Permalänk

Vissa tangengsbordsknappar seg

Tjena! Härom kvällen så satt jag och drack typ någon sort av lemonad och så verkade som jag hade spillt utan att jag hade märkt på det så det har kommit under knapparna, dom som är klibbiga/sega när man klickar på dem är TAB och Q, någon snäll som skulle kunna berätta hur jag gör rent det på det lättaste sättet, Kanske ta bort Q och tab med något och sen ta ett papper med vatten och gnugga eller? Skulle uppskatta någon som säger hur jag gör! Tack i förväg
Mvh Samuel

Permalänk
Medlem

en droppa diskmedel vatten och låt det torka ordentligt, tryck på knappparna så mycket som möjligt

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Hur tar jag bort dom utan att förstöra den? (Knappen)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Vad är det för tangentbord är det första vi bör få reda på, så man vet hur det ser ut under tangenterna. Det är vädligt olika beroende på vilka switchar du har. Sen kan det vara problematiskt att ta loss tangenterna utan att förstöra något om det visar sig att du sitter med sax switchar (laptop tangenter).

Permalänk
Skrivet av huttala:

Vad är det för tangentbord är det första vi bör få reda på, så man vet hur det ser ut under tangenterna. Det är vädligt olika beroende på vilka switchar du har. Sen kan det vara problematiskt att ta loss tangenterna utan att förstöra något om det visar sig att du sitter med sax switchar (laptop tangenter).

då kan det sluta så här ...

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk

Jag har ett Logitech G105 Gaming keyboard, jag kan ta bort knappar utan att det går sönder, jag tar en sån där Öron toffs som man gör rent öronen med, doppar den med vatten och duttar på där det var kladdigt men efter cirka 3 min så blir det segt och kladdigt igen, när jag klickade på A Q nu så är den seg att trycka ner, sen så kan det fastna på botten och glida upp strax efter, börjar bli drygt nu.