Permalänk
Avstängd

Idioti.
Är jag på ett uppdrag, plockar upp items man behöver (som faktiskt även finns utanför) så blir det mission fail för jag är utanför zonen och jag måste köra om hela uppdraget.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Någon som vet man får tag i det billigast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Någon som vet man får tag i det billigast?

Antagligen någon key-vendor.
Vill man hålla sig till godkända digitala spelaffärer så finns det inget riktigt deal ännu, utan det är mer eller mindre standardpris just nu.
Brukar använda mig av http://isthereanydeal.com/ för att kolla själv, men det kan alltid finnas andra ställen att hitta på.
Går att hitta för 400:- i fysiska spelbutiker.

Permalänk
Medlem

Wow SHIT! Som tidigare påpekats vad FAN är det med musen i menyn!?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Wow SHIT! Som tidigare påpekats vad FAN är det med musen i menyn!?

Vadå? uppdatera till 1.01 om du inte har gjort det redan.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_coolboy1:

Vadå? uppdatera till 1.01 om du inte har gjort det redan.

Har gjort det, gjorde ingen skillnad med mus-beteendet?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Inaktiv

Någon mer än mig som upplever att kvaliten på ljudet är av låg kvalite på npcer man går förbi och vissa djur etc? Känns som att det blivit inspelat av en brödrost. Vapen och fordon låter annars sjukt bra, vet inte vad som kan vara felet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det är i stort sett samma jeep alla använder, ja det finns några andra också, precis som i Crysis. Att du spelat ett spel du ogillar mer än mig är väl knappast något positivt, det är snarare extremt löjligt

En buffel är en fiende när den är fientlig, att vara en fiende innebär inte att man är bättre än sin motståndare... *facepalm*

Sluta ösa ur dig så mkt dumheter.

Om det tar mer än 5 skott, ja, eller så har Ubisoft integrerat ett fusk i min version så att mina vapen blir bättre än era.

De borde ha bytt ut deras texturer från vanliga djurs till någon sorts alienvarelse, det kanske skulle hjälpa alla sweclockare att hantera det faktum att de inte beter sig som i verkligheten, och kan ta fler skott än vad som är realistiskt

Olika vapen har olika mycket skada Kanske är därför!

Skrivet av Paikz:

Någon mer än mig som upplever att kvaliten på ljudet är av låg kvalite på npcer man går förbi och vissa djur etc? Känns som att det blivit inspelat av en brödrost. Vapen och fordon låter annars sjukt bra, vet inte vad som kan vara felet.

Det har jag upplevt. Speciellt hos kärringen som säljer vapen i första byn!
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Det dryga med tangentbord + mus är att man blir mycket mer känslig för låg fps. Om ni kopplar in tex en 360 dosa blir "lagget" mycket mindre jobbigt. Vet inte varför men det gör sån sjuk skillnad

Jag lirar med nästan allt max, dx 11, 2x msaa och har runt 40-80fps beroende på var jag är. Tycker 40fps fungerar helt OK med tangentbord och mus, men under 40 börjar det bli ryckigt Sitter på ett 660 2GB, överklockat litegranna.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

Testade precis spelet på ultra och särskilt snyggt är det inte. Nästan så jag har lust att köra Crysis. Vattnet är verkligen sjukt mycket snyggare i Crysis än Far Cry 3.

Permalänk
Skrivet av anon182011:

Någon mer än mig som upplever att kvaliten på ljudet är av låg kvalite på npcer man går förbi och vissa djur etc? Känns som att det blivit inspelat av en brödrost. Vapen och fordon låter annars sjukt bra, vet inte vad som kan vara felet.

Jo, kvalitén på ljudet i spelet verkar väldigt ojämnt. Random NPC's dialoger och fordon tycker jag har hemsk kvalité, som jag nästan får ont i huvudet av. Vapen, natur och dialoger från viktiga karaktärer däremot låter helt ok. Antar att det är en kompromiss för att hålla ner storleken på spelet för konsoller, precis som de sönderkomprimerade tutorial-filmerna som spelas upp när man lärt sig en ny "move". Fan tom Ubisoft-loggan som dyker upp när man startar spelet är helt förstörd kvalitéts-mässigt. Så jävla tråkigt när dom gör så här.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Spelat det några timmar idag och det känns som ett trevligare spel än Far Cry 2. Det som driver mig än så länge är inte storyn utan att hitta rätt djurhudar så man kan fixa vapenrem och lite dumpfickor. Känns inte som att det kommer kunna hålla mig intresserad så länge dock? Någon mer än mig som tänkt tanken att det känns som en Just Cuse 2 remake?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Avstängd

Okej, spelet är liiite kul åtminstone.

