Sapphire Radeon 9700 (inte Pro)

Permalänk
Medlem

Sapphire Radeon 9700 (inte Pro)

Det kortet hittar man på komplett.se, och jag är helsugen!
Men jag undrar om någon har det kortet och isf hur det upplevs fungera, t.ex. om det är bra bildkvalitet (jag kör 1600x1200@85Hz på min 19") och om det överklockar bra (lika bra som Pro kanske? hehe).

Det verkar som om marknaden är full av en massa 9700 Pro som kostar skjortan, känns inte rätt att punga ut 1000-1500 kr extra bara för några % mer prestanda i något test.

Permalänk

Bildkvaliten är som vanligt mycket bra på Ati's grafikkort, och prestandan är helt Ok, inte så långt efter Pro versionen faktiskt, men att klocka upp den till ett Pro vet jag inte om det går, men med bättre kylning så går det säkert! Själv köpte jag Pro versionen för 3595:- på kpmplett när de hade kampanj på dem en vecka, attans va glad jag är som beställde just då, dagen efter åt så var de slut och de kostar ca 3400-3500:- nu, och finns inte ens i lager!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtracrispy

Bildkvaliten är som vanligt mycket bra på Ati's grafikkort, och prestandan är helt Ok, inte så långt efter Pro versionen faktiskt, men att klocka upp den till ett Pro vet jag inte om det går, men med bättre kylning så går det säkert! Själv köpte jag Pro versionen för 3595:- på kpmplett när de hade kampanj på dem en vecka, attans va glad jag är som beställde just då, dagen efter åt så var de slut och de kostar ca 3400-3500:- nu, och finns inte ens i lager!

4400-4500:- menar du väl?

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag ATI:s pro kort för 3000Kr och har vart glad sen dess
ATI:s bildkvalitet har alltid vart bättre än nVidias (förutom när ATI släppte dom där idiotiska drivrutinerna med "quackoptimeringar").

Permalänk
Medlem

HMB: Schysst pris, vart fick du det rea-priset ?

Permalänk

jag undarr oxså om 9700 kortet klarar klockar bra...någon som sett tester ?

Visa signatur

[Prometeia /r507mod kommer][NF7][2*256 Twinmos w/winbond][9800pro@515/395 vdimm,vgpu modd][XP 1700+@2909mhz][ Lian Li PC70][19"][Enermax 550w] [MAZE 4-1GPU+172w tec, Z-chipset block + 80w tec, Double Heater Core , hydor L30]

Permalänk
Medlem

-=(NinCom)=-: Tyvärr så är just det problemet.. man kan bara hitta tester av "Pro"-kort. Jag har inte sett någon site som sagt ett ord om just det här kortet.

Permalänk
Medlem

nepp, dåligt med det..men jag kommer att dela med mig utav resultat sedan när jag mottar mitt......klcokar det med origkylning först...sedan skall jag voltmodda och vattenkyla det och jämföra clockz.....så får vi se vad detta kort kan göra.......man har ju sett vad det gjorde för Xbit-kortet

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=(NinCom)=-
jag undarr oxså om 9700 kortet klarar klockar bra...någon som sett tester ?

Har sett några klockningar på kortet på rage3d. Det kommer upp i ungefär samma hastigheter som ett oklockat pro. Man måste dock flasha bioset för att klocka det verkar det som...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko

4400-4500:- menar du väl?

Givetvis menar jag det jag ber om ursäkt!

Permalänk
Medlem

Här är en tråd jag startade på Xbit Laboratories forum:
http://www.xbitlabs.com/community/?board=f11;action=display;n...
Kan ju vara intressant för de som vill vattenkyla sitt Radeon 9700 (Pro).