Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Jag fick ett erbjudande av en vän på följande dator för ENDAST 9800kr:

Processor: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz Socket 1155
Vattenkylning: Corsair Hydro H100
Moderkort: MSI Z77A-GD65
Grafikkort: Zotac GeForce GTX 680
Nätagg: Corsair AX1200 1200W
SSD: Corsair Force Series GT 240GB SSD
RAM: 8gb ddr3 1600mhz
Chassi: Corsair Carbide 400R

Är denna oanvända dator värd en tanke?
Han skrev inte med någon hårddisk men det antar jag att det följer med, och inte heller modellen på Ram-minnet eller storleken på grafikkortet. Dessa ska kollas upp.

Köp! Köp! Köp! Köp! Köp!

Men den stora frågan är varför han ska sälja den?
Och ska inte du köpa den så gör jag de!

Permalänk
Skrivet av thexps:

Köp! Köp! Köp! Köp! Köp!

Men den stora frågan är varför han ska sälja den?
Och ska inte du köpa den så gör jag de!

Haha, kände likadant.
Fick ett liknande erbjudande på följande, smått begagnade, dator för 14000 kr, dock kände jag att det blev lite mycket även om det var enormt mycket dator för pengarna. Så här ser den ut, erbjudandet står kvar ifall jag ångrar mig, vilket jag kanske borde?

Processor: Intel Core i7 980X (!)
Grafikkort: Gigabyte GTX 690 4GB (!)
Moderkort: Asus P6T Deluxe v2
Ram: 6 x 2GB Corsair XMS i Triple Channel
SSD: 128 GB A-data SSD
Hårddisk: 2 x 2 TB 3,5" hårddiskar (!)
Nätagg: Corsair HX1000 1000W nätaggregat
vattenkylning: CoolIT ECO Alc
Bluray/DVD-läsare
chassi: Fractal Design Core 3000

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Haha, kände likadant.
Fick ett liknande erbjudande på följande, smått begagnade, dator för 14000 kr, dock kände jag att det blev lite mycket även om det var enormt mycket dator för pengarna. Så här ser den ut, erbjudandet står kvar ifall jag ångrar mig, vilket jag kanske borde?

Processor: Intel Core i7 980X (!)
Grafikkort: Gigabyte GTX 690 4GB (!)
Moderkort: Asus P6T Deluxe v2
Ram: 6 x 2GB Corsair XMS i Triple Channel
SSD: 128 GB A-data SSD
Hårddisk: 2 x 2 TB 3,5" hårddiskar (!)
Nätagg: Corsair HX1000 1000W nätaggregat
vattenkylning: CoolIT ECO Alc
Bluray/DVD-läsare
chassi: Fractal Design Core 3000

Jo den ser också intressant men du klarar dig gott och väl på den andra.

Permalänk
Skrivet av thexps:

Jo den ser också intressant men du klarar dig gott och väl på den andra.

Ja, det gör jag säkert
Ska bara ta reda på varför han säljer den, han säljer en massa elektronikprylar till kanonpriser så antagligen snor han dem någonstans, vilket inte är bra för garantin ._.

Nä, men ska se vem han är får någon och snacka lite med han, sen kanske jag gör ett kap då med andra ord

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk

Säljaren var alldeles för skum, gav mig ett nummer att ringa, svarade inte och ringde sedan upp med dolt nummer. Pratade otydligt och när jag avslutade samtalet var jag lika okunnig om datorn som när jag först ringde upp.

Fått ett absolut sista erbjudande från en annan herre, fråga inte hur jag får alla dessa
Detta är en dator för 7000:- alltså snäppet billigare än de tidigare (kanske kan prutas ner till 5000-6000).

Är den något att ha? Håller ett 660Ti eller måste man köpa ett till nu genast för att maxxa de nyaste spelen?

Chassi: Corsair 600T Vit
Moderkort: Asus Sabertooth Z77
Processor: Intel i5 3570K. 4 kärnor på 3,4Ghz.
Grafikkort: MSI GeForce GTX660ti 2048MB power edition
Ram: Corsair Dominator Platinum 4x4Gb på 1600Mhz
Nätaggregat: Corsair AX750 m. 750watt.
SSD Hårddisk: Samsung 830 128Gb.
Hårddisk: Seagate Barracuda 2Tb 7200RPM
Processorkylare: Corsair H70 Core
Radiatorfläktar: Cougar Vortex 120mm PWM, 2st, i Push n Pull.
Chassifläkt: Cougar Vortex 120mm PWM, 2st samt CoolerMaster AirFlow 200mm
CDROM: DVD±RW Samsung 24X DL

Tacksam för svar, och tack för all hjälp med allting, efter denna datorn ger jag mig

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

Säljaren var alldeles för skum, gav mig ett nummer att ringa, svarade inte och ringde sedan upp med dolt nummer. Pratade otydligt och när jag avslutade samtalet var jag lika okunnig om datorn som när jag först ringde upp.

