GTX 570 Problem? kan det vara moderkortet??

Permalänk

GTX 570 Problem? kan det vara moderkortet??

tjena

Min dator om någon undrar= 8GB RAM, 650w nättagg, moderkort msi p67a-c45 , grafikkort gtx 570 1280 Mb, i5 2500k, Win 7 64-bit

det är så att jag plötsligt började få problem med mitt grafikkort (gtx 570)
från ingenstans så slutade grafikkortet visa bild på min datorskärm, så jag startadade om datorn då började datorn att låta tre gånger snabbt men ingen bild
kom jag kunde inte ens komma in på BIOS.
Så jag bytte ut 570 mot ett geforce gts 210 som jag hade från min gamla stationära dator, nu funkade allt som vanligt fast efter en några timmar får jag samma problem med det kortet bilden bara försvann. jag felsökte datorn med startreparation gjorde även minnesdiognastik inga fel funna, sedan använde jag systemåterställning och återställde datorn till en tidpunkt då datorn fungerade som vanligt. nu så la jag in 570 och allt fungerade utan problem men
några timmar senare hände samma sak skärmen blir helt svart det går inte att göra ett piss, samma grej gör jag igen jag tog bort 570 och la in geforce 210 igen då fungerade allt som vanligt
sitter faktiskt och skriver just nu detta inlägg på Sweclockers med detta grafikortet

glömde nämna när jag startar datorn med mitt 570 så går den igång som vanligt inga missljud eller oväsen.

MINA FRÅGOR!
vad kan det vara fel på ?? ska jag återställa moderkortet CMOS eller ej??
varför funkar gtx 570 ibland och ibland inte
vad betyder dom tre pipen vid start av datorn ??
ska jag göra en ren installation av windows 7 igen??

hoppas ni som läser detta inlägg har förstått vad jag har skrivit och menat på ett ungefär.
Med vänliga hälsningar / Daniel

Permalänk
Avstängd

Kanske är skärmkabeln? eller så är det moderkortets pci-ex port som är trasig.
Tycker att du får prova en annan kabel till att börja med för att utesluta det.