Ubisoft vill ha kortare livscykler för spelkonsoler

Permalänk
Medlem

ParasiteX med tanke på deras DRM problem så är det nog fler än jag som tänker en gång till innan jag tittar på ett av deras spel. Så vitt jag vet så efter xp tiden. Fick de inte roota windows kärnan men ja...

Edit:1-2
Ingen fick det då heller. (ms sa aldrig något så vitt jag vet) Men det system de använde, som jag om jag inte minns fel var samma system som flera andra avnände rootade windows.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Nintendo har helt förlorat sin världsuppfattning, då man släpper en sprillans ny konsol med prestanda alltför lik en PS3 eller 360. Detta bör istället betraktas som ett rent bakslag för spelindustrin, och för oss som älskar att spela.

Mitt personliga omdöme:
Nintendo Gamecube, Wii och Wii U.

Du får ju ta i åtanke att Nintendo inte satsar på grafiknissar. Det är familj/casualgamer konsoler de satsar på. Och innovativitet. Vilket de lyckas ganska bra med. Det är ju inte för inte Wii är den mest sålda konsolen. Och "oss som älskar spel"? Vill du verkligen påstå att GC/Wii hade dåliga spel? (ja, Wii hade inte många bra gamertitlar, låt gå för det). Ett spel blir inte bättre av massa grafikskit och effekter. Det underlättar för utvecklarna att göra det de vill om de inte har begränsningar, men många bra spel kommer ju just för att de måste arbeta sig runt begränsningarna.

Bra exempel är Silent hill 1, anledningen till att det är vit dimma är för att PSX inte hade kraft nog att rendrera staden med den upplösning de hade, så de såg till att dimman dolde det som inte rendrerades. och se hur det bidrog till effekten av spelet.

Speldesign > Grafik , om man faktiskt älskar spel på riktigt :'P

Och GCn var verkligen inte nån floppkonsol vad gäller prestandard, den var i princip lika bra som Xbox och PS2. Det ända var väl att nätstöd var lite knackigt.

Wii:ns stora problem var kanske inte grafikens upplösning (polycount osv) lika mycket som att den drev allt i 480p istället för 720p. Sedan att den var lite kneppigare att utveckla mot gav inte många 3dje parts spel.

Wii U verkar kunna bli bra, dens kraft räcker gott och det finns mycket spännande utvecklarna kan göra med kontrollern, förutsatt att man kan koppla mer än 1 padkontroll till 1 konsol. Enda som är lite fail där är mjukvarans seghet.

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

Nintendo har helt förlorat sin världsuppfattning, då man släpper en sprillans ny konsol med prestanda alltför lik en PS3 eller 360. Detta bör istället betraktas som ett rent bakslag för spelindustrin, och för oss som älskar att spela.

Mitt personliga omdöme:
Nintendo Gamecube, Wii och Wii U.

Nintendo håller vid spelglädjen kommer före fancypancy grafik, men de kunde la göra en med 4 gpu 8 kärnig cpu på 4.0 och sen 32 gig minne, men jag tvivlar på folk skulle köpan för den skulle vara så dyr.

Inte bara de spelindustrin har nåt en nivå att göra "upber fancy grafix awzume 4000" kostar en hel del och om spelet floppar går hela företaget omkull.

Sen så har vide problemet med crysis och farcry är snygga men ack så trista, theif är bätre i mitt tycke och de kan inte ens mäta sig i de grafiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Ne det var de inte. CPU delen går inte att gämföra och GPU delen var redan då flera år efter, specielt i PS3 fallet. PS3 baserades på en specialdesignad variant av 7800gtx och många av os satt med då "gamla" 8800 GTS 768 i sli och dual opteron cores i 3.2ghz.

Hur menar du?
8800 GTS verkar ha släppts i samma månad som PS3, så förstår inte hur du kan kalla den för en gammal modell?!
Jag tror dock att väldigt få satt med dual opterons på 3.2 GHz. Jag minnas att det var relativt populärt här att köpa exempelvis opteron 165 (1,8 GHz stock) och klocka ur, men det var ju fortfarande bara en CPU. "De flesta" köpte dock 148 eller dylikt som var single core.
Dock måste du förstå att det var väldigt få totalt sätt även här på swec att köra en sådan setup (det rörde sig absolut inte om "många"). Lägg sedan till hur försvinnande liten del av markanden swec representerar. Att många hade 8800 GTS i sli och två optereons klockade till 3.2 GHz, är rent ut sagt motsatsen till verkligheten.

