Permalänk
Medlem

Seriöst uplay vad är det för påhitt? det finns ju redan på steam wtf?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Han jämför ju med Skyrim och säger i princip att Skyrim är prutt.

Med all rätt, skyrim är snyggt... men inte fan är det trevligt att man inte får någon respons i världen oavsett vad jag gör. Jag är supreme-master-chief-leader-of-everything, "du borde joina mage Guild", va fan!? Jag är Arch Mage där... osv. Har inte spelat på väldigt länge nu, så kanske finns någon mod som fixar det. Isf. länka, för världen i sig är underbar... den skulle bara reagera lite bättre.

Permalänk
Medlem

Testade precis spelet i DX11... Outch säger jag bara flyter inte på med 60 fps direkt. Dåligt optimerat tro? För så snyggt är det fan inte.

Sitter på 580GTX CUII samt i5a @ 4,2

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lasergurka:

Okey you made your point, Far Cry 3 är inte BF3, ett spel utvecklat i första hand för PC, vilket vi redan visste Att säga att menyer i 720p är patetiskt....wat? Jag kan verkligen inte bry mig mindre om det är 1080p eller 720p, visst, det skulle vara lite drygt om det var i 360p, men det är de inte.

Personligen tycker jag det känns jätteskumt att bara hålla inne shift för att springa, och förstår inte hur det skulle vara mer riktat till PC, det är ju bara en vanesak. Jag har spelat rätt många PC spel när man bara behöver klicka på shift, och tycker det är rätt skönt, i annat fall håller jag inne båda.

Det är väldigt små saker du petar på, och att klaga på att det är en sån konsolport, när det egentligen är en rätt bra sådan...du skulle bara test Bioshock spelen, går ju inte att spela med mus alls, och standardknapparna är helt åt helvete...liksom, öppna en meny på shift?

Visst, menyerna kunde varit lite bättre, men de funkar bra, och spelet gör det också, är bara onödigt att klaga när man ändå får en hygglig port.

Jag köper nästan alla dina argument. Du kör ju 680 SLI så jag har inte mycket att komma med.

Men angående menyerna: NEJ. NEJ. NEJ. Menyerna fungerar INTE bra. De fungerar inte alls. Man MÅSTE välja ett annat alterniv innan man kan välja det man klickade på för att stänga undermenyn man var i innan. Detta gör att man hoppar fram och tillbaka mellan t ex Options och Video trots att man JÄTTETYDLIGT klickar på t ex Controls. Om man inte förstår varför det blir så känns det som att menyn är EXTREMT laggig; förstår man det ser man bara ytterligare ett bevis på konsolport.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Provade att installera om spelet och avaktiverade mitt 6990 från början, och nu har det funkat riktigt bra. Så det verkar vara feta problem i samband med crossfire eller just 3 GPU's. All konstig prestanda och krashande försvann Även lagget i menyerna.

Har lirat några timmar nu iaf och är positivt överraskad av spelet rent gameplay-mässigt. Hela systemet med loot och sälja/köpa känns dock otroligt dåligt genomtänkt och klumpigt. Craftingen saknar någon som helst logik, men jag antar att dom bara vill ge dig anledningar till att jaga vissa typer av djur, så det är inte så farligt. Jag har redan överfullt med pengar och vet inte riktigt vad jag ska spendera det på utöver onödiga modifikationer på vapen.

Något jag diggar iaf är att man från början har usla förmågor att bära utrustning, så man spenderar mycket tid åt att just jaga och upptäcka de första områdena för att biffa sig och lära sig allt ordentligt. Även att man efterhand låser upp förmågor eller "perks" med sin xp, även om många är ganska meningslösa.

Karaktärerna är som sagt bland de bästa jag någonsin sett i ett spel. Sjukt välgjorda med bra dialoger och övertygande rent grafiskt. Lite Rockstar över det hela fast med en ordentlig grafikmotor Karaktären man lirar som känns dock lite väl fjantig nu i början. Hade hellre lirat som storebrorsan.

