Vad för grafikkort ska jag köpa för 3-3.4k?

Permalänk
Medlem

Blir nog ett 7970, bara å vänta å se vad som kommer på rean till slutet på månaden och sen lägga en beställning

Permalänk
Medlem

Alla snackar om att 7970 slår 680(ja, som jag själv har), men hur mycket är de inte överklockade från fabrik mm. beroende på märke.
Sluta snälla....sätt på en bättre kylning på ett standard 680 och överklocka så får vi se om 7970 hänger med, MED samma mängd minne:)

Just saying!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firsov:

Har inte Grafikkort blivit väldigt mycket dyrare?
När jag köpte ny dator för två år sedan köpte jag ett 5770 som var väldigt hyllat och de flesta köpte då. Det kostade inte mer än 1,8 K.

Känns som jag inte ens får ett bättre kort idag för de pengarna..

Köpte ett 5870 för 4k så billigare? nja

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Alla snackar om att 7970 slår 680(ja, som jag själv har), men hur mycket är de inte överklockade från fabrik mm. beroende på märke.
Sluta snälla....sätt på en bättre kylning på ett standard 680 och överklocka så får vi se om 7970 hänger med, MED samma mängd minne:)

Just saying!

De presterar ungefär lika och 7970 är ca 1000kr billigare, ska du ännu köpa till en kylare till ditt 680 så blir det inte billigt.

Permalänk
Skrivet av Guubn:

De presterar ungefär lika och 7970 är ca 1000kr billigare, ska du ännu köpa till en kylare till ditt 680 så blir det inte billigt.

Ne men nu tror jag inte han försökte säga att det var biligare jag tror nog mer att det va att 680 vinner över ett 7970 i prestanda