Fått ett absolut sista erbjudande från en annan herre, fråga inte hur jag får alla dessa
Detta är en dator för 7000:- alltså snäppet billigare än de tidigare (kanske kan prutas ner till 5000-6000).

Är den något att ha? Håller ett 660Ti eller måste man köpa ett till nu genast för att maxxa de nyaste spelen?

Chassi: Corsair 600T Vit
Moderkort: Asus Sabertooth Z77
Processor: Intel i5 3570K. 4 kärnor på 3,4Ghz.
Grafikkort: MSI GeForce GTX660ti 2048MB power edition
Ram: Corsair Dominator Platinum 4x4Gb på 1600Mhz
Nätaggregat: Corsair AX750 m. 750watt.
SSD Hårddisk: Samsung 830 128Gb.
Hårddisk: Seagate Barracuda 2Tb 7200RPM
Processorkylare: Corsair H70 Core
Radiatorfläktar: Cougar Vortex 120mm PWM, 2st, i Push n Pull.
Chassifläkt: Cougar Vortex 120mm PWM, 2st samt CoolerMaster AirFlow 200mm
CDROM: DVD±RW Samsung 24X DL

Tacksam för svar, och tack för all hjälp med allting, efter denna datorn ger jag mig

Du får alltså den datorn ovan i oanvänt skick för kanske 6000kr ?
Jag hade inte väntat en ända sekund.
Ang. GPU'n så sitter jag på ett likadant 660ti som han har, och jag maxar alla dagens spel på högsta möjliga grafik.
Denna datorn är även lite bättre än min (Moderkort, PSU samt aningen bättre Ram-minnen) och jag betalade 9600kr för den för 3 månader sedan.
Så har du möjlighet att köpa denna nu, så gör det, det är antagligen ett av de bästa erbjudanden du får på de närmsta 10åren eller något. (Smått överdrivet)

Lycka till!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,8 Ghz Moderkort: Asrock Extreme 4 GPU: MSI Geforce GTX 660ti PE. PSU: be quiet! Pure Power L8 630W SSD: A-DATA Premier Pro SP900 128GB. HDD: WD Caviar Blue 500GB + Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av kallecarmen:

Du får alltså den datorn ovan i oanvänt skick för kanske 6000kr ?
Jag hade inte väntat en ända sekund.
Ang. GPU'n så sitter jag på ett likadant 660ti som han har, och jag maxar alla dagens spel på högsta möjliga grafik.
Denna datorn är även lite bättre än min (Moderkort, PSU samt aningen bättre Ram-minnen) och jag betalade 9600kr för den för 3 månader sedan.
Så har du möjlighet att köpa denna nu, så gör det, det är antagligen ett av de bästa erbjudanden du får på de närmsta 10åren eller något. (Smått överdrivet)

Lycka till!

Blev den inte såld på 3 dagar skulle jag få den för 4000kr, så jag väntade.
Såldes i nattas.
Fan ._.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Det låter som stulna datorer. Du borde rapportera det där du hittat dem och absolut inte köpa utan någon form av bevis på att så inteär fallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Skrivet av Zap73:

Det låter som stulna datorer. Du borde rapportera det där du hittat dem och absolut inte köpa utan någon form av bevis på att så inteär fallet.

Alla utom en var begagnade och såldes med garantier och kvitton
Det enda undantaget lät jag bli att köpa pga detta!

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

nvm

Permalänk
Skrivet av Derileec:

Verkade som en intressant rigg, dock kanske lite overkill med ett 690 ^^

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk

Bygga eget vs köpa färdigt

Tjenare!
Satt och mixa runt lite på inet och försökte bygga mig en av CDONs THOR datorer, lade ihop komponenterna i en kundvagn och kollade om det skulle bli billigare att bygga den själv.

Här är min ihopsatta rigg:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2580263/2012-11-23

Här är THOR jag kollar på:
http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_-_intel_i7-3820_-_16g...

Alla komponenter fanns inte på inet så jag ersatte vissa med andra i samma prisklass. Min egen rigg saknar kanske för övrigt DVI, HDMI, Displayport osv? Och från CDONs får jag även Win8 och ett Steel Series set med tangentbord, mus och matta.

Jag undrar, först, vilken av dessa två är bäst? Om min är det, har jag då tagit någon finare komponent eftersom min blev så mycket dyrare? Om ej, hur kan det bli så mycket dyrare att bygga själv? Är CDON verkligen så bra prismässigt?