Något dom har kvar från 2an är dock alla jävla bilar med banditer som åker runt överallt hela tiden. För att vara några väldigt isolerade tropiska öar så finns det nå sjukt många fordon överallt. Som tur är så försvinner iaf bandit-fordonen mer och mer när man tar över områden.

Aja, måste fan äta något nu, så får väl återkomma med fler intryck sen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

förstår inte allas hate till spelet, tycker det verkar sjukt bra,
*karaktärerna är skit bra,
*känns verkliga.
*bra dialoger,
*bra grafik,
*bra speldesign,
*okej kontroller,
*ljudet är bra (ak låter skit nice)

ger spelet 9/10 just nu har fruktansvärd potential! (och har inte testat coop än!)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt trist om det är lika kasst optimerat som vissa här får det att låta.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ja jag kan verkligen inte förstå hur folk kan föredra digital distribution av spel jämfört med fysiska butiker. Nu när det är så många olika butiker och program som ska installeras.

du måste ha uplay oavsett om du har steam eller inte det är ju det som är det konstiga...Digitalt alla dagar varför inte? Du slipper fodral och det är alltid lätttillgängligt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Återkom gärna med update.

På "Extreme" får jag runt 50-60 FPS utan kantutjämning, flyter bra.
Med högsta Kantutjämning (8) 20-25 FPS.

Har senaste Nvidia drivrutinerna och oklockat kort och processor.
Mätte FPSen när jag var på radiomasten.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nivius:

förstår inte allas hate till spelet, tycker det verkar sjukt bra,
*karaktärerna är skit bra,
*känns verkliga.
*bra dialoger,
*bra grafik,
*bra speldesign,
*okej kontroller,
*ljudet är bra (ak låter skit nice)

ger spelet 9/10 just nu har fruktansvärd potential! (och har inte testat coop än!)

Spelet är bra men bara portat till PC rakt av utan någon som helst optimering av varken prestanda eller menyer. Detta sticker i ögonen på oss som har köpt dyra datorer just för att kunna spela FPS-spel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Spelet är bra men bara portat till PC rakt av utan någon som helst optimering av varken prestanda eller menyer. Detta sticker i ögonen på oss som har köpt dyra datorer just för att kunna spela FPS-spel.

Fast det vet man ju innan man köper spelet om det är portat eller ej.
Spelen är alltid billigare för PC jämt i mot konsolerna vilket är rättvist i dessa fall.
Jag betalade runt 230kr för mitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jaha? Jag har Uplay installerat... men inte STEAM just nu. xD Men det beror ju på att Far Cry 3's online-bit går via det programmet.

Idag så måste man ju installera STEAM eller någon annan klient, som ORIGIN t.ex. även om man köper spelen i fysiska butiker. Dock är ju priset oftast lägre.

Det tråkiga tycker jag är att man låser flera spel till ett och samma konto utan möjlighet att kunna sälja/ge bort ETT av spelen... man måste ge bort hela kontot med ALLA spelen. Jag har flera spel på STEAM som jag inte har använt på flera år... men tyvärr så kan ju ingen annan använda dem eftersom de är låsta till mitt konto. :/

pga att företagen inte tycker om begagnat marknaden, dem får inget för det så dem gör all dem kan för att stoppa det, dock så är det som att sälja om en soffa efter 5 år, kanske inte lika nice, nedsutten å allt, men billigare, återförsäljaren tjänar inte på det. men speltillverkarna försöker kämpa emot det

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av leafbranch:

Fast det vet man ju innan man köper spelet om det är portat eller ej.
Spelen är alltid billigare för PC jämt i mot konsolerna vilket är rättvist i dessa fall.
Jag betalade runt 230kr för mitt.

