Ny flaggskeppstelefon eller bästa OS:et

Permalänk

Ny flaggskeppstelefon eller bästa OS:et

Hej!
Jag kommer att få en ny telefon nu i början av december och har inte bestämt mig för vilket operativsystem jag skall välja.
Just nu äger jag en iPhone 4 (vilket även resten av familj & vänner gör) och väljer mellan alla 3 operativsystem via teleforerna iPhone 5, Google Nexus 4 & Nokia Lumia 920.
Alla är väldigt bra telefoner, på olika sätt. Därför är operativsystemen mer intressanta och det är där jag inte har bestämt mig. De fördelar och nackdelar jag ser radar jag upp nedan, vill gärna ha kommentarer och diskussioner kring operativsystemen.

iOS
+Apputbudet är enormt och behåller alla köpta appar.
+Notiser fungerar enligt mig mycket bra.
-Ingen alls anpassning utan att garanti försvinner (Jailbreak, som inte finns i dagsläget?)
-Appar får inte tillgång till vissa funktioner
-Fult i vissa delar, omodernt UI?

Android
+Anpassningsbart
+Apputbudet är nästan lika bra som iOS
+Nexus 4 = Lika snabba uppdateringar som de andra systemen.
-Prestanda hungrigt? (Nexus 4 har dubbla iPhone prestandan, men presterar lika?)
-Mindre hållbarhet för telefonen? (En 2 år gammal android har mycket större problem än min iPhone 4 idag, med lagg osv.)
-Anpassningsbart, allt uppdateras inte samtidigt, kan bli ostabilt.

Windows phone 8
+UI. Fräscht, nytt, känns som framtiden.
+Mer anpassningsbart än iOS
+Integration med Xbox 360 och till viss del Windows
+Gratis navigering
-Apputbudet, när kommer en bra spotify version t.ex.?
-Inte lika anpassningsbart som Andriod
-Dålig integration av icke Microsoft saker, som Google (Kalender osv) och dropbox (Skydrive är nästan ett krav)

Vad tycker du? Vilket är bästa systemet idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

Hej!
Jag kommer att få en ny telefon nu i början av december och har inte bestämt mig för vilket operativsystem jag skall välja.
Just nu äger jag en iPhone 4 (vilket även resten av familj & vänner gör) och väljer mellan alla 3 operativsystem via teleforerna iPhone 5, Google Nexus 4 & Nokia Lumia 920.
Alla är väldigt bra telefoner, på olika sätt. Därför är operativsystemen mer intressanta och det är där jag inte har bestämt mig. De fördelar och nackdelar jag ser radar jag upp nedan, vill gärna ha kommentarer och diskussioner kring operativsystemen.

iOS
+Apputbudet är enormt och behåller alla köpta appar.
+Notiser fungerar enligt mig mycket bra.
-Ingen alls anpassning utan att garanti försvinner (Jailbreak, som inte finns i dagsläget?)
-Appar får inte tillgång till vissa funktioner
-Fult i vissa delar, omodernt UI?

Android
+Anpassningsbart
+Apputbudet är nästan lika bra som iOS
+Nexus 4 = Lika snabba uppdateringar som de andra systemen.
-Prestanda hungrigt? (Nexus 4 har dubbla iPhone prestandan, men presterar lika?)
-Mindre hållbarhet för telefonen? (En 2 år gammal android har mycket större problem än min iPhone 4 idag, med lagg osv.)
-Anpassningsbart, allt uppdateras inte samtidigt, kan bli ostabilt.

Windows phone 8
+UI. Fräscht, nytt, känns som framtiden.
+Mer anpassningsbart än iOS
+Integration med Xbox 360 och till viss del Windows
+Gratis navigering
-Apputbudet, när kommer en bra spotify version t.ex.?
-Inte lika anpassningsbart som Andriod
-Dålig integration av icke Microsoft saker, som Google (Kalender osv) och dropbox (Skydrive är nästan ett krav)

Vad tycker du? Vilket är bästa systemet idag?

Du har ju gjort en ganska lång lista med för- och nackdelar enligt dig. Ingen kan säga vilka av dessa argument som väger tyngst för din del, tyvärr, utan den biten får du avgöra själv.
Både android och iphone är mycket kompetenta plattformar och således bra och säkra val, WP8 finns det inte så mycket att säga om eftersom det inte varit ute på marknaden ens en månad.

Jag har själv länge haft android och är otroligt taggad på att få testa WP8, jag tror stenhårt på deras telefoner men jag är också medveten om att ingenting är perfekt när det lanseras. Så klarar du inte av små defekter är WP8 nog inget att rekommendera.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Jag hade gått på WP8, kör android idag och jag är galet sugen på en lumia 920, inte för att android är dåligt men jag tycker det verkar som ett coolt OS specielt med inegrationen med mitt win8 och xboxen osv. iPhone är inte ngt jag skulle vilja ha då det är för låst för min smak men det är ju upp till var och en..

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

Hej!
Jag kommer att få en ny telefon nu i början av december och har inte bestämt mig för vilket operativsystem jag skall välja.
Just nu äger jag en iPhone 4 (vilket även resten av familj & vänner gör) och väljer mellan alla 3 operativsystem via teleforerna iPhone 5, Google Nexus 4 & Nokia Lumia 920.
Alla är väldigt bra telefoner, på olika sätt. Därför är operativsystemen mer intressanta och det är där jag inte har bestämt mig. De fördelar och nackdelar jag ser radar jag upp nedan, vill gärna ha kommentarer och diskussioner kring operativsystemen.

iOS
+Apputbudet är enormt och behåller alla köpta appar.
+Notiser fungerar enligt mig mycket bra.
-Ingen alls anpassning utan att garanti försvinner (Jailbreak, som inte finns i dagsläget?)
-Appar får inte tillgång till vissa funktioner
-Fult i vissa delar, omodernt UI?

Android
+Anpassningsbart
+Apputbudet är nästan lika bra som iOS
+Nexus 4 = Lika snabba uppdateringar som de andra systemen.
-Prestanda hungrigt? (Nexus 4 har dubbla iPhone prestandan, men presterar lika?)
-Mindre hållbarhet för telefonen? (En 2 år gammal android har mycket större problem än min iPhone 4 idag, med lagg osv.)
-Anpassningsbart, allt uppdateras inte samtidigt, kan bli ostabilt.

Windows phone 8
+UI. Fräscht, nytt, känns som framtiden.
+Mer anpassningsbart än iOS
+Integration med Xbox 360 och till viss del Windows
+Gratis navigering
-Apputbudet, när kommer en bra spotify version t.ex.?
-Inte lika anpassningsbart som Andriod
-Dålig integration av icke Microsoft saker, som Google (Kalender osv) och dropbox (Skydrive är nästan ett krav)

Vad tycker du? Vilket är bästa systemet idag?

Apputbudet mellan IOS och android är rätt lika, båda har sjukt mycket skit men guldkornen finns oftast till båda OS. Vilket som är bäst är högst personligt då båda har sina för och nackdelar.

Enda tipset är att om du köper en android så ska du absolut köpa en nexus! Du slipper vänta på uppdateringar samt en massa bloatware.

Skickades från m.sweclockers.com

Raderat citat
Permalänk
Skrivet av Dubbelklabbe:

Hej!
Jag kommer att få en ny telefon nu i början av december och har inte bestämt mig för vilket operativsystem jag skall välja.
Just nu äger jag en iPhone 4 (vilket även resten av familj & vänner gör) och väljer mellan alla 3 operativsystem via teleforerna iPhone 5, Google Nexus 4 & Nokia Lumia 920.
Alla är väldigt bra telefoner, på olika sätt. Därför är operativsystemen mer intressanta och det är där jag inte har bestämt mig. De fördelar och nackdelar jag ser radar jag upp nedan, vill gärna ha kommentarer och diskussioner kring operativsystemen.

iOS
+Apputbudet är enormt och behåller alla köpta appar.
+Notiser fungerar enligt mig mycket bra.
-Ingen alls anpassning utan att garanti försvinner (Jailbreak, som inte finns i dagsläget?)
-Appar får inte tillgång till vissa funktioner
-Fult i vissa delar, omodernt UI?

Android
+Anpassningsbart
+Apputbudet är nästan lika bra som iOS
+Nexus 4 = Lika snabba uppdateringar som de andra systemen.
-Prestanda hungrigt? (Nexus 4 har dubbla iPhone prestandan, men presterar lika?)
-Mindre hållbarhet för telefonen? (En 2 år gammal android har mycket större problem än min iPhone 4 idag, med lagg osv.)
-Anpassningsbart, allt uppdateras inte samtidigt, kan bli ostabilt.

Windows phone 8
+UI. Fräscht, nytt, känns som framtiden.
+Mer anpassningsbart än iOS
+Integration med Xbox 360 och till viss del Windows
+Gratis navigering
-Apputbudet, när kommer en bra spotify version t.ex.?
-Inte lika anpassningsbart som Andriod
-Dålig integration av icke Microsoft saker, som Google (Kalender osv) och dropbox (Skydrive är nästan ett krav)

Vad tycker du? Vilket är bästa systemet idag?

Jag skulle köra på nexus 4. Men hur menar du med prestandahungrigt? Hur kan du mäta upp att nexus 4 har dubbelt så bra prestanda som iphone, om de presterar lika? Du kan inte räkna kärnor för att veta hur snabb en processor är. I så fall skulle AMD Bulldozer smiska intel på alla sätt I ren prestanda så tror jag att nexus 4 är marginellt snabbare än iphone 5. flyt osv kan man jämföra i all evighet, men med nexus 4 så har du något att använda prestandan till

Jag tror att det är en myt att ios är stabilare än android. Jag har sett tester på att det är vanligare att iphone-appar kraschar än androids. Det är dock inte så stor skillnad tror jag. Jag har haft min android i ett år nu, och kört cyanogenmod-nightlies (ofärdiga betaversioner) det emsta av tiden, och jag har varit med om en krasch en gång.

Jag tror också inte att det stämmer att iphonen "håller längre". Det är nog en bild vi har, eftersom många använder billigare android-telefoner. En nexus s med jelly bean idag laggar inte mer än en iphone4 med ios 6, och då har vi rörliga bakgrundsbilder, widgets och skrolleffekter att räkna in.

Kolla också upp hur notiser fungerar i android, och framför allt i jelly bean. Jag har aldrig hört någon säga att ios har bättre notiser

WP8 tror jag på, men det känns ofärdigt idag. Mest pga bristen på appar. Det behöver lite tid att växa till sig

Permalänk
Medlem

du har en bra lista. Har en lumia 800 idag och kan säga att google kalender funkar lika bra som hotmail kalender och andra konsument från google är bra integrerade (gmail, kalender, kontakter inte youtube men den funkar i webläsaren), spotify sa att wp8 app är på väg. kan säga att just nu på wp7.5 att push notifikationer inte funkar riktigt bra. kommer oftast efter några minuter (kanske är fixad i wp8 dock)

Permalänk
Medlem

På minus listan för iPhone så tycker jag att du bör lägga till iTunes, sämre skit får man leta efter (f.d. ägare av en ipod touch gen2)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Vad jag tycker är om du ska göra en lista för att jämföra är såhär

Kom upp frågor som är ganska allmänt om operativsystem och besvara den frågan till varje sådant.

---------Full frihet
Android - Ja
IOS - Nej
WP8 - NEJ
---------Ikonbaserat menysystem
Android - Ja
IOS - Ja
WP8 - Nej (Rutbaserat)

Och fortsätt så, på det sättet kan du (enligt mig) se mer vad som skiljer de åt.

Men den ultimata frågan är ändå, vad trivs DU bäst med? Vad är du i behov av?
Jag tror även att du behöver kola på telefonerna också eftersom om du vill ha en telefon som tar klockrena bilder under mörka pubbbesök så är L920 ett bra val. (Kameran är produkt baserat, inte operativsbaserat). Vill du ha en telefon som är liten och smiddig, då är I5 eller Nexus 4 ett bra val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

På minus listan för iPhone så tycker jag att du bör lägga till iTunes, sämre skit får man leta efter (f.d. ägare av en ipod touch gen2)

Skickades från m.sweclockers.com

Fast alla är olika, jag kommer sakna iTunes i min kommande WP8.
Har kvar det på iPaden iofs, så jävla skönt att aldrig behöva koppla in den i en dator utan ta hem appar, musik, böcker osv direkt till plattan/Mobilen.
Sitter man i bilen på en långtur o nynnar på en låt är det bara att klicka på iTunes o ca 1 minut senare lyssnar man på sin nya skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

Hej!
Jag kommer att få en ny telefon nu i början av december och har inte bestämt mig för vilket operativsystem jag skall välja.
Just nu äger jag en iPhone 4 (vilket även resten av familj & vänner gör) och väljer mellan alla 3 operativsystem via teleforerna iPhone 5, Google Nexus 4 & Nokia Lumia 920.
Alla är väldigt bra telefoner, på olika sätt. Därför är operativsystemen mer intressanta och det är där jag inte har bestämt mig. De fördelar och nackdelar jag ser radar jag upp nedan, vill gärna ha kommentarer och diskussioner kring operativsystemen.

iOS
+Apputbudet är enormt och behåller alla köpta appar.
+Notiser fungerar enligt mig mycket bra.
-Ingen alls anpassning utan att garanti försvinner (Jailbreak, som inte finns i dagsläget?)
-Appar får inte tillgång till vissa funktioner
-Fult i vissa delar, omodernt UI?

Android
+Anpassningsbart
+Apputbudet är nästan lika bra som iOS
+Nexus 4 = Lika snabba uppdateringar som de andra systemen.
-Prestanda hungrigt? (Nexus 4 har dubbla iPhone prestandan, men presterar lika?)
-Mindre hållbarhet för telefonen? (En 2 år gammal android har mycket större problem än min iPhone 4 idag, med lagg osv.)
-Anpassningsbart, allt uppdateras inte samtidigt, kan bli ostabilt.

Windows phone 8
+UI. Fräscht, nytt, känns som framtiden.
+Mer anpassningsbart än iOS
+Integration med Xbox 360 och till viss del Windows
+Gratis navigering
-Apputbudet, när kommer en bra spotify version t.ex.?
-Inte lika anpassningsbart som Andriod
-Dålig integration av icke Microsoft saker, som Google (Kalender osv) och dropbox (Skydrive är nästan ett krav)

Vad tycker du? Vilket är bästa systemet idag?

Står i EXAKT samma val. Och kommit fram till ungefär samma sak också. Men lutar nog mest åt en Nexus 4, för att den är så jävla snygg! Va sugen på Lumian som fan men eftersom jag använder Spotify i mobilen sjuuuukt mycket och appen till WP verkar knappt funka nå vidare. Så den faller nog på det just nu. Men har inte bestämt mig helt 100 än, men lutar som sagt mest åt Nexusen.

Skrivet av Nisse-Tuta:

Fast alla är olika, jag kommer sakna iTunes i min kommande WP8.
Har kvar det på iPaden iofs, så jävla skönt att aldrig behöva koppla in den i en dator utan ta hem appar, musik, böcker osv direkt till plattan/Mobilen.
Sitter man i bilen på en långtur o nynnar på en låt är det bara att klicka på iTunes o ca 1 minut senare lyssnar man på sin nya skiva.

Sjukt smidigt det där! I mobilen tycker jag det är sjukt najs med iTunes men själva biten att behöva synka med just det programmet är lite segt..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Avstängd

Nokia Lumia 920 är väl en toppmobil som får anses konkurrenskraftig.
De flesta appar som finns till WP 7.5 funkar på Windows Phone 8:
http://www.phonearena.com/news/Windows-Phone-Marketplace-reac...

Så de behöver inte börja om på 0 igen.

Många klagar på Spotify appen, men om man inte är bunden till just den kanske Rdio, Nokia Musik eller XBox Musik kan funka istället:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/rdio/aab4252d-a0e...
http://www.zdnet.com/bye-bye-spotify-hello-free-nokia-music-7...
http://www.wpcentral.com/xbox-music-windows-phone-8

Dock är det visst på gång en ny Spotify app för WP8:
http://thenextweb.com/apps/2012/11/12/spotify-promises-that-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Står i EXAKT samma val. Och kommit fram till ungefär samma sak också. Men lutar nog mest åt en Nexus 4, för att den är så jävla snygg! Va sugen på Lumian som fan men eftersom jag använder Spotify i mobilen sjuuuukt mycket och appen till WP verkar knappt funka nå vidare. Så den faller nog på det just nu. Men har inte bestämt mig helt 100 än, men lutar som sagt mest åt Nexusen.

Sjukt smidigt det där! I mobilen tycker jag det är sjukt najs med iTunes men själva biten att behöva synka med just det programmet är lite segt..

En ny Spotifyapp lär ju dyka upp fortare än vinterkräksjukan, tills dess kanske man kan nöja sig med egenmusik plus Nokia Music samt den gamla Spotifyappen.
(använder aldrig spotify så jag vet inte om jag kanske bagatelliserar)

Man behöver ju inte synka med iTunes längre, det sköts ju trådlöst, allt jag köper i telefonen finns för hämtning datorn utan att synka (o tvärt om).
Antar att det iofs är ett minne blott när min iPhone fasas ut mot WP8.

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

På minus listan för iPhone så tycker jag att du bör lägga till iTunes, sämre skit får man leta efter (f.d. ägare av en ipod touch gen2)

Ett argument som hade hållit hela vägen ut om det inte vore för zune player som alla Wp användare tvingas använda för att bl.a uppdatera sina wp telefoner. Det är sämre, faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Som jag brukar säga,

Vill du anpassa = Android
Vill du bara leva = IOS

Jag skulle inte säga att app-utbudet är mindre i Android dock så är alla appar möjligtvis inte lika kvalitativa.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd

Med Windows Phone 8 kommer alla uppdateringar via luften och Zune dumpas:
http://www.pocket-lint.com/news/46898/windows-phone-eight-dev...

Så det blir inte som på de tidigare Windows Phone 7.5 enheterna, där du måste koppla in mobilen i datorn för större uppdateringar.

Permalänk

Mycket sanning i det som har skrivits!
Spotify var extremt långsamma till iPad, som de pratade om ett år innan lanseringen...
iOS har inga fördelar i dagsläget, utom redan ägda appar, så därför står det mellan Android och WP8.
Jag skall ge Microsoft så mycket tid som möjligt att fixa de små problem som finns, annars får det bli en Android om ingen kan övertyga mig om något annat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Ett argument som hade hållit hela vägen ut om det inte vore för zune player som alla Wp användare tvingas använda för att bl.a uppdatera sina wp telefoner. Det är sämre, faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är det ju så att det inte gäller för WP8.

Permalänk
Skrivet av Abbs:

Nu är det ju så att det inte gäller för WP8.

Det gjorde det för min Lumia 800 i alla fall, jag håller mig nog till Android

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som halvgråter när folk förväntar sig att apputbudet för WP ska växa innan de köper en telefon med WP?
Vilken dum jävel gör appar åt en telefons os som ingen anväder för ingen använder det för det inte finns några appar? Det är som i USAs presidentval, ingen väljer tredjehandspartier för dom inte kan vinna, men dom kan inte vinna för ingen röstar på dom för att dom tror att dom inte kan vinna.

Ond cirkel right there.

ONT: Kan säga att om du vill ha samma telefon som du har nu, kör iphone 5. Har en 4s idag, kollat runt massor på en kompis 5:a och helt ärligt talat, denna gången är det inte värt uppgraderingen, inte ens från "icke S:en".
Android är självklart ett bra alternativ.
Windows Phone känner jag själv är något av framtiden, fräscht UI, minimalistiskt och sen såklart kan du ändra mellan typ 10 olika färger (dat customization), men ja, sådant. Dock är apputbudet relativt dåligt just nu, men tänk tillbaks när iOS var nytt, när Android var nytt.

Sen finns argumentet att WP inte är nytt längre, men det har fortfarande få användare jämfört med Android/iOS och den onda cirkeln börjar igen.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk

Själv bytte jag från en iPhone 4 till en 5 i veckan. Jag är hur nöjd som helst!

Permalänk
Skrivet av DraLetterZ:

Anledningen till att jag själv valde Android:
*Distraherande Youtubevideo med klipp fran Braveheart där Mel Gibson säger "Freedom" - mod*

Att snacka om ens frihet i telefoner får väl endå anses rätt meningslöst... När det kommer till PC där man faktist kan göra en del viktiga saker, blir det en annan sak och just därför håller jag mig till Linux mer av en principsak.

Citat redigerat
Permalänk
Medlem
Skrivet av raggelito:

Själv bytte jag från en iPhone 4 till en 5 i veckan. Jag är hur nöjd som helst!

Grattis, du gav 5.000 för en halv tum. Känns som ett genomtänkt köp

Inget illa menat alls, jag känner väl bara att det finns andra saker man kan lägga så mycket pengar på

-------------------------------------

Jag hade tagit Lumia 920. Tillskillnad från Apple så kan dem design
Nä, men jag personligen tycker Lumia-serien är grymt snygg, inte så kantigt som Apple, och lite mer färgglatt än Android.

När vi nämner OS, så har jag inte kört WP sedan 7an, dessutom i grymt beta-stadie då det inte ens fanns svenska (Samsung Omnia 7, funkade..inte alls med Telias nät)

Jag gillar WP, just för att det är något nytt. Det är inte samma hemskärm som IOS, inte ens nära Android.
Det är något nytt

Jag körde med en mening när jag själv använde WP7 för att få folk att förstå vad det är som är så briljant med WP:

" Allt du ska göra kommer ta några drag eller klick längre, men på grund av det enorma flytet så kvittar det om det tar en sekund längre, för det är en sekund mer njutning "

Och för att undvika fanboyism = Jag skiter fullständigt i vad jag har för telefon, jag gillar inte IOS för att jag vill kunna göra vad jag vill med min telefon, jag gillar inte Android för att man måste lägga mycket pengar och framför allt TID för att få saker exakt som man vill ha dem, men fyfan va bra det blir när det är klart.

Men jag älskar WP, just för att det inte är något av ovanstående. Finns tillochmed custom roms för den som vill, Lumia 900 klarar nästan ICS-portningar så helt enkelt bästa av två världar

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zizoor:

Är det bara jag som halvgråter när folk förväntar sig att apputbudet för WP ska växa innan de köper en telefon med WP?
Vilken dum jävel gör appar åt en telefons os som ingen anväder för ingen använder det för det inte finns några appar? Det är som i USAs presidentval, ingen väljer tredjehandspartier för dom inte kan vinna, men dom kan inte vinna för ingen röstar på dom för att dom tror att dom inte kan vinna.

Ond cirkel right there.

ONT: Kan säga att om du vill ha samma telefon som du har nu, kör iphone 5. Har en 4s idag, kollat runt massor på en kompis 5:a och helt ärligt talat, denna gången är det inte värt uppgraderingen, inte ens från "icke S:en".
Android är självklart ett bra alternativ.
Windows Phone känner jag själv är något av framtiden, fräscht UI, minimalistiskt och sen såklart kan du ändra mellan typ 10 olika färger (dat customization), men ja, sådant. Dock är apputbudet relativt dåligt just nu, men tänk tillbaks när iOS var nytt, när Android var nytt.

Sen finns argumentet att WP inte är nytt längre, men det har fortfarande få användare jämfört med Android/iOS och den onda cirkeln börjar igen.

Sjäv blir jag så trött på att höra myten om att det inte finns appar till Windows Phone. Den senaste siffran jag hörde var 125.000:
http://www.phonearena.com/news/Windows-Phone-Marketplace-reac...

Betydligt mer än de 2000 som fanns i början.

Naturligtvis inte lika många som till iOS eller Google/Android, men jag tror app argumentet för att undvika Windows Phone inte håller längre.

De kommer dessutom att använda en"molnlösning" för att anpassa apparna till alla plattformar Windows Phone 7.5 och Windows Phone 8 och till plattorna:
http://www.zdnet.com/microsoft-details-its-strategy-for-compi...

Permalänk
Medlem

vill bara påpeka att android också har Gratis navigering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

Är det bara jag som halvgråter när folk förväntar sig att apputbudet för WP ska växa innan de köper en telefon med WP?
Vilken dum jävel gör appar åt en telefons os som ingen anväder för ingen använder det för det inte finns några appar? Det är som i USAs presidentval, ingen väljer tredjehandspartier för dom inte kan vinna, men dom kan inte vinna för ingen röstar på dom för att dom tror att dom inte kan vinna.

Ond cirkel right there.

Denna onda cirkel är något jag tagit upp i flertalet diskussioner rörande WP. Och jag är definitivt en av dem som väntar på att intresset från utvecklare skall komma mer i nivå med iOS och Android innan jag hoppar på WP-tåget.

Det var det största anledningen till att jag valde bort Lumia 920 när jag skulle bestämma mig för en ny telefon. Andra får hemsk gärna köpa WP telefoner och driva upp intresset för OS:et men jag tänker inte lägga 5-6 tusen och sen bli besviken på att jag saknar appar eller att support av de appar som finns hamnar i tredjehand efter iOS och Android.

Jag kollade upp mina mest använda appar och flertalet av dem saknades och andra som fanns till WP 7.5 fick inget vidare bra kritik (Spotify t ex). Och när det gäller spel, vilket jag använder min telefon till mycket, så ligger WP ändå längre efter (där ligger även Android efter). Inga av de jag spelar finns (Fifa13, WalkingDead, IB2, True Skate för att nämna några exempel).

Jag tycker WP8 verkar vara ett mycket trevligt OS men personligen väntar jag tills de börjar komma lite närmnare iOS och Android i intresse från utvecklare innan jag hoppar på tåget.

Skrivet av Zizoor:

Har en 4s idag, kollat runt massor på en kompis 5:a och helt ärligt talat, denna gången är det inte värt uppgraderingen, inte ens från "icke S:en".

Får stå för dig. Jag gick från en 4 till en 5:a och är grymt nöjd.

Skrivet av raggelito:

Själv bytte jag från en iPhone 4 till en 5 i veckan. Jag är hur nöjd som helst!

Samma här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asteroid:

Jasså. Videon funkar bra på iphone samt ipad. Man behöver inte flash längre

HTML5?
http://www.youtube.com/html5

Permalänk
Avstängd

Lumia 920 säljer bra i USA och Tyskland:
http://www.emirates247.com/news/emirates/nokia-lumia-920-sold...
http://www.gsmarena.com/newscomm-5090.php

Få se hur den går i Sverige, Australien med flera länder vecka 48.

Kommer WP8 i volymer globalt kommer apparna också:
http://news.cnet.com/8301-1035_3-57542103-94/windows-phone-8-...

Jag är inte särskilt orolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

*http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4 - Jimmy Kimmel-klippet där folk inte ser skillnad på Iphone 5 och Iphone 4. - mod*

Ja...jag vet inte riktigt om jag ens behöver förtydliga det mer med ett svar

Grymt kul inslag, men jag kan inte annat än att va lite kritisk. Känns lite VÄL mkt "It's noticeably faster"

Har en kusin som bytte upp sig från en 4S till en 5a. Efter att han använt den någon vecka frågade jag honom om det va någon större skillnad;

"Ja, den är väl lättare. Lite större skärm med. Sen är den svart på kanterna med, det är rätt snyggt"

Tycker det är ett härligt svar efter att ha lagt 6500 :- på en ny telefon
Värt att tillägga är att jag personligen hellre skulle ha en 4S. 5an känns för lätt faktiskt Den har inte den tunga och härliga känslan dem haft tidigare. Känslan av kvalitet. Den känns mer som ett pappersark med lite plast på. Som Lumia 920, den är tung så du bannemig känner om du tappar den på foten! 185g mot IP5's 112g, det är skillnad!

Tog bort citerat klipp, men lät detta inlägg stå då det innehöll faktisk information.
Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Det gjorde det för min Lumia 800 i alla fall, jag håller mig nog till Android

Men den har inte WP8, eller hur?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Många oneliners utan substans (typ: "X suger!") rensade. Anmäl inlägg för sådant istf att svara dem.

Vad gäller Youtubeklipp: går det att säga med ett ord, så gör det. Och istf att bara bädda in någon annans klipp så är funktionen snarare till för att kommentera det som sker i videon: annars kan vi alla bara hänga på Youtube i stället, och där vill man ju inte vara . Se även relaterad memepolicy.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.