Byta Internet leverantör, kom med förslag!

Permalänk
Medlem

Byta Internet leverantör, kom med förslag!

Hallå!

Jag har haft Tele2 nu i några år och det har varit sjukt irriternade måste jag säga, varför det är så är för att jag får DC/Internettet startar om sig automatiskt hela tiden. Kanske 1-3 gånger per dag.

Och nu undrar jag vad ni har för rekommendationer! Hade varit sjukt snällt om ni hade kunnat ge mig förslag! Vi har Telejack/ADSL och det kan jag inte dra mig ifrån.

Här är min uppkopplingshastighet just nu http://speedtest.net/result/2324609727.png

Så hjälp mig snälla! Jag bor i Göteborg också. Om det är någon hjälp för er, hastigheten bryr jag mig inte om faktiskt, eller självklart gör jag det men jag tippar mest på att bara ha bra ping/MS när man sitter och spelar!

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Twistedpung:

Hallå!

Jag har haft Tele2 nu i några år och det har varit sjukt irriternade måste jag säga, varför det är så är för att jag får DC/Internettet startar om sig automatiskt hela tiden. Kanske 1-3 gånger per dag.

Och nu undrar jag vad ni har för rekommendationer! Hade varit sjukt snällt om ni hade kunnat ge mig förslag! Vi har Telejack/ADSL och det kan jag inte dra mig ifrån.

Här är min uppkopplingshastighet just nu http://speedtest.net/result/2324609727.png

Så hjälp mig snälla! Jag bor i Göteborg också. Om det är någon hjälp för er, hastigheten bryr jag mig inte om faktiskt, eller självklart gör jag det men jag tippar mest på att bara ha bra ping/MS när man sitter och spelar!

Haters be haters, men jag har haft väldigt lite problem med Telia. Bredbandsbolaget hade jag innan de blev uppköpta av Telenor, och då tyckte jag om dem.
Ring runt lite, och se om du kan få operatören att kolla vad de har för latency till din telestation. Därifrån till ditt modem bör vara ungefär samma oavsett operatör.

Nu kan ju mina icke-problem vara tack vare att jag har en küztom-brandvägg (SmoothWall). Vissa routers har strul med DC's och annat mög.

Du kan inte få fiber? Fiber är det nya nu, fiber är fett.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Haters be haters, men jag har haft väldigt lite problem med Telia. Bredbandsbolaget hade jag innan de blev uppköpta av Telenor, och då tyckte jag om dem.
Ring runt lite, och se om du kan få operatören att kolla vad de har för latency till din telestation. Därifrån till ditt modem bör vara ungefär samma oavsett operatör.

Nu kan ju mina icke-problem vara tack vare att jag har en küztom-brandvägg (SmoothWall). Vissa routers har strul med DC's och annat mög.

Du kan inte få fiber? Fiber är det nya nu, fiber är fett.

Fiber går inte på platsen jag bor på. Hade aldrig tackat nej till det! Jag har egentligen inga problem med Tele2, hade jag inte DC:at 24/7 så hade det inte varit några problem alls. bara det att det är antagligen på platsen jag bor på. Men tack för informationen, det hjälpte faktiskt mer än vad du tror! Ska ringa runt lite och se vad som finns. Detta nya 4G är det något att ha? Har 2 kompisar som har det just nu, men det är inget stort plus. Dom har massa problem med DC också. Men jag är mest ute efter låg ping/MS för det är det som har terrat mig i dessa år. Så nu när man har chansen att byta så vill jag inte stöta på samma problem. För det är inte kul om man skaffar en annan leverantör om man får samma problem när bindningstiden är 12-16 månader.

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att Tele2 kopplar upp och ner ganska ofta här också, försökt göra något åt detta i två år men inget har hjälpt.. nu när man slutat gama så spelar det inte så stor roll dock..

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Twistedpung:

Fiber går inte på platsen jag bor på. Hade aldrig tackat nej till det! Jag har egentligen inga problem med Tele2, hade jag inte DC:at 24/7 så hade det inte varit några problem alls. bara det att det är antagligen på platsen jag bor på. Men tack för informationen, det hjälpte faktiskt mer än vad du tror! Ska ringa runt lite och se vad som finns. Detta nya 4G är det något att ha? Har 2 kompisar som har det just nu, men det är inget stort plus. Dom har massa problem med DC också. Men jag är mest ute efter låg ping/MS för det är det som har terrat mig i dessa år. Så nu när man har chansen att byta så vill jag inte stöta på samma problem. För det är inte kul om man skaffar en annan leverantör om man får samma problem när bindningstiden är 12-16 månader.

Jag försökte skaffa 4G med bredbandsbolaget (finns en tråd om det här nånstans), men det slutade inte så bra. Fick ingen 4G-mottagning alls, så slutade med att jag skickade tillbaka hela kitet. OM man har mottagning är det säkert en annan historia.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

DC? Direct Connect?

Anyway, med tanke på att du vill ha låg ping så är det väl störst sannolikhet att Telia är bäst.

Permalänk
Skrivet av frostfield:

DC? Direct Connect?

Anyway, med tanke på att du vill ha låg ping så är det väl störst sannolikhet att Telia är bäst.

Disconnect.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twistedpung:

Hallå!

Jag har haft Tele2 nu i några år och det har varit sjukt irriternade måste jag säga, varför det är så är för att jag får DC/Internettet startar om sig automatiskt hela tiden. Kanske 1-3 gånger per dag.

Och nu undrar jag vad ni har för rekommendationer! Hade varit sjukt snällt om ni hade kunnat ge mig förslag! Vi har Telejack/ADSL och det kan jag inte dra mig ifrån.

Här är min uppkopplingshastighet just nu http://speedtest.net/result/2324609727.png

Så hjälp mig snälla! Jag bor i Göteborg också. Om det är någon hjälp för er, hastigheten bryr jag mig inte om faktiskt, eller självklart gör jag det men jag tippar mest på att bara ha bra ping/MS när man sitter och spelar!

Glocalnet är billiga och kör genom telia's adsl nät, men deras support är inte den bästa

http://www.glocalnet.se/

Permalänk
Medlem

Blir att testa Bredbandsbolagets 4G nät, dom ''sa'' att vi skulle ha svinbra connection med dom. Så nu blir det att testa kittet i 2 veckor och om det är åt helvette så blir det väll Telia

Permalänk
Medlem

Vi beställde 30 MB/s hem inkl. Fast telefon från Telia, telefonen kom de bara några dagar efter och kopplade in och den fungerade direkt! De var inga problem! Men att få vårat internet att fungera tog cirka 2 månader att få de fungerande, under denna period skulle vi få en USB-sticka för mobilt bredband efterssom att vi inte hade vad vi blivit lovade, dvs internet. Vi fick åka till Eskilstuna och hämta den och de var väll inte allt för roligt men vi fick hem den iaf. När vi väl var hemma och skulle prova den så fungerade inte drivrutinerna till den heller! :@ Efter detta började vi bli ganska sura, sen efter första månaden fick vi en räkning på nått vi inte hade! Men den behövde vi tydligen inte betala sa telias kundtjäns så då gjorde vi inte de. Men de var lungt, men innan vi hade fått våra saker (internet och telefon) så gjorde de 4 kreditupplysningar på min mor (hon som de står på) och detta kan medföra problem om man ska skaffa lån eller mobil abonemang eller liknande. Men nu när vi väl har de får vi ut cirka 12 MB/s. Och JA, jag provade med sladd och hade stängt av allt annat som kunna tänka sig dra internet. Men de är ganska stabilt må jag säga, de e väll de ända som är bra...