Permalänk
Medlem

är denna datorn bra ?

tjenare ja ska bygga/kundvagn en dator till en polare, ser allt bra och och bra balanserat ? och vad kan bli bättre ?

kylare är inte tillagd än, vet inte riktigt vilken som passar till high profile
inet.se link

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha bytt nättagg. Folk klagar på att den låter för mycket, så kanske ett tystare nätagg?
Och ang processorn. Ska han endast spela spel? Om det bara är för spel så räcker en i5:a 3,4 ghz gott o väl.

Annars ser det bra ut!

Visa signatur

Citera för att underlätta mig att svara tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadworon:

Jag skulle ha bytt nättagg. Folk klagar på att den låter för mycket, så kanske ett tystare nätagg?
Och ang processorn. Ska han endast spela spel? Om det bara är för spel så räcker en i5:a 3,4 ghz gott o väl.

Annars ser det bra ut!

hehe i7 är ett måste men allt ser bra ut då ?
han vill igentgligen ha en alienware men.. har bara läst negativa saker om dom pris för prestanda osv att man inte kan bygga i dom

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

hehe i7 är ett måste

Vad menar du med ett måste? Inte bara om man ska spela spel. Om man ska redigera bilder etc så är i:7 ett bra val.

Visa signatur

Citera för att underlätta mig att svara tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadworon:

Vad menar du med ett måste? Inte bara om man ska spela spel. Om man ska redigera bilder etc så är i:7 ett bra val.

va lite för seg , redigerade till
--
men allt ser bra ut då ?
han vill igentgligen ha en alienware men.. har bara läst negativa saker om dom pris för prestanda osv att man inte kan bygga i dom

Edit:
i7 är väll bra om man ska göra mycket ? streama video och mer

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

va lite för seg , redigerade till
--
men allt ser bra ut då ?
han vill igentgligen ha en alienware men.. har bara läst negativa saker om dom pris för prestanda osv att man inte kan bygga i dom

Vad menar du? Ska han använda datorn till att redigera o sånt också? Då kan en i7:a vara ett bra val. Annars räcker en i5:a.

Jag tycker det ser bra ut förutom det. Vet inte vad andra SweC säger dock. Så du kanske ska vänta lite för att vara på den säkra sidan.

Visa signatur

Citera för att underlätta mig att svara tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadworon:

Vad menar du? Ska han använda datorn till att redigera o sånt också? Då kan en i7:a vara ett bra val. Annars räcker en i5:a.

Jag tycker det ser bra ut förutom det. Vet inte vad andra SweC säger dock. Så du kanske ska vänta lite för att vara på den säkra sidan.

men det är väll mer, vardagligt bruk så man slipper att tänka på cpun över belastar osv
såg dock att där är 1000 kr billigare
-----

han tänkte ta denna först
men sen sa han att han vill lägga runt 14000kr men vill lägga mig på ett nådigt pris också

-----
du får ursäkta mina övertrötta edits

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Vid vardagligt bruk och spel så kommer en i5 duga utmärkt, tro mig. Men vill han ha en i7 så ser allt okej ut

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

hur bra är verkligen alienware ??

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

hur bra är verkligen alienware ??

Dom har bra datorer, men alldeles för dyra. Du betalar 5k för märket på en del av deras datorer. Så det är inte värt att köpa

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

De 1000kr du sparar på att köpa en i5 kan du lägga på grafikkort.(bara förslag)