Om jag nu ska köpa en ny dator, är THOR något man bör kolla extra på?
De har även den här modellen, där man efter ett tag kanske skulle kunna klämma in ett till 680 och köra SLI när prestandan inte når kraven?
http://cdon.se/hemelektronik/thor_veor_-_intel_i5_3570k_-_2x8...

Tacksam för någon kunnig att bolla tankar med.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Tjenare!
Satt och mixa runt lite på inet och försökte bygga mig en av CDONs THOR datorer, lade ihop komponenterna i en kundvagn och kollade om det skulle bli billigare att bygga den själv.

Här är min ihopsatta rigg:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2580263/2012-11-23

Här är THOR jag kollar på:
http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_-_intel_i7-3820_-_16g...

Alla komponenter fanns inte på inet så jag ersatte vissa med andra i samma prisklass. Min egen rigg saknar kanske för övrigt DVI, HDMI, Displayport osv? Och från CDONs får jag även Win8 och ett Steel Series set med tangentbord, mus och matta.

Jag undrar, först, vilken av dessa två är bäst? Om min är det, har jag då tagit någon finare komponent eftersom min blev så mycket dyrare? Om ej, hur kan det bli så mycket dyrare att bygga själv? Är CDON verkligen så bra prismässigt?

Om jag nu ska köpa en ny dator, är THOR något man bör kolla extra på?
De har även den här modellen, där man efter ett tag kanske skulle kunna klämma in ett till 680 och köra SLI när prestandan inte når kraven?
http://cdon.se/hemelektronik/thor_veor_-_intel_i5_3570k_-_2x8...

Tacksam för någon kunnig att bolla tankar med.

Grafikkortet du valt verkar ha DVI, HDMI och DP så det saknas ju inte.

Jag misstänker att du tagit finare komponenter vad gäller minnen och hårddisk, dock förklarar detta knappast prisskillnaden.
Du saknar ju helt chassi t.ex., samt att det följer med en Windows-licens och något tangentbord i deras paket. Så prisskillnaden är ännu större.

Vore lite kul att kolla vad det kostar att köpa samma delar på CDON...

Sedan skulle jag ifrågasätta valet i7 3820 / X79 om det inte finns någon bra motivering, men det har ju inte så mycket med prisjämförelsen att göra...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Du får också med en skärm om du köper en THOR.

http://cdon.se/hemelektronik/thor_display_ips_led_by_fujitsu_...

om du lägger den i kundvagnen samtidigt som datorn så blir priset 0

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Grafikkortet du valt verkar ha DVI, HDMI och DP så det saknas ju inte.

Jag misstänker att du tagit finare komponenter vad gäller minnen och hårddisk, dock förklarar detta knappast prisskillnaden.
Du saknar ju helt chassi t.ex., samt att det följer med en Windows-licens och något tangentbord i deras paket. Så prisskillnaden är ännu större.

Vore lite kul att kolla vad det kostar att köpa samma delar på CDON...

Sedan skulle jag ifrågasätta valet i7 3820 / X79 om det inte finns någon bra motivering, men det har ju inte så mycket med prisjämförelsen att göra...

Tack, märkte inte ens att chassit saknas ^^
Men hur är det med THOR då, är det en bra datorserie, då den inte blir billigare att bygga själv, kan jag få mer för pengarna på annat sätt?

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Thor-serien överlag verkar vara aggressivt prissatt, så det är väl mest att komma fram till om ett givet paket är vettigt för ens syften.
Nackdelarna är väl det vanliga med färdiga paket, man får kompromissa lite eftersom man inte väljer själv.

Om man tittar specifikt på just det där paketet du länkat så tycker jag att om du ska bygga något sådant själv så är väl Ivy Bridge i form av i7 3770k (+z77) eller rent av i5 3570k ett mer naturligt val. (Jag ser iaf inte riktigt poängen med Sandy Bridge E nu. Dessutom är väl X79 lite udda?)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Väljer mellan 2 datorer

Tjenare.
Funderar på att köpa en av följande THOR datorer då de verkar vara mycket prisvärda och kraftfulla, samt att det skulle kosta drygt 4000kr mer att köpa komponenterna och bygga datorn själv.
Frågan är, vilken är bäst?

http://cdon.se/hemelektronik/thor_alda_-_intel_i7_3770k_-_2x8...
Dator med gtx680*2 och en processor på 3,5 GHz, dock kanske lite klent moderkort? Fördel att man får tillgång till Nvidia Physx i spel.

http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_-_intel_i7-3820_-_16g...
Dator med Radeon 7970*2 och en processor på 3,2GHz, snäppet vassare moderkort (tror jag), samt ingår en THOR-skärm för 2500:- som inte verkar gå att få gratis med den andra datorn.
(När jag lägger skärmen i kundvagnen med denna datorn blir priset 0, annars ökar det med 2500).

Vill lira spel som Bioshock infinite, AC3, Hitman Absolution och GTA5, om det nu portas till PC dvs.
Lirandet sker på en skärm i 1920x1080, köper jag dator nr två där jag får med en skärm kan jag dock mycket väl tänka mig att köra på två :3

Tankar och idéer?

Tacksam för svar

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

3770k är väl både nyare (Ivy Bridge vs Sandy Bridge E) och snabbare än 3820? (Och X79 kan väl vara lite konstigt?)
Är då möjligen om 3820 blir bättre om du ska överklocka mycket.

Jag tycker iaf att http://cdon.se/hemelektronik/thor_alda_-_intel_i7_3770k_-_2x8... är det bättre valet av de två.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Bestämt mig för en dator, bra köp?

Nu har jag bestämt mig för att köpa en THOR Jofur från CDON då den låg på 5000:- rabatt.
Vad tycker folket om detta? Har jag valt rätt? Är det en helt ok dator för pengarna? Det ingår även ett Steel Series Gaming pack samt en 23" skärm + 50:- rabatt med kupong (Yes!).
Här är datorn:
http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_-_intel_i7-3820_-_16g...

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma, du blir nöjd:P

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Ganska prisvärd, men kom ihåg att två 7970's har ganska hög micro suttering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Ganska prisvärd, men kom ihåg att två 7970's har ganska hög micro suttering.

Fel. Det är low-end-grafikkort som har mest microstuttering. Jag har exakt den datorn och microstutteringen är minimal.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Fel. Det är low-end-grafikkort som har mest microstuttering. Jag har exakt den datorn och microstutteringen är minimal.

Nej, snarare maximal. http://www.sweclockers.com/recension/15381-geforce-gtx-690-va... Skulle aldrig köra CrossFire i dagsläget. SLI däremot har fixats till rejält med GTX 600 serien. Low end eller high end, det har ingen betydelse. MSn är så uppenbar med CF, jag tror att du inte vill märka den och gör därför inte det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Nej, snarare maximal. http://www.sweclockers.com/recension/15381-geforce-gtx-690-va... Skulle aldrig köra CrossFire i dagsläget. SLI däremot har fixats till rejält med GTX 600 serien. Low end eller high end, det har ingen betydelse. MSn är så uppenbar med CF, jag tror att du inte vill märka den och gör därför inte det.

Och du har alltså helt missat att amd har kommit ut med nya grafikdrivrutiner sedan i maj?...

Och ditt påstående att low end och high end inte gör skillnad för microstuttering bevisar att du inte vet ett smack om vad du talar om.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Och du har alltså helt missat att amd har kommit ut med nya grafikdrivrutiner sedan i maj?...

Och ditt påstående att low end och high end inte gör skillnad för microstuttering bevisar att du inte vet ett smack om vad du talar om.

Suck, ännu en fanboy.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Suck, ännu en fanboy.

kolla i min sign och märk väl att jag har både amd och geforce.

du vet inte vad du talar om, så enkelt är det.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

kolla i min sign och märk väl att jag har både amd och geforce.

du vet inte vad du talar om, så enkelt är det.

Precis, ingen aning faktist. Tomshardware har inte heller någon koll på läget. http://m.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-7990-devil13-7970...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Fel. Det är low-end-grafikkort som har mest microstuttering. Jag har exakt den datorn och microstutteringen är minimal.

Faktiskt så har 7900-seriren högst av alla enligt tester av diverse sidor(orkar inte leta upp alla, men finns en här på SweC).
Vissa märker av det, vissa inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Precis, ingen aning faktist. Tomshardware har inte heller någon koll på läget. http://m.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-7990-devil13-7970...

Frågan var inte om geforce eller amd hade mest MS, utan om man märker av det, och du motsade mitt påstående om att low end graphics cards har mer MS, det är där du har fel. Man märker mer MS med sämre grafikkort, vilket säger sig självt. Sen om man märker det eller ej beror nog på en själv, men inte fan märks det mycket ivf. Knappast tillräckligt mycket för att avråda någon.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Faktiskt så har 7900-seriren högst av alla enligt tester av diverse sidor(orkar inte leta upp alla, men finns en här på SweC).
Vissa märker av det, vissa inte.

Men jag tycker det är helt sjukt att man inte skulle märka det! Körde BF på en polares dator med 7970 CF och det kändes ju frfan som ett bildspel! Fastän FPS mätarn visade 100 FPS.

Visa signatur