Grand Theft Auto V i ny trailer

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför de skall släppa till konsol först, det är inte så att piratkopiering kommer minska. De kanske tror att de gör vinst på konsol först och sedan får ut det sista av PC. Grejen är att vi PC användare kan se kvalité på mils avstånd, är ett spel hypat och efterlängtat så kommer majoriteten att köpa det.

Nackdelen är att vi troligen kommer att få en konsol port precis som GTA4, vilket endast kommer leda till tårar och trasig elektronik. Hoppas de tar den tiden som är kvar till det officiella släppet och börjar jobba på PC versionen ordentligt så att den kan lanseras samtidigt. Är trött på att vi PC användare alltid blir valda tvåa efter konsol. Det är ju inte så att en konsol spelare kan kalla sig gamer på samma sätt som en PC spelare kan!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Define R6 Kyling: Corsair h150i Pro 360 Cpu: 9900k
Mb: Gigabyte Aourus Master z390 Gpu: 1060 6gb
Ram: 16gb Gskill Trident Z Psu: Seasonic focus+ 750w gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Nu är inte jag så väldigt insatt i spelutveckling men det spelar väll ingen roll om hur gammalt systemet är för att man anpassar ju grafik motorn för varje konsol? Eller tar jag fel nu?

Mer prestanda innebär högre upplösning på texturer, mer detaljerade 3d-modeller, snyggare animationer, bättre fysiksystem etc. Allt detta kostar tid och pengar och gör allting krångligare.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Står fast vid mitt beslut att inte köpa spelet hur sugen jag än blir om det inte kommer ha AA.
Ingen AA år 2013 är helt enkelt inte acceptabelt, därför kommer de inte få mina pengar om spelet inte har AA.

Permalänk
Medlem

Rätt besviken på grafiken faktiskt. Kantigt som fan och gubbarna står ibland som om dom fått en salami uppsparkad i arslet...

Men men, man kanske inte kan ha högre färväntningar än detta på ett spel till en konsol-generation som snart varat i snart ett decennium. Blir nog ett köp trots allt

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk

Hehe, skön tre apor grej på slutet =D

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMetius:

Så idiotiskt att inte släppa till PC. Självklart skulle piratkopieringen vara stor, men jag själv skulle gladeligen betalat för ett sådant spel.

om dom tänkt porta det lika bra till pc senare så är det fan inte värt att köpa heller, jag kan fortfarande inte få mer änn 40 FPS oavsett settings med system i sign

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro att jag kommer bli imponerad av spelet efter redan spelat Saints Row The Third och Sleeping Dogs detta året.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte så värst mycket om grafiken, så länge storyn är bra så är jag glad.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk

Tänk hur mycket bättre datorspel vi skulle ha ifall konsoler inte skulle existera.
Konsoler borde vara förbjudna enligt lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tänk hur mycket bättre datorspel vi skulle ha ifall konsoler inte skulle existera.
Konsoler borde vara förbjudna enligt lag.

Läste ditt namn som ------_CoD och kliade mig i huvudet.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMetius:

Så idiotiskt att inte släppa till PC. Självklart skulle piratkopieringen vara stor, men jag själv skulle gladeligen betalat för ett sådant spel.

Går iaf att förhandsboka till PC på Webhallen.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag är kär i detta spel. <3

Men även smått surig för dom pratar inte om nån PC portning.

GTA föddes på PC, skall därför släppas "alltid" till PC.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det här kommer nog bli första spelet på länge som jag spelar och ännu längre som jag köper till PS3...
Jag har alltid gillat GTA

Skrivet av Dwightschrute:

Om bara grafiken vore bättre.
Dvs högre upplösta texturer, bättre geometri, bättre view distance (istället för den fula blåa dimman) och antialiasing.

Vilket förklarar varför grafiken är i princip densamma som RDR och GTA IV och LA Noire i princip.

View distance ska enligt utsago vara förbättrad, sen kan man ju nte förvänta sig något som en pc kan leverera eftersom konsollerna är så gamla nu....

Skrivet av tobbZzen:

Bryr mig inte så värst mycket om grafiken, så länge storyn är bra så är jag glad.

Håller helt med!

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tänk hur mycket bättre datorspel vi skulle ha ifall konsoler inte skulle existera.
Konsoler borde vara förbjudna enligt lag.

Eller om konsollerna itererade oftare och kom i en dubbelt eller kvadruppelt snabbare version som är bakåtkompatibel med tidigare generation och så får utvecklarna lägga in två inställningar på grafiken som väljs efter vilken konsoll man har.
Egentligen finns det ju ingen anledning till att konsollerna inte ska vara uppgraderingsbara...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Jag har bara spelat San Andreas utav alla GTA spel, men det är lockande att köpa ett PS3 bara för det här spelet

Tänker verkligen inte köpa det till PC, det roliga med SA var ju att fuska och bara chillspela med kompisar

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tänk hur mycket bättre datorspel vi skulle ha ifall konsoler inte skulle existera.
Konsoler borde vara förbjudna enligt lag.

Kommentarer som din borde vara förbjudna enligt lag.

On topic: snacka om att Rockstar vet hur man gör trailers.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jerkanftw:

Jag har bara spelat San Andreas utav alla GTA spel, men det är lockande att köpa ett PS3 bara för det här spelet

Tänker verkligen inte köpa det till PC, det roliga med SA var ju att fuska och bara chillspela med kompisar

Om du gillar fusk etc så skulle ju en PC-version vara perfekt för dig, man kan ju göra hur mycket som helst! Man kan ALDRIG säga att en konsol är bättre än en PC på något sätt förutom att den är billigare för en PC kan göra allting en konsol kan och mycket mer.

Vill man "chillspela" som du säger så visst-Koppla in TV'n i datorn och en Xbox 360/PS3-kontroll och kör, inga problem som helst och bättre FPS+grafik!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Om du gillar fusk etc så skulle ju en PC-version vara perfekt för dig, man kan ju göra hur mycket som helst! Man kan ALDRIG säga att en konsol är bättre än en PC på något sätt förutom att den är billigare för en PC kan göra allting en konsol kan och mycket mer.

Vill man "chillspela" som du säger så visst-Koppla in TV'n i datorn och en Xbox 360/PS3-kontroll och kör, inga problem som helst och bättre FPS+grafik!

Sant det du säger, men det skulle väl också ta längre tid för det (om ens) att komma till PC?
Sen har jag ändå planer på ett PS3

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Inte speciellt imponerad. Ser ut som det brukar.

Permalänk

Detta blir årets spel 2013! I am so excited! xD

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jerkanftw:

Sant det du säger, men det skulle väl också ta längre tid för det (om ens) att komma till PC?
Sen har jag ändå planer på ett PS3

Jo det såklart. Är väl tvungen att köpa det till Xbox 360 för jag kan inte vänta men man kan bara inte säga att konsoller är bättre än PC, då blir fingrarna ivriga efter att få skriva ett A4 om fördelar med PC

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vet inte om man kan jämföra på detta sättet men annars så är det en okej uppgradering: http://gamingbolt.com/gta-5-ps3-vs-gta-4-pc-accurate-graphics...

Ni måste har med i beräkningarna att det är ett enormt open-world spel som skall få mycket långt view distance denna gång. Går inte att jämföras med diverse korridor-shooters.

Permalänk
Medlem

Jag säger då det, om prestandan är lika usel för PC när det väl dyker upp som det var när GTA4 släpptes så kan de behålla sitt spel. Trots att det ser så skoj ut.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Kommer ju garanterat bli grymt bra, men jag tvivlar på att det kommer slå 3an och Vice City, dem är det bästa i serien än så länge enligt mig. Men man kan alltid hoppas

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd

Rockstar gillar Apple (00:57), så nu kommer många hata spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Helvete vad jag längtar till PC-släppet. Hoppas storyn är riktigt bra, svårt att toppa VC och SA.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av freefall552:

Dom lär släppa de till PC senare, dom gjorde så med GTA IV.

ja men var det inte typ 8 månader efter konsol release?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ju sannerligen bättre ut än vad fyran gjorde, jag tyckte mest att fyran var så alldeles dassig i färgerna, tråkig och grå kan man ju säga (nej jag har inte kört med någon mod eller något sådant).

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.