Prislappen för en optereon 165 var 2500-3000 kronor när PS3 släpptes, så bara processorn kostade hälften mot vad hela konsollen gjorde. Ett 7800 GTX runt en tusenlapp mindre än en hel playstation 3. En blu-rayspelare var mycket dyrare än hela playstation 3.

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Vad Ubisoft är det nog bara Assassins creed fanboi/gurls som bryr sig om vid det här laget, möjligen deras investörer också.
Men jag håller med, livs cykeln på konsoller måste kortas eller ändras på, t.ex få bättre uppgraderings möjligheter, varför inte bara ha ett utbytbart grafikkort till konsollen så kan dom köra på samma mjukvara för det är den som kostar att utveckla och utbilda till eller när tjänster som Onlive fungerar som det är tänkt så är problemet mer eller mindre borta för mainstream gamers, hur det blir för de som inte vill betala i månaden för en streaming-tjänst vet i tusan...

Alltså hajjar du inte poängen med en konsoll?
Poängen med en konsoll är att den ska vara lättillgänglig , inte behöva uppgraderas och relativt billig.
Samtidigt som du kan köra alla spel som finns till den och du behöver inte bry dig om spec-krav m.m
För utvecklarna innebär vinsten att de endast måste utveckla till en form av hårdvara och kan fokusera på det istället för miljoner kombinationer som på PC. Om de börjar införa uppgraderingsbara konsoller m.m försvinner ju allt som gör en konsoll till en konsoll... och du får problem med kompabilititskrav med mera.

Själv håller jag mig mest till PCn men jag kan se fördelarna för både utvecklare och casual-spelare, sorgligt nog har det dock skadat PC spelen alldeles för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Sluta vara ignorant och ta upp dum fakta som gällde för 1 år sen. Har du inte hört något ALLS om det med att de skrotade sin dåliga DRM för AC3 för att göra det bättre för PC-spelarna?... Och att de har optimerat spelen mycket bättre på sistone. Visst, de kanske inte är det bästa företaget som finns, men man måste ju erkänna att de har bättrat sig på sistone.

Ubisoft sa i september att de skulle sluta med always-on DRM därför att spelarna inte gillade det. Det är inte mycket tid att avgöra om det finns någon substans bakom uttalandet. Dålig företagskultur kan sitta kvar länge. Jag kommer ihåg tiden då Ubisoft körde med Starforce DRM. De har bättrat sig men de lär fortsätta att bättra sig rätt länge innan deras smutsiga image försvinner.

Jag är inte ignorant. Personliga påhopp kan du lämna utanför.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Men nu behöver du inte vara online för att spela. Endast när du reggar spelet första gång under install, som man behöver vara online. Det är i typ samma klass som Steam och Origin när det gäller DRM skydd.

Var bara glad dom inte har kvar retarderade DVD-check skydd...

Jag tycker snarare att det är precis som G4WL eller R* Social Club = Bloatware. Den stora skillnaden i sammanhanget är också att många spel som säljs på Steam eller Origin går att köpa retail, utan något som helst krav på att registrera det via deras tjänst. Så funkar det inte med Ubisofts spel däremot.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinus:

Hur menar du?
8800 GTS verkar ha släppts i samma månad som PS3, så förstår inte hur du kan kalla den för en gammal modell?!
Jag tror dock att väldigt få satt med dual opterons på 3.2 GHz. Jag minnas att det var relativt populärt här att köpa exempelvis opteron 165 (1,8 GHz stock) och klocka ur, men det var ju fortfarande bara en CPU. "De flesta" köpte dock 148 eller dylikt som var single core.