Men AIn är ju... fördjävlig, jag har nog inte stött på sämre AI i något spel.
AIn gillar att ta bilar och åka in i saker.
AIn gillar att åka i en bil i full fart och tvärnita i en sluttning eller så, så hela bilen voltar framåt.
AIn brukar gå åt ett annat håll om man kastar t.ex. en sten till höger om en flock med AI så går alla åt Höger ibland eller nåt annat håll än dit man kastade.
Dödar jag en AI så kommer 2 nya efter ca 30 sekunder till samma by område. Dödar jag dessa två, kommer ytterligare nya.

Commando Pro, seriöst? Bara springa mot en AI och trycka F så dödar man den med ett knivhugg direkt, medans man själv verkar odödlig som andra AIs skjuter mot en.
Vissa AIs har hur mycket HP som helst? Ett uppdrag var lite .., gjorde en wanted och tydligen skulle man döda han med kniv, visste inte det förräns efter jag failade, skjöt 30 skott i bröstet, han lever? WHAT?!
När jag väl failade så behövde jag bara kniva honom engång.... varför är Kniven ett magiskt vapen i så gott som alla spel?

Elden saboterar inte längre omgivningen, jag sprängde en bil, ett litet område börjar brinna (notera litet) marken är svart, men gräset, buskarna och träden är lika gröna som innan. Vad hände? I far cry 2 så försvann ju löven, gräset blev svart åtminstone osv..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nej, det finns inget sådant. Ladda ned MSI Afterburner 2.3.0 och kör OSD samt graf - gratis är gott.

Får se om jag lägger ner energin på det.

Permalänk
Medlem

jag säger bara fy faaan tänkte UBISOFT här? har de fan inte lärt sig av misstaket med "FC2"

Det är jue fan precis samma upplägg som FC2

* Åk bil till en mission. Skjut några fiender. Dyker upp mera fiender. Skjut them också. Mission klart.
* Åk till nästa ställe göra samma sak här och om och om igen....

Enda skillnaden är du kan tillverka items.

* Crystallerna från FC2 har blivit ersatt med kistor istället men nog me fan syns de på kartan precis som med "kristallerna" från FC2.
* Skillnaden är du får items diekt och slipper byta in dom.

* Hur kan ni klaga på det är krävade? med mitt GTX 470 + 6-core amd hade 80-90 fps full 1080P. Dock var AA på 4x och inte 8x. Körde senaste beta drivarna.

Spela 15 min tröttna efter 5 min

Första gången ångrar köpte ett spel.

Enda serien jag inte är missnöjd med är Crysis och CoD.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk

Helt ospelbart för mig, senaste drivrutinerna (inte beta) typ 30-60 fps på medium. 6970 cf

Permalänk

Hur tror ni min dator kommer prestera (läs signatur)? Tror ni jag kan maxa det (ej under 30 fps)?

Jag kan maxa Witcher 2 (exklusive über-sampling) utan problem.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Skrivet av Psychadaelic:

Helt ospelbart för mig, senaste drivrutinerna (inte beta) typ 30-60 fps på medium. 6970 cf

Stäng av crossfire. Det gav mig otroligt mycket bättre flyt. Jag kör på Ultra i dx9 med stadiga 60fps med mitt 6970 iaf. Hoppas det fixas med nästa driver dock.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Sötpotatis:

Hur tror ni min dator kommer prestera (läs signatur)? Tror ni jag kan maxa det (ej under 30 fps)?

Jag kan maxa Witcher 2 (exklusive über-sampling) utan problem.

Tror tyvärr inte att du kommer kunna maxa det, men du kan säkert hitta någon lagom inställning. Trots allt väldigt roligt spel förutom grafiken.
Hade dock gärna sett lite bättre optimering/patchning av spelet.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Avstängd

Vad hände egentligen med eld vs nature?
Saker brinner, men det ser nästan ut som vanligt efteråt?
I FC2 så försvann ju åtminstone löven på träden och träden blev kolsvarta, gräset försvann i stortsett och ytan under blev kolsvart.
I detta, ingenting, bara mörkare nyans.

