Permalänk

Jag är förvirrad.

Ok Istället för att skapa yttligare en ny tråd gjorde jag om denna. Hursom, min AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition är nu överklockad till 4,2GHz och volten ligger på 1.45. Orginal tror jag låg på 1,325 nåt sånt.

Fick nu bluescreen och datorn startades om efter jag spelade BF3 i ca 20 min. Läste av tempen ca var 2 min. Tempen på CPUn låg som allra högst på 69c
och när jag inte gjorde något bara surfade låg tempen på 34c

Någon som vet vad jag gör härnäst? Sänka/höja volten? Sänka multipliern?

Vore tacksam för all hjälp!

Ändrade tråd ämne
Permalänk

Du kan inte låsa upp din processor

Och C&Q är ström spar!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Du kan inte låsa upp din processor

Och C&Q är ström spar!

Vad menar du? Det står när jag valt unleashed mode att 4 cores has been unlocked, eller typ the power of 4 cores has now been unleashed, nåt sånt.

Permalänk
Skrivet av hejsansvejsan123:

Vad menar du? Det står när jag valt unleashed mode att 4 cores has been unlocked, eller typ the power of 4 cores has now been unleashed, nåt sånt.

Din processor är en 4 kärnig så det finns inte att unleasha

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Du kan inte låsa upp din processor

Och C&Q är ström spar!

Skrivet av SwedenVirre:

Din processor är en 4 kärnig så det finns inte att unleasha

Jaha ok, så jag kan allstå inaktivera det modet då?

Tack för hjälpen. Är lite mindre förvirrad nu : )

Permalänk
Medlem

Det unleashed gör är att vissa tvåkärniga AMD processorer kan låsas upp till 4 kärniga. Detta är då inte möjligt på din dator då du redan har 4 aktiva kärnor.

Cool and quiet ska du lämna på så att processorn klockar ned sig när den inte används så du sparar ström och får lägre ljudnivå.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Skrivet av lollol7:

Det unleashed gör är att vissa tvåkärniga AMD processorer kan låsas upp till 4 kärniga. Detta är då inte möjligt på din dator då du redan har 4 aktiva kärnor.

Cool and quiet ska du lämna på så att processorn klockar ned sig när den inte används så du sparar ström och får lägre ljudnivå.

Tack, uppskattar ditt svar!