Prislappen för en optereon 165 var 2500-3000 kronor när PS3 släpptes, så bara processorn kostade hälften mot vad hela konsollen gjorde. Ett 7800 GTX runt en tusenlapp mindre än en hel playstation 3. En blu-rayspelare var mycket dyrare än hela playstation 3.

Det måste jag kolla upp är ganska säker på att jag satt med dubbla 8800gts 640 då den släptes. och sen bytte.

Du har rätt:
g80 8 November 2006 http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_8_Series
ps3 November 11, 2006 (japan) http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Ne det var de inte. CPU delen går inte att gämföra och GPU delen var redan då flera år efter, specielt i PS3 fallet. PS3 baserades på en specialdesignad variant av 7800gtx och många av os satt med då "gamla" 8800 GTS 768 i sli och dual opteron cores i 3.2ghz.

GF kortet i Xbox är baserat på en tidigt varaian av x1000 serrien så den är mellan dx 9 och 10. Kan inte alla delar. Det kan säkert någon anann fylla i. Men den kom mycket tidigare och de båda skulle kommit samtigt. Teknikmässigt så var pc långt före redan då vad gäller GPU. CPU kan diskuteras. CELL vs POWERPC vs i386

Edit:
Är det samma chef som det var på alla gamla klagomål på UBI som nu vill ha nya konsoler oftare. De kanske skulle testa mibilmarkanden. Den växer.

Den baserades på 7900 GTX eftersom den var på 90 nm och 8800 GTX lanserades bara några dagar efter PS3, inte flera år efter.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Låt konsollerna leva tio år till och så kan vi alla låta dem falla i glömska.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Vad man saknar konceptet förr med massor av PC-exklusiva spel som utnyttjade highend-datorer fullt ut samtidigt som endast två år inom spelvärlden gjorde en väsentlig skillnad på spelens utveckling. Synd att det inte varade.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av zauii89:

Alltså hajjar du inte poängen med en konsoll?
Poängen med en konsoll är att den ska vara lättillgänglig , inte behöva uppgraderas och relativt billig.
Samtidigt som du kan köra alla spel som finns till den och du behöver inte bry dig om spec-krav m.m
För utvecklarna innebär vinsten att de endast måste utveckla till en form av hårdvara och kan fokusera på det istället för miljoner kombinationer som på PC. Om de börjar införa uppgraderingsbara konsoller m.m försvinner ju allt som gör en konsoll till en konsoll... och du får problem med kompabilititskrav med mera.

Själv håller jag mig mest till PCn men jag kan se fördelarna för både utvecklare och casual-spelare, sorgligt nog har det dock skadat PC spelen alldeles för mycket.

Ah, så du menar att alla add-on och uppgraderingar som konsoller fick inte för att dom skulle kunna leva lite längre? Se dessa exempel:

Expansion pak N64
PS2 Network adaptor och hårddisk
SNES Satellaview
Gamecube network adeptor
X-box 360 Kinect

Jag håller med dig att så ska fallet vara men i verkligenheten stämmer inte det helt, uppgraderingar till samtliga konsoller har alltid kommit under namnet "extra" osv. Men i de flesta fallen har det varit för att dom vill ha mer livstid ur maskinen. I vissa fall som PS2 och Gamecube så har nätverksadaptern inte funnits tillgänglig vid launch trots att det klart och tydligt står att här ska du koppla in din nätverksadapter när produkten inte ens funnits på markanden ännu.

Så vad poängen med konsoller är och vad tillverkare faktiskt gör är två helt olika saker. Med gamla spelkassett var detta inte ett lika stort problem eftersom spelet du köpte kunde ha en extra processor eller grafisk enhet som hjälpte till på vägen(se SNES mode 7), såklart är detta dyrt och onödigt men det innebar att livslängden kunde hållas längre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ganska säker på att det var 7800 och inte 7900 GTX men vad spelar det för roll det är båda NV47 http://en.wikipedia.org/wiki/RSX_%27Reality_Synthesizer%27
The GeForce 7800 GTX (codenamed G70, and previously NV47) was the first GPU in the series, launched on June 22, 2005 http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_7_Series det var fisserligen inte flera år men får en PC nisse så är det lite sent då PS3 blev försenad.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Vad man saknar konceptet förr med massor av PC-exklusiva spel som utnyttjade highend-datorer fullt ut samtidigt som endast två år inom spelvärlden gjorde en väsentlig skillnad på spelens utveckling. Synd att det inte varade.