Den sprids även bara ca 10 meter, medans i FC2 kunde en hel by börja brinna.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Vad hände egentligen med eld vs nature?
Saker brinner, men det ser nästan ut som vanligt efteråt?
I FC2 så försvann ju åtminstone löven på träden och träden blev kolsvarta, gräset försvann i stortsett och ytan under blev kolsvart.
I detta, ingenting, bara mörkare nyans.

Den sprids även bara ca 10 meter, medans i FC2 kunde en hel by börja brinna.

Det är väl skillnad på torra savanner och fuktig djungel Fast håller med om att effekterna är lite lama, då jag har för mig att det var allmänt snyggare gjort i 2an.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Ljug. Alla benchmarks säger att gtx 680 kör 2x msaa, med HBAO och resten maxat på 45-55 FPS average, med lägre drops. Du använder fel klient lilla grabben. Finns två stycken, en för d9, en för d11.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av coolsamme:

Ljug. Alla benchmarks säger att gtx 680 kör 2x msaa, med HBAO och resten maxat på 45-55 FPS average, med lägre drops. Du använder fel klient lilla grabben. Finns två stycken, en för d9, en för d11.

Vem pratar du med?

Måste nästan älska grafiken.
Ser ut som Far Cry (originalet) typ. Allting ultra förutom Geometry och Shadows.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Känns lite som BF3 trådarna, klagar som fan ändå ska de vara i trådarna och spamma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Känns lite som BF3 trådarna, klagar som fan ändå ska de vara i trådarna och spamma.

Klart man "Klagar" när utvecklaren gjort ett sämre jobb än det tidigare spelet.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Klart man "Klagar" när utvecklaren gjort ett sämre jobb än det tidigare spelet.

Haha hur kan du sitta och säga att spelet ser ut som Far Cry 1?! Fixa synen omedelbums ;D

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pantsoff:

Haha hur kan du sitta och säga att spelet ser ut som Far Cry 1?! Fixa synen omedelbums ;D

2D Sprites.
Repeterade texturer gånger tusen.
Knappt några detaljer alls.

Osv.
Ser ut som Far Cry.
http://www.my-desktop-wallpaper.com/wp-content/uploads/2011/0...

Hoppet är inte särskilt stort.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

http://i.minus.com/ibiCfdQlXrrZ6g.jpg
http://i.minus.com/iNM9NHr1OJDhC.jpg
http://i.minus.com/ij7neVk5nfgEt.png.
Ni som klagar över grafiken, skaffa er en riktig dator. Jag spelar på näst, näst högsta inställningarna och det är det vackraste spelet jag skådat. Det som postades över är antingen xbox grafik eller lägsta inställningar på PC, för så ser det helt enkelt inte ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Någon som vet man får tag i det billigast?

Green Man Gaming kan man, med en voucher, få det för $35 (ca 230 kronor). Spelet laddas då ner via deras egen klient och aktiveras i Uplay.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av coolsamme:

http://i.minus.com/ibiCfdQlXrrZ6g.jpg
http://i.minus.com/iNM9NHr1OJDhC.jpg
http://i.minus.com/ij7neVk5nfgEt.png.
Ni som klagar över grafiken, skaffa er en riktig dator. Jag spelar på näst, näst högsta inställningarna och det är det vackraste spelet jag skådat. Det som postades över är antingen xbox grafik eller lägsta inställningar på PC, för så ser det helt enkelt inte ut.

Titta på min dator, titta i hörnet där uppe också, så ser du att GPUn stämmer.
INställningarna är som jag skrev på förra sidan "maxat" förutom geometry och shadows.

Gå till samma ställe och ta en bild så får vi se hur "snyggt" ditt är där? Kan lägga upp bild på kartan, om jag kommer ihåg vart det var.

Någon annan som märkt att molnen likaså månen/solen är statiska? De rör sig inte.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Titta på min dator, titta i hörnet där uppe också, så ser du att GPUn stämmer.
INställningarna är som jag skrev på förra sidan "maxat" förutom geometry och shadows.

Gå till samma ställe och ta en bild så får vi se hur "snyggt" ditt är där? Kan lägga upp bild på kartan, om jag kommer ihåg vart det var.

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/884093047576867768/F2C9F8...

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/884093047576865760/985571...

Någon annan som märkt att molnen likaså månen/solen är statiska? De rör sig inte.

Du maxar inte ens msaa vännen..