Corsair 650D med Corsair H100 i fronten och fläktfilter

Permalänk
Medlem

Corsair 650D med Corsair H100 i fronten och fläktfilter

Går det möjligtvis att placera Corsair H100 med totalt 4 120mm fläktar i PnP i fronten på chassit där 200mm fläkten sitter? Hade varit underbart om man kunde köra så.

Sen undrar jag om det finns något fläktfilter till toppen på chassit och var det finns?

Permalänk

du får nog modda ifall du ska ha den i fronten dock så tror jag slangarna är för korta för det.
fläkt filter kan du köpa på typ inet , webhallen , cdon m.m

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanssonGBG:

du får nog modda ifall du ska ha den i fronten dock så tror jag slangarna är för korta för det.
fläkt filter kan du köpa på typ inet , webhallen , cdon m.m

Det misstänkte jag också. Synd. Hittar inte något filter som passar just den stora ytan på toppen. Vill ha den ovanför inte i chassit. Såg på nätet att det fanns på Amerikanska sidor, men intresserad av att köpa i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewGen:

Går det möjligtvis att placera Corsair H100 med totalt 4 120mm fläktar i PnP i fronten på chassit där 200mm fläkten sitter? Hade varit underbart om man kunde köra så.

Sen undrar jag om det finns något fläktfilter till toppen på chassit och var det finns?

Har ett 650D och H100 i den och kan säga att det tyvär är omöjligt att sätta radiatorn i fronten.
Sen angående fläktfilter i toppen, antar du hade tänkt använda det som insug ? Jag skulle tro det mest förstörde luft cirkulationen i chassit.
Men självklart går det testa !

MVH / Petter

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av peji89:

Har ett 650D och H100 i den och kan säga att det tyvär är omöjligt att sätta radiatorn i fronten.
Sen angående fläktfilter i toppen, antar du hade tänkt använda det som insug ? Jag skulle tro det mest förstörde luft cirkulationen i chassit.
Men självklart går det testa !

MVH / Petter

Jo då blir det för kort slangarna. Toppen kommer användas som insug för H100. Kommer det vara det vara dåligt att placera en filter ovanför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewGen:

Jo då blir det för kort slangarna. Toppen kommer användas som insug för H100. Kommer det vara det vara dåligt att placera en filter ovanför?

Nej självklart skulle det funka med filter men däremot skulle det vara lite krångligt att hitta ett filter med rätt mått, jag skulle nog kunna rekommendera att du försökte dig på att göra ett eget filter så det kan täcka hela ytan.

Som det ser ut för mig nu så är radiatorn ca 2cm för smal på båda sidorna och det skulle nog smita förbi en