Permalänk

Man kan skriva en hel del om bara ett vapen! Det finns en hel del bra videos på youtube med som beskriver varje vapen. Dock kan dessa vara lite utdaterade (eftersom det kommer nya patches hela tiden), men helt klart värda att kolla på om du vill veta mer om det.

Eftersom jag spelar mest Assault så säger jag AEK-971.
Bra firerate, skadar riktigt bra på nära håll och har lagom rekyl samt buffad reload-time efter förra patchen. Detta är utan några modifieringar, som jag tycker känslan i den är. Mina attachments idag är Iron Sight, Foregrip och Heavy Barrel.

Iron's tycker jag är riktigt skönt då det "känns" som om rekylen är minimal. Du får fina långa sprays på medium-range när du siktar, och på lång range får du kompensera genom att bursta. Med Iron Sights (nästan ingen in-zoom) så får du inte direkt ett precist sikte, men det behöver du inte heller för du kommer nästan alltid att vara short-mid-range som assault. Du får även en mycket god sikt på sidorna om vapnet samt väldigt snabbt "ADS" (Aim Down Sight).

Foregrip talar för sig självt. Bipod är ett bra alternativ för övrigt om du är lite långsammare i spelstilen.

Heavy Barrel är det tredje attachmentet som jag använder till AEK:n. Heavy Barrel som minskar kulspridningen åt sidorna och kulorna i sig behåller kraften mycket längre och skadar mer på längre håll. Dock får detta kompenseras med större/högre rekyl. Detta tycker jag personligen är mycket skönt eftersom du behöver nästan bara handskas med rekyl som går nästintill rakt upp, inte mycket åt sidorna. Då får du en fin range på vapnet när det väl behövs (skjuta en sniper som står på någon bro, klippa någon långt borta i en gränd/över gatan) osv.

Men det enda sättet att hitta sin favorit är att prova sig fram, och det tycker jag du ska göra!

Visa signatur

21:9

Permalänk
Skrivet av celerity:

Assault: AK-74 med Grip/Flash Supressor, AN-94 med Kobra/Heavy Barrel/Grip
Engineer: AS VAL med Holo, Ext Mag eller AK 74u
Support: PKP Pecheneg med Holo/Flash Supp
Sniper: Blandat. Dragunov för short range, L96 medium m. pull bolt, M98B för long range med 12x zoom

ett råd: kör inte grip på AN-94. Den horistontella rekylen är så pass liten att du försämrar vapnets long-range accuracy vilket inte är rekommenderat för AN-94 :). Skön loadout annars.

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

För assault (som jag kör mest) så använder jag G3A3 med Heavy barrel, Kobra-sikte och bipod (!). Riktigt bra skada och accuracy, liten nackdel i närstrid då rate of fire är relativt låg och det bara är 21 skott.
Bipod använder jag p.g.a. att jag inte behöver underslung rail och tycker att foregrip bara gör det sämre
Som engineer så kör jag SCAR med heavy barrel, foregrip och reflex. I de andra klasserna så brukar jag köra 870 med slug Den absolut bästa pistolen i min mening är 93R, även efter patchen!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian19:

ett råd: kör inte grip på AN-94. Den horistontella rekylen är så pass liten att du försämrar vapnets long-range accuracy vilket inte är rekommenderat för AN-94 :). Skön loadout annars.

Aha, ska prövas

lika bra att byta till granatkastare i så fall!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Så var Scar-L och ACW-R upplåsta, den förstnämnda kan mycket väl vara en ny favorit då den verkar väldigt kul att lira med. Blir väl ett par rundor TDM nu så jag kan få lite unlocks.

Noterar att vissa vapen tycks dela unlocks (M4A1+M4 t.ex.)? Finns det en lista på sådana kombinationer någonstans för det verkar helt galet att låsa upp allt på alla vapen :S

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Så var Scar-L och ACW-R upplåsta, den förstnämnda kan mycket väl vara en ny favorit då den verkar väldigt kul att lira med. Blir väl ett par rundor TDM nu så jag kan få lite unlocks.

Noterar att vissa vapen tycks dela unlocks (M4A1+M4 t.ex.)? Finns det en lista på sådana kombinationer någonstans för det verkar helt galet att låsa upp allt på alla vapen :S

Anledningen till att de delar unlocks är ju för att det är exakt samma vapen bara att de har olika firemodes. M4A1 har full auto och single fire, M4 har burst och singlefire, av någon anledning tyckte de att det var roligt att göra det till två vapen istället för att ha ett vapen med Full, burst och single fire.