Jag köpte mitt för 400 kr på CDON för att jag ville ha ett fysiskt ex. Jag tycker att det är ett fullt rimligt pris om spelet hade varit bra anpassat för PC.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Tips: far cry 3 d3d11 klienten ger mig dålig prestanda. Farcry3.exe ger mig dock 55-80 fps med 8x msaa på ETT gtx 680!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okey you made your point, Far Cry 3 är inte BF3, ett spel utvecklat i första hand för PC, vilket vi redan visste

Detta vart en fett stor nyhet för mig? Sedan när gjordes BF3 till PC först och främst? Inte ens Dice har sagt det utan tvärtom http://www.computerandvideogames.com/324517/battlefield-3-lea...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av coolsamme:

Tips: far cry 3 d3d11 klienten ger mig dålig prestanda. Farcry3.exe ger mig dock 55-80 fps med 8x msaa på ETT gtx 680!!!!

Kan du utveckla det? Ska man köra på DX9? Ska man starta spelet med filen Farcry3.exe? Ska man ta bort någon fil? Eller vad är det man gör i praktiken?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MugiMugi:

Detta vart en fett stor nyhet för mig? Sedan när gjordes BF3 till PC först och främst? Inte ens Dice har sagt det utan tvärtom http://www.computerandvideogames.com/324517/battlefield-3-lea...

Sedan det började utvecklas och fram till de bestämde att konsol skulle vara leda platform. Det viktiga är att BF3 är anpassat för PC, medan FC3 bara är portat rakt av med uselt resultat.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Någon mer som köpt Insanity Edition? Blev förvånad när jag såg hur "Insanity Guide":en såg ut, Var alldeles knölig och vikt. Är det någon som packat denna som var extra sur den dagen, eller ska den se ut så, som någon slags "prop" eller så..?

Bilder:

Dold text
Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Skrivet av Sputte:

Någon mer som köpt Insanity Edition? Blev förvånad när jag såg hur "Insanity Guide":en såg ut, Var alldeles knölig och vikt. Är det någon som packat denna som var extra sur den dagen, eller ska den se ut så, som någon slags "prop" eller så..?

Bilder:

Inte kan väl en Insanity Guide se fin och välvårdad ut? Antar att den ska se ut så.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Sedan det började utvecklas och fram till de bestämde att konsol skulle vara leda platform. Det viktiga är att BF3 är anpassat för PC, medan FC3 bara är portat rakt av med uselt resultat.

"Rakt av" lär va att ta i. De har säkert gjort en del för att det huvudtaget ska fungera på PC, sen har de ju DX11 som endast finns till för PC.
Jag kan meddela att det fanns en uppdatering till spelet för PC versionen.

Jag tycker inte grafiken är sämre än de flesta andra konsolportar, man får ju tänka på att det är en öppen värld också, kan jämföras med GTA...

Crysis är ju överlägsen vad det gäller detaljer så som stenar, marken , vatten, växter. Man måste nog vänta tills de nyare konsolerna kommer om man vill ha grafik som ska matcha Crysis eller bättre. BF3 har bra grafik, men Crysis är något helt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Någon mer som köpt Insanity Edition? Blev förvånad när jag såg hur "Insanity Guide":en såg ut, Var alldeles knölig och vikt. Är det någon som packat denna som var extra sur den dagen, eller ska den se ut så, som någon slags "prop" eller så..?

Bilder:

Tror nog att den skall se ut så med tanke på att pappret är gjort så det ser gammalt ut, samt blodfläckarna. Tufft designval om du frågar mig

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Inaktiv

Att ordet konsol skrevs ca 20ggr av OP räcker för att jag inte ska köpa detta.
Har dom inte ens orkat fixa en riktigt meny ska dom inte ha mina pengar heller, hur många timmar hade det tagit för att fixa en riktig meny?

Nu kanske jag missar något, Ass Creed2 var trots allt underbart trots sina konsollmenyer, men nej tack.

Permalänk

Är det någon mer än jag som kör crossfire 7970 och får som mest 55 FPS ?
Med all grafik på absolut max. Spelet hackar endel, antar att det är micro stuttering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Att ordet konsol skrevs ca 20ggr av OP räcker för att jag inte ska köpa detta.
Har dom inte ens orkat fixa en riktigt meny ska dom inte ha mina pengar heller, hur många timmar hade det tagit för att fixa en riktig meny?

Nu kanske jag missar något, Ass Creed2 var trots allt underbart trots sina konsollmenyer, men nej tack.

haha "Ass creed2"

OT: rekomenderar Total Biscuit's preview av spelet!
http://www.youtube.com/watch?v=EvMQAkoue6w&feature=g-all

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Du åker automatiskt under ytan = dyka.

Det är ju inte riktigt samma sak?
FC3 har ju så att man ser/känner att man dyker ner i vattnet, vilket HL2 inte hade.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Inte kan väl en Insanity Guide se fin och välvårdad ut? Antar att den ska se ut så.

Skrivet av eXizoR:

Tror nog att den skall se ut så med tanke på att pappret är gjort så det ser gammalt ut, samt blodfläckarna. Tufft designval om du frågar mig

Är nog sant. Men min första tanke var "vad har hänt med guiden?!", för man förväntar ju sig att allt ska vara i orörd skick

Gillar hur den är skriven och illustrerad

HÅRBOLL!

Dold text
Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Att ordet konsol skrevs ca 20ggr av OP räcker för att jag inte ska köpa detta.
Har dom inte ens orkat fixa en riktigt meny ska dom inte ha mina pengar heller, hur många timmar hade det tagit för att fixa en riktig meny?

Nu kanske jag missar något, Ass Creed2 var trots allt underbart trots sina konsollmenyer, men nej tack.

Det förvånar mig verkligen hur många som köper spel bara för att sitta och gotta sig i menyerna, själv föredrar jag att spela själva spelet, som är riktigt bra för att vara konsolport, men vi är alla olika

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Köper aldrig något från ubisoft igen!

Att man inte kan aktivera sitt spel via koden till spelet och ladda ner är genomruttet!!!! Jag har ingen DVD-läsare. Och man ska tvunget ha deras jävla uplay skit....

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Köper aldrig något från ubisoft igen!

Att man inte kan aktivera sitt spel via koden till spelet och ladda ner är genomruttet!!!! Jag har ingen DVD-läsare. Och man ska tvunget ha deras jävla uplay skit....

själva spelet kan du ju ladda ner och sen aktivera med din key
Funkar skitbra

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Karaktärerna är som sagt bland de bästa jag någonsin sett i ett spel. Sjukt välgjorda med bra dialoger och övertygande rent grafiskt. Lite Rockstar över det hela fast med en ordentlig grafikmotor Karaktären man lirar som känns dock lite väl fjantig nu i början. Hade hellre lirat som storebrorsan.

Tycker det var det bästa över det hela, att man spelar som en regular joe som inte är van vid att se folk få knivar i halsen, eller att skära upp magen på vilda djur, dock tyckte jag det var synd att övergången var så jävla snabb från att aldrig ha skjutit ett vapen till att vara någon jäkla James Bond

Tyckte det var synd att man hade så många allierade på ön, tycker den riktigt Far Cry känslan är att vara en vanlig människa som hamnat ensam på en ö där man tvingas att möta sina "mörkare" sidor för att överleva, här hade man både massor av folk på ens sida (än så länge iaf) och gick för snabbt från att inte kunna se på när ens bror hugger ihjäl en bandit till att helt utan ångest plöjer genom mängder av banditer utan problem, skulle önskat att de fått lite hjälp från utvecklarna till Spec Ops The Line, men men, man kan inte få allt

Skrivet av lolflakes:

Köper aldrig något från ubisoft igen!

Att man inte kan aktivera sitt spel via koden till spelet och ladda ner är genomruttet!!!! Jag har ingen DVD-läsare. Och man ska tvunget ha deras jävla uplay skit....

Märkligt, var precis så jag gjorde, laddade ner spelet, och aktiverade det i Uplay genom att skriva in min key. Att man måste ha Uplay är väl inte värre än att behöva ha Steam till varje spel du köper, eller behöva ha Origin till BF3 osv.

Uplay är ju bara 65MB stort, och så rädd är jag inte om mitt diskutrymme, tog bara någon minut att ladda ner och installera

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |