliga/nyttiga funktioner med LED's = Shine 2
Om inte.. så G2pro TKL - den ser bättre ut på bordet tycker jag personligen

Jag har själv Shine 2, MX-red och gröna LED's.. Can't live without my num-pad!

Just det som är så svårt att avgöra. TKL är snyggare, men LED och numpad är ju riktigt trevligt.

Skrivet av Tri_State:

Jag mejlade Inet om det och bad dom kolla med sin leverantör. I bästa fall kunde dom kanske få in dom tidigast i början på nästa år, och det orkade jag inte vänta på. Dessutom är numpaden trevlig att ha ibland, även om jag föredrar tenkeyless.

Kan enbart tänka mig Shine 2 med vita LED, men vilken seg väntetid. Frågan är om man kommer orka vänta...

Decisions decisions...

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Mordrana:

Hallå. Har ducky en egen hemsida eller är jag blind? skulle villa veta om man kan tanka ner senaste drivrutinerna till shine2 om man beställer ett, väldigt sugen.

edit:
Ts, du har du prövat cherry blue och black? jag har tydligen blue på mitt razer ultimate, trodde jag hade black då jag läst det på deras hemsida, vad tycker du är bäst för spel? som Lol och fps etc

Glömde svara på din fråga. Ber om ursäkt för detta.
Men svarta switchar ska vara "bäst" för gaming medan blåa ska vara bäst till skrivning, men det är ju helt personligt.

En sak man kan säga garanterat är iaf att det är problem med att spamma samma knapp om man har blå switchar då de kan fastna i ett mellanläge om man inte släpper upp switchen helt.

Permalänk
Medlem

Ps/2 adapter?

Hej.

Jag fick precis hem mitt Shine 2 Brown med röda leds. Vilken kvalitét! Kommer ta en liten stund att vänja mig vid mekaniska switchar, efter år av plast...

Min fråga: Jag får det inte att fungera med tangentbordet kopplat via ps/2-adapter. Har testat både med och utan nkro-switchen. Bios har inga inställningar för att "aktivera" ps/2 så jag antar att det är aktiverat per automatik. Vid uppstart säger datorn att inget tangentbord är inkopplat.

Är det någon som kör denna modell via ps/2 adapter?

Modellen jag använder är:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Moderkortet:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635264

Tacksam om någon har något tips.

Permalänk

min space gnisslar lite

Går det och lösa eller ska man lämna tillbaka det ?

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem

har beställt detta tangentbord nu också... väntar med spänning.
beställde från oc.nu dom är riktigt snabba och bra göra med.

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Tossitoker12:

min space gnisslar lite

Går det och lösa eller ska man lämna tillbaka det ?

Det går att smörja upp med lite 5-56 eller liknande, det är metallpinnen som gnisslar skulle jag tro, så smörj in den försiktigt så är det inga problem.

Permalänk
Medlem

Hanledsstödet sätts det på tangenbordet eller? På inets bilder ser det ut som man bara lägger det på vanliga skrivbordet, skulle inte funka alls för mig eftersom jag gärna flyttar tangentbordet när jag spelar ?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av pompa_kumla:

Hanledsstödet sätts det på tangenbordet eller? På inets bilder ser det ut som man bara lägger det på vanliga skrivbordet, skulle inte funka alls för mig eftersom jag gärna flyttar tangentbordet när jag spelar ?

Det sitter löst.
Hur menar du att det skulle vara ett problem ? Det är väl bara att flytta på handleds-stödet också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det sitter löst.
Hur menar du att det skulle vara ett problem ? Det är väl bara att flytta på handleds-stödet också?

Jag sitter ganska annorlunda när jag spelar och tangentbordet flyttar sig lätt men kanske går att tejpa fast det då?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av pompa_kumla:

Jag sitter ganska annorlunda när jag spelar och tangentbordet flyttar sig lätt men kanske går att tejpa fast det då?

Min lösning på det är att ha tangentbordet och handledsstödet på en musmatta, då rör det sig verkligen inte.
Du kan ju såklart köpa en lös musmatta att ha tangentbordet på istället för att ha en gigantisk matta som jag har.

Annars kan man göra som jag gjorde med mitt egentillverkade handledsstöd. Jag tog en gammal musmatta, klippte den i samma storlek som tangentbord + stödet, sedan limma jag fast stödet på musmattan och ställde tangentbordet på resterade yta av musmattan. Vips så fick jag en "platta" som tangentbord och handledsstöd stod på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Min lösning på det är att ha tangentbordet och handledsstödet på en musmatta, då rör det sig verkligen inte.
Du kan ju såklart köpa en lös musmatta att ha tangentbordet på istället för att ha en gigantisk matta som jag har.
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/05/04/Dsc_0026....

Annars kan man göra som jag gjorde med mitt egentillverkade handledsstöd. Jag tog en gammal musmatta, klippte den i samma storlek som tangentbord + stödet, sedan limma jag fast stödet på musmattan och ställde tangentbordet på resterade yta av musmattan. Vips så fick jag en "platta" som tangentbord och handledsstöd stod på.
http://i.imgur.com/0TNve.jpg

Vart köpte du ditt gigantiska musmatta?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Marwin88:

Vart köpte du ditt gigantiska musmatta?

cdon.com

Den heter Corepad XXXL.

Permalänk

Riktigt bra recension, har bara två frågor!
Finns det att köpa en vit överdel av chassit som passar, separat? (behöver inte vara ducky) och vad är storleken på de leds som sitter i tangentbordet?

Visa signatur

Tangentbord e kul