Rent tekniskt sett har vi ju snyggare spel idag än de dåtida spelen som var PC-exklusiva. Om de spelen dög nu bör väl snyggare spel idag också duga?

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Låt konsollerna leva tio år till och så kan vi alla låta dem falla i glömska.

Finns folk som spelar NES fortfarande.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Jaja. Hoppas de nästa konsolerna inte blir som ryckterna. Altså Gamla med PC hårdvarumått. Visserligen skulle det kanske inte vara fel. Om man tar 1,5 år gammal hårdvara och kan skriva direkt till den kan man få ut mycket prestanda. Och det borde inte kosta så mycket heller. Och sen om man gör så ofta med några gemensamma språk att skriva till skulle det nog kunna bli ricktigt bra. Tro det var ID som sa att de fick utt det dubbla då de skrev till konsole eftersom de kunde skriva direkt till hårdvara då de ville.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Spelkonsoller finns inte i framtiden. Jag tror att nästa generation blir den sista generationen av klassiska konsoller. Framtiden, tror jag, ligger i mobila platformar. Mobilspel när 360 och PS3 lanserades gick närmast likna med tragiska skämt. Idag är mobila plattformar nästan ikapp i beräkningskraft, grafik och upplösning.

Välkommen till en värld där klassiska datorspel fallit i glömska. Framtiden finns i titlar som Real Racing, Angry Birds och på sin höjd Infinity Blade.

Själv håller jag mig till Tetris.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Skriver väl hur jag vill!!! Blir alltid roligare att sätta lite ! på dig, då jag vet om att du ska leka lite språkpolis

Nä, jag sätter mina tecken där jag vill. Vi lever i en fri värld!

Och nä man kan inte jämföra! Konsol är i en helt annan liga! Och det är den ligan nyheten handlar om! Att bara jämföra rätt av som du gjorde innan i tråden blir fel!!

JaHa!!!?! då FÖRSTÅR! jag

JAVI lever? i en helt frIväRlD&!

Ja. Det är i helt. olika? ligor, menDet innebär inte! attman inte kan jemfora dom!?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Bort med konsol skräpet det är inget vi vill ha.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Finns folk som spelar NES fortfarande.
http://www.youtube.com/watch?v=cH0iQcfIWzw

Jo, men jag undrar om det finns folk som spelar Xbox 360 eller PS3 för nostalgiska skäl...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

tomten_alle tror det är för tidigt. vi har inte ifrastrukturen för att skicka saker via nätet. ping och latency. och att få in den prestandan i en mobil/platta med prestanda, bateritid och värme är en lång väg. Nintendo Sega Neogeo och några till har sattsat på mobila engeter och det säljer men det har varken slagit ut konsoler hemma eller PC. Kommer någ aldrig gå. Men destå fler som näjer sig med liten skärm och mobilitet så går det nog bra. Men mer ån några vill ha det andra också. Tror snarare att marknaden för fler konsoler/enheter blir fler precis som facebook gjorde att inte bara unga kunde chatta på internet. (ni fattar den vinken) Marknaden blir större men jag tror inte den gamla marknaden dör, den kan nog snarare bli större. Även om det kan hända att det blir en liten förendring först. Sen då de som hoppat på det nya som kom börjar se till vad som redan fanns. Och sen har man 1 kund på en ny plattform och en på en gammal. Jag babblar på som vanligt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Ganska säker på att det var 7800 och inte 7900 GTX men vad spelar det för roll det är båda NV47 http://en.wikipedia.org/wiki/RSX_%27Reality_Synthesizer%27
The GeForce 7800 GTX (codenamed G70, and previously NV47) was the first GPU in the series, launched on June 22, 2005 http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_7_Series det var fisserligen inte flera år men får en PC nisse så är det lite sent då PS3 blev försenad.

Bara för det står på Wikipedia så behöver det inte vara korrekt, man kan säga det är en vidareutvecklad 7600 eller nedbantad 7900 eftersom första RSX var tillverkad i 90 nm.

Skrivet av Lasergurka:

Jo, men jag undrar om det finns folk som spelar Xbox 360 eller PS3 för nostalgiska skäl...

Nej det tror jag inte, köpte min PS3 för bara någon månad sedan för att den var billig och för att ville spela spel som Metal Gear Solid, Final Fantasy och Gran Turismo. Sedan kan man använda den som ett komplement om man inte har en Smart TV för att få tillgång till Netflix, DLNA o.s.v.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Nej det tror jag inte, köpte min PS3 för bara någon månad sedan för att den var billig och för att ville spela spel som Metal Gear Solid, Final Fantasy och Gran Turismo. Sedan kan man använda den som ett komplement om man inte har en Smart TV för att få tillgång till Netflix, DLNA o.s.v.

Min poäng var att de flesta som spelar t.ex NES gör det för nostalgin, alternativt för att få känna sig lite som hipsters och få smaka på hur retro gaming känns. Är man bara ute efter spelmekaniken finns bättre motsvarigheter för, inte alla, men många av spelen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

tomten_alle tror det är för tidigt. vi har inte ifrastrukturen för att skicka saker via nätet. ping och latency. och att få in den prestandan i en mobil/platta med prestanda, bateritid och värme är en lång väg. Nintendo Sega Neogeo och några till har sattsat på mobila engeter och det säljer men det har varken slagit ut konsoler hemma eller PC. Kommer någ aldrig gå. Men destå fler som näjer sig med liten skärm och mobilitet så går det nog bra. Men mer ån några vill ha det andra också. Tror snarare att marknaden för fler konsoler/enheter blir fler precis som facebook gjorde att inte bara unga kunde chatta på internet. (ni fattar den vinken) Marknaden blir större men jag tror inte den gamla marknaden dör, den kan nog snarare bli större. Även om det kan hända att det blir en liten förendring först. Sen då de som hoppat på det nya som kom börjar se till vad som redan fanns. Och sen har man 1 kund på en ny plattform och en på en gammal. Jag babblar på som vanligt.

Jag har inte skrivit någonting om att skicka spel via nätverk. Jag syftar på iOS och Android. Babbel på hög nivå med andra ord.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Du skrev ju 8 kärnig 3GHz processor.

Läs en gång till

Jag lade till det någon minut efter, du var för snabb att citera!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Problemet med PC är att om man inte gör ett riktigt bra spel så blir det bara piratat

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Visst finns det en rätt irriterande lathet/snålhet från konsolsidan. Men PC har inte varit en begränsningsfaktor. Vill Ubisoft verkligen protestera mot Microsoft och Sony, släpp nästa Splinter cell eller Assassins Creed till enbart PC.

Sedan från ett helt annat perspektiv: Jag tror Notch har kanska klart bevisat att man kan göra intessanta och populära spel som inte kräver 20.000kr maskiner.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

Calle2003 sant fast menar du då att det är förstår inte rikigt vad du menar. Aritekture eller nm? Håller med om att man inte kan lita på wiki. Men kan vi vara överäns aom att ps3 blev väldigt försenad och att grafikbiten inte var bra då öven mot xbox även om cpn var i en anna klass?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

"Långlivade spelkonsoler ger klirr i kassan för hårdvarumakare som Microsoft, Sony och Nintendo, men skadar utvecklarna och spelindustrin. "
Mmm visst. Är väl typ bara Nintendo som tjänat pengar och inte har dom skapat en dyr kraftfull spelkonsol.... Tycker verkligen fokusen ligger fel i påståendet.
Skapa bra spel istället.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

Visst finns det en rätt irriterande lathet/snålhet från konsolsidan. Men PC har inte varit en begränsningsfaktor. Vill Ubisoft verkligen protestera mot Microsoft och Sony, släpp nästa Splinter cell eller Assassins Creed till enbart PC.

Sedan från ett helt annat perspektiv: Jag tror Notch har kanska klart bevisat att man kan göra intessanta och populära spel som inte kräver 20.000kr maskiner.

Om dom ska protestera ska dom väll släppa de till endast mac

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.