Permalänk

CPU uppgradering AMD

Hej!

Jag tänkte kolla om jag kan uppgradera min CPU utan att byta moderkort.

Jag har idag Gigabyte GA-870A-UD3 och Phenom II X6 1050T

Frågan är om jag kan använda vilken AM3+ CPU som helst eller kommer det endast fungera med de som står med på hemsidans CPU stödslista.
http://www.gigabyte.se/support-downloads/cpu-support-popup.aspx?pid=3786

Och även vilket är den bästa CPUn jag kan uppgradera till utan att byta moderkort och är det värt det?

Vore trevlligt om ni med lite mer erfarenhet kunde hjälpa Tack!

Permalänk
Medlem

upg inte till värre skit än vad du redan har

Ända "legita" uppgraderingen skulle vara till intel i dagsläget.

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Skrivet av willaim:

upg inte till värre skit än vad du redan har

Ända "legita" uppgraderingen skulle vara till intel i dagsläget.

Haha du tycker det är så illa alltså, men jag orkar inte riktigt byta mobo å allt annat crap vill bara få lite mer cpu power

Permalänk
Medlem

Köp en kylare och klocka om du inte redan gjort det

Permalänk
Medlem

Överklockning är den enda uppgraderingen som är värd att göra men med överklockning finns det inte heller något behov av en bättre CPU.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Kör på en 8320/8350. Förbättringar på i stort sett alla punkter jämfört med din nuvarande, och de klockar som gudar.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd

Överklocka den du har...

Jag har en 1055T@ 3,8Ghz på ett 870GA-UD3 moderkort

Skulle du uppgradera så är det väl Intel baserat system som gäller! Men då tjänar du typ 5-10FPS i spel du kör i full HD..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Coldfire2143:

Kör på en 8320/8350. Förbättringar på i stort sett alla punkter jämfört med din nuvarande, och de klockar som gudar.

Som ju inte passar hans moderkort.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

säger så här behåll det du har spara pengar o uppgradera hela systemet då du har råd. din processor är rätt ok trots det är en amd ,jag hade gjort så i allfall. inte värt att gå på nått i nuläget.

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens