Permalänk

DOTA 2 KEY SÖKES

Hej, söker efter en dota 2 key, om någon har en över så skicka gärna i PM!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Håll ett öga öppet på den här tråden där dom ger ut nycklar

OBS: Det är ingen tiggtråd, utan skicka PM till dom som ger ut och hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem

Skitspel, kör hon istället
Installerade dota 2 i början av veckan, blev väldigt missnöjd av spelet.
Till och med LoL känns mer "smooth".

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoPaiN^:

Skitspel, kör hon istället
Installerade dota 2 i början av veckan, blev väldigt missnöjd av spelet.
Till och med LoL känns mer "smooth".

Haha, är ju en smaksak silly!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av henkemaister:

Hej, söker efter en dota 2 key, om någon har en över så skicka gärna i PM!

Skriv din mail till mig så får du en

Permalänk
Medlem

Vem tycker om delay?
Aja finns väl dom som gör det när man spelar spel.

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Skrivet av NoPaiN^:

Vem tycker om delay?
Aja finns väl dom som gör det när man spelar spel.

Delay är det iofs inte. Snarare långsammare tempo och lägre turn rate.

Lite som att säga att CS har delay om man jämför med Quake Live.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoPaiN^:

Vem tycker om delay?
Aja finns väl dom som gör det när man spelar spel.

Jag gillade inte heller dota i början efter HoN men möjligheterna och skill nivån är så mycket högre i dota.
Är bättre ping till dota servrarna också, brukar pinga runt 100 till eu serverar i HoN och runt 55-60 i dota så ser inte hur det skulle kunna vara mer delay.
Dota har däremot ett lite lägre tempo än HoN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoPaiN^:

Vem tycker om delay?
Aja finns väl dom som gör det när man spelar spel.

Vem tycker om ospelbara servrar, Downtime flera dygn i sträck, obalanserade pubhjältar?

"Delayen" du hittar på är turnrate.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Jag gillade inte heller dota i början efter HoN men möjligheterna och skill nivån är så mycket högre i dota.
Är bättre ping till dota servrarna också, brukar pinga runt 100 till eu serverar i HoN och runt 55-60 i dota så ser inte hur det skulle kunna vara mer delay.
Dota har däremot ett lite lägre tempo än HoN.

Jag ligger runt 70-80 ms i HoN. Och ja, det är mer delay i Dota än HoN.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Jag ligger runt 70-80 ms i HoN. Och ja, det är mer delay i Dota än HoN.

Nej det är det inte.
Det är högre turnrate bara.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Nej det är det inte.
Det är högre turnrate bara.

Jag kallar det iaf delay. Det påverkar väll inte bara "turnrate", utan även när man klickar med spells?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Nej det är det inte.
Det är högre turnrate bara.

Finns det någon hjälte som har snabb attack animation i Dota2? Jag upplever det som att om jag står rätt fram (0 turnrate involverad) och tittar på ett creep och klickar att hjälten ska attackera, så är det 0,2 s väntetid innan windup börjar, till skillnad från HoN, där en del hjältar attackerar omedelbart (inte Hag som har världens längsta windup).

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem
Skrivet av djlasseman:

Finns det någon hjälte som har snabb attack animation i Dota2? Jag upplever det som att om jag står rätt fram (0 turnrate involverad) och tittar på ett creep och klickar att hjälten ska attackera, så är det 0,2 s väntetid innan windup börjar, till skillnad från HoN, där en del hjältar attackerar omedelbart (inte Hag som har världens längsta windup).

Du menar backswing som alla hjältar har i alla moba spel?
Moon queen lär ju vara ett prima exempel på det som tar 10000 år på sig innan hon attackerar.
Hag var dock ett väldigt dåligt exempel då hag har en utmärkt animation och projectile speed.

Kort backswing i dota, tja QoP, prophet, BH är väl de tre som har praktiskt taget instant som jag kommer att tänka på.

Kebabhyvlarn om du inte kan skilja på delay, casttime och turnrate är det svårt att förklara.
Ett bra exempel är dock leshrac och torturer, exakt samma hjälte, exakt samma delay på spells.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Inte tillåtet att tigga i forumet.

Håll koll här.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.