Så vitt jag vet är det bara M16A3/M16A4 och M4/M4A1 som delar unlocks, eftersom de egentligen är samma vapen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Spelar mest med lite udda vapen just nu, typ Famas och AN-94 (även om den kanske inte är så ovanlig längre, utan är lite mer av ett hipstervapen ), spelar jag seriöst brukar det oftast bli F2000 eller AEK. Dock kör jag nästan alltid AN-94 på full auto mode, gillar inte riktigt att inte kunna bestämma själv över hur långa bursts man skjuter, och den klarar sig bättre på full auto på avstånd än vad AK-74 gör

Som engineer har jag fastnat för G53 och MTAR, som faktiskt är förvånasvärt effektiv på avstånd om man har heavy barrel och skjuter korta bursts.

Support spelar jag nästan aldrig, men om jag måste så tar jag LSAT, då den är lite mer som ett Assault rifle fast ändå känns som en machinegun

Som Recon tar jag M98B, trotts att jag nästan bara kör med red dot sight på close range, bara för att den låter så härligt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Assault: AK74m - Red Dot och Heacy Barrel
Support: M240B - 3.4x och bipod
Engineer: G36C - holographic och flash supressor
Recon: L96 - Bipod och 12x

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbåge:

Något som är lite intressant är att det finns så enormt många olika vapen i BF3! Jag tycker att det är svårt att komma på vilka som är att föredra.

Finns det några "vedertagna" favoriter bland alla som lirar?

Vad kör ni för setups i olika klasser?

M16A3 med heavy barrel
Sen är det personlig preferens vilket sikte. Men de som anses bäst är Kobra, Reflex (RDS) och Holographic.

Jag har själv tävlat i BF3, bland annat på DreamHack i sommras. Alla pro's kör med M16A3. Lite tråkigt, men det är det bästa vapnet helt enkelt.
BF3 körs 5v5 conquest small infantry only vid tävling (eSport). Av den anledningen spelas enbart Assaultklassen. Spelar du public och en annan klass kan jag inte svara för vilket vapen som är bäst. Men assaultklassen spelas just för att den är bättre än de andra klasserna när inga fordon är inblandade.

CreX

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Fick just MTAR och jösses vilket skönt vapen! Önskar mig bättre precision på långa avstånd dock så heavy barrel är det jag strävar efter nu.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

M98B, M39 EMR
G3A3, F2000, G36c
870MCS, M1014

Permalänk
Medlem

Kör mest assult nu och har testat alla vapen ganska mycket.

Men kan inte förstå varför man spelar med annat ön M16 med kobra, underslug och heavy barrel. Det vapnet är ju överlägset bäst all arround.
Det roligaste är hur ofta man kallas för M16 noob på servrar och det roliga är om man spelar standard vapen i bf3 så e man en noob men i BF2 var man en noob om man körde med unlocks:)

Finns många bra vapen i olika situationer men mest all around är den oslagbar!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

Assault: AEK-971 eller M416
Engineer: M4A1 eller AS VAL
Support: 870 MCS eller M249
Recon: SKS, M40A5 eller M98B

Använder mest G18 Supp. eller M1911 som pistol.

a men titta titta nu behövde jag inte skriva upp det iallafall

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Jag har kört med denna loadout med blandad framgång lite det senaste. (Jäkligt kul har jag haft iaf)

Assault - 870MCS(slugs, kobra, extended mag), M26 mass ( istället för medpack) och 44'an som secondary.

Någon som har provat samma? Jag tycker det fungerar bra i de flesta lägen. (Utom mot fordon)

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbåge:

Något som är lite intressant är att det finns så enormt många olika vapen i BF3! Jag tycker att det är svårt att komma på vilka som är att föredra.

Finns det några "vedertagna" favoriter bland alla som lirar?

Vad kör ni för setups i olika klasser?

Assault: AEK-971.
Engineer: AS VAL med extra ammo.
Support: AS VAL med extra ammo.
Recon: AS VAL med extra ammo.

Visa signatur

Mjaooo

Permalänk
Medlem

Lär dig spela M16A3, M416, AEK som assult. m249 som support, m4a1 som Engineer, och recon spelar ingen roll, lär dig den sist eftersom det är den mest meningslösa klassen.

Till både M16, m416 och m4a1 kör jag Heavy barrel och inget mer, de vapnen drar lite till höger och foregrip ställer till mer besvär än det hjälper, dock så hjälper det om man hip:ar mycket men det ska man ju inte göra av andra anledningar

Men det viktigaste, spela med det du trivs med! Brukar gå bättre då.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

ja brukar köra 870n me 6x eller 8x scope kommer inte ihåg exakt vilket som finns och sen slugs, helt värdelöst men man blir glad när man får kills.

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem

Assault: M16A3
Engineer: M4A1
Recon: M40A5
Support: M249

Varför?
USA's armé val av vapen, självklart det bästa.

Visa signatur

[MAIN] | Corsair 550D | Asus P8Z68-V | MSI GTX 680 TF3 | i5 2500K | Kühler 620 | Vengeance 8GB | WD 650GB | Vertex 3 64GB | Xonar DX | AX 850W |
[HTPC] | Silverstone GD05B | Gigabyte GA-F2A75M-D3H | A6 5400K | Scythe Big Shuriken 2 | Vengeance LP 8GB | Samsung 830 64GB | Xonar DX | LITEON BD | SP E9 400W |

Permalänk

My point of view

AEK 971 - Ett av favoriterna men passar ej min spel stil alls, I'm to much of a rusher "risk taker".
F2000 - Passade mig perfekt tills jag börja spela M16A3
M16A3 - Förmodligen bästa recoil, lagom skada och lagom snabb, men pga av skön recoil föredrar jag det förtillfället.
AUG - Stabilt vapen, långsammare skott än ovannämnda men recoilen gör upp för det.
Famas - Sämre recoil, snabb! Lagom bra skada enligt mig.
M416 - Stabil som fan, bra recoil, bra skada lagom hastighet på skotten.

Många faktorer spelar in när man spelar, och ibland är vissa vapen bättre än andra pga banan som jag har märkt av :=

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

M416 all in.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

FAMAS! Varför? För att det är en utmaning, det får mig att sträva efter att bli bättre. Dessutom om man lär sig hantera FAMAS:en bra, så kommer man att häpna av hur lätt det är att spela med andra assaultrifles Siktar på top 100 listan i FAMAS kills just nu

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Det roligaste är hur ofta man kallas för M16 noob på servrar och det roliga är om man spelar standard vapen i bf3 så e man en noob men i BF2 var man en noob om man körde med unlocks:)

Man får ställa sig frågan, vem är mest noob, den som kallas för noob eller den som blir dödad av en noob.

Jag håller på att testa på vapen som jag inte fått kläm på, de flesta vapen har sin charm och användningsområde.

Generellt sett så gillar jag 3,4ggr-zoom eller holo siktmässigt.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Har nu äntligen låst upp alla vapen som inte kräver co-op, för ingen jag känner spelar BF3 -.-

Testkörde lite QBB-95 idag och den känns ganska skön men helt annorlunda än de andra LMG'erna. Funderar på hur den skulle vara med typ ett 6-7x sikte, bipods och heavy barrel för att ta ut störande snipers på extrema avstånd. Får väl se om det fortfarande känns som en bra idé om ett par hundra kills när jag har unlocks nog för att pröva den teorin.

Inte ett vapen men något annat som jag upptäckte är skitkul är att åka omkring med MAV och spotta saker

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Jag kör mest med assault, oftast med M416 på medium till long range- banor, och på closequarters till medium- banor så har jag oftast famas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skit också, blev riktigt sugen på att spela nu. Sålde mitt 670 för inte så länge sedan, HD4000 i CPU:n klarar ju inte ens FIFA12 laggfritt.

Om man ska kolla min statistik efter kills så ligger det såhär:

Körde mest sniper i Close Quarters.
Hade minst 3 snipers i top 5 innan jag började köra lite andra vapen på slutet.

Gillar helst Kobra siktet.
Men man måste ju byta alla tillbehör beroende på bana, vapen och taktik.

Det vanligaste är väl dock Kobra, Foregrip och lasersight, flashlight, Heavy barrel.
Kör ju HC så lasersight kan vara rätt bra. Även flashligt på mindre banor

Permalänk
Medlem

M416.. Helt klart överlägsen.. Har använt den sen spelet släpptes kommer fortsätta göra det!
M416, forgrip, heavy barrel och RDS (reflex) Ibland M145

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem

Just nu så e det:
Assault: L85A2 - Holo, Foregrip & Flash Suppressor
Support: L86A2 - Holo, Foregrip & Flash Suppressor
Engineer: ACW-R - Holo, Foregrip & Flash Suppressor
Recon: Never!!!! (Jo förresten, har plockat upp kitet när jag fått slut på ammo nån gånger..)

Men som Engi så har det också vatt en massa G53 & M4A1.. och som support en hel del M249 & G36.. och som Assault ska jag nog tillbaka till lite mera Steyr AUG A3. Sen mixar jag det med en hel del DAO-12 & UMP när det är CQ..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Assault: AEK 971, heavy barrel, foregrip, kobra samt MP412 REX
Support: AS VAL, extended mag, kobra, claymore samt MP412 REX
Recon: L96, 8X scope, straight pull bolt. Alternativt: SKS, kobra och flash supp samt MP412 REX.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

870 med slug för bövelen, kan man plocka noobsnipers på långt håll. Se bara tilll att ha bra aim=)