Permalänk
Medlem

SEO

Hur lång tid tar det innan Google börjar indexera och ge pagerank på ens sida? Har härjat med SEO och kört AdWords kampanjer i flera dagar men ingen pagerank.

Hur fungerar det med andra sökmotorer som t.ex. Bing, hur kommer man med där, kan man "trigga" det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan skicka in din url till google (fanns förr på about sidan)
sätt upp google webmaster tools.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Finns det ingen som länkar till din sida så kommer google aldrig att hitta den.

Fel. Jag har satt upp hemsidor som rankats etta inom ett par dagar utan att jag gjort något annat än registrerat domänen och laddat upp ett par "sajten snart live"-sidor. Googles crawler hittar dig om du har ett unikt domännamn, om inte så blir länkningen mer betydelsefull. Dina adwordskampanjer spelar heller inte så stor roll om ingen har klickat på dina annonser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Finns det ingen som länkar till din sida så kommer google aldrig att hitta den.
Du kan skicka in din url till google (fanns förr på about sidan)
sätt upp google webmaster tools.

Jag har satt upp siten i webmaster tools, har en bra sitemap med även bilder samt beskrivningar på dem. Det står även "Inga fel har upptäckts under de senaste 90 dagarna. Snyggt!" för sidan i webmaster tools, så jag antar att allt är OK.

Skrivet av guermantes:

Fel. Jag har satt upp hemsidor som rankats etta inom ett par dagar utan att jag gjort något annat än registrerat domänen och laddat upp ett par "sajten snart live"-sidor. Googles crawler hittar dig om du har ett unikt domännamn, om inte så blir länkningen mer betydelsefull. Dina adwordskampanjer spelar heller inte så stor roll om ingen har klickat på dina annonser.

AdWords ger inte extra i rankning menar du även om folk har klickat på mina annonser? På 3 dagar har jag fått in c:a 50 klick på AdWords så det har ju gett en del trafik, men ger inte det något positivt i SEO väg?

I google webaster tools står det:
Indexerade totalt
0

Vilket verkar innebära att googles sökbot inte indexerat någon sida alls, fast jag även lagt till sidan för indexering.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bildtoppen vi pratar om?

1: Du har knappt någon text på din webbsida
2: Du har inga av dina sökord i en rubrik.
3: Du har samma titel taggar på alla flikar

<meta name="description" content="Bildtoppen är en tävling för fotointresserade samt bildintresserade och visar bilder, foton av användare för användare."/>
<meta name="keywords" content="bilder, foton, fotointresserade, bildintresserade, tävling, bildlista, bildtävling, fototävling"/>
<title>Bilder, foton, renderingar, grafik, tävla på Bildtoppen.se!</title>

Att hamna högt på Google med dina sökord är ganska svårt..

Bilder,Foton,tävling kan du aldrig lyckats med om du inte köper ett väldigt stort länkpaket.

Hitta bättre och lättare sökord du vill synas med på google.

Adwords kampanjer i några dagar kommer inte ge dig nåt vänta en månand så kanske du kan märka lite.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Är det bildtoppen vi pratar om?

1: Du har knappt någon text på din webbsida
2: Du har inga av dina sökord i en rubrik.
3: Du har samma titel taggar på alla flikar

<meta name="description" content="Bildtoppen är en tävling för fotointresserade samt bildintresserade och visar bilder, foton av användare för användare."/>
<meta name="keywords" content="bilder, foton, fotointresserade, bildintresserade, tävling, bildlista, bildtävling, fototävling"/>
<title>Bilder, foton, renderingar, grafik, tävla på Bildtoppen.se!</title>

Att hamna högt på Google med dina sökord är ganska svårt..

Bilder,Foton,tävling kan du aldrig lyckats med om du inte köper ett väldigt stort länkpaket.

Hitta bättre och lättare sökord du vill synas med på google.

Adwords kampanjer i några dagar kommer inte ge dig nåt vänta en månand så kanske du kan märka lite.

Yes, det är det. Jag körde adwords på samma ord och de gav bra utslag. Men har du några tips på bra keywords såfall? Jag vill ju inte lägga in felaktig information heller.

1. Tanken är att den ska vara clean, men för att hamna i google index kanske man måste ha med texter.

2. Skulle det underlätta att ha med rubriker på sidorna? T.ex. på topplistan "Topplista Top-25" och såfall ha med "topplista" som meta-keyword, eller dylikt?

3. Titel taggar och alt taggar har jag på alla bilder. Samma i sitemap.xml. Men exekverar googlebotten javascript? (eftersom alla bilder laddas med javascript/json). Title/alt på menyerna/länkarna kan jag lägga till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lallassu:

Jag har satt upp siten i webmaster tools, har en bra sitemap med även bilder samt beskrivningar på dem. Det står även "Inga fel har upptäckts under de senaste 90 dagarna. Snyggt!" för sidan i webmaster tools, så jag antar att allt är OK.

AdWords ger inte extra i rankning menar du även om folk har klickat på mina annonser? På 3 dagar har jag fått in c:a 50 klick på AdWords så det har ju gett en del trafik, men ger inte det något positivt i SEO väg?

I google webaster tools står det:
Indexerade totalt
0

Vilket verkar innebära att googles sökbot inte indexerat någon sida alls, fast jag även lagt till sidan för indexering.

Ta och skicka in en xml sitemap på google webmaster tools. Då går google igenom den filen och du kan se vilka sidor som crawlas

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Ta och skicka in en xml sitemap på google webmaster tools. Då går google igenom den filen och du kan se vilka sidor som crawlas

Ja precis, det har jag redan gjort. Men verkar inte crawlas nått ändå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det kan ta tid ibland.

Jag har en sajt där det är över 8000 länkar i en XML, på ett halvår är bara dryga 6000 hämtade ordentligt.
Och då ökar det med 100 i månaden.

Pagerank är inte så mycket att titta på idag.
Du är ju indexerad, men du har som sagts redan inte så mycket att indexera.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lallassu:

Yes, det är det. Jag körde adwords på samma ord och de gav bra utslag. Men har du några tips på bra keywords såfall? Jag vill ju inte lägga in felaktig information heller.

1. Tanken är att den ska vara clean, men för att hamna i google index kanske man måste ha med texter.

2. Skulle det underlätta att ha med rubriker på sidorna? T.ex. på topplistan "Topplista Top-25" och såfall ha med "topplista" som meta-keyword, eller dylikt?

3. Titel taggar och alt taggar har jag på alla bilder. Samma i sitemap.xml. Men exekverar googlebotten javascript? (eftersom alla bilder laddas med javascript/json). Title/alt på menyerna/länkarna kan jag lägga till.

1:Sidan har 4 stycken sidor indexarade, clean sida och SEO går tyvärr inte ihop så bra då är det inlänkningar som gäller för få bra top placeringar på google.

2:Topplista som sökord ger inte så mycket för vem googlar topplista och förväntar sig en bildsida.

3: Titel taggar och alt taggar på bilder är jätte bra och din sitemap ser bra ut. Google botten exekverar javascript.

Sökord som passar din Webbsida och som inte är allt för tunga. I ditt fall går det inte att underlätta med att använda sig av ort på sökord eftersom din sida ska vara global över hela Sverige.

Har inga jätte bra tips på sökord för just din sida nu i huvet men försök tänk enkla sökord folk skulle använda sig av för vilja komma till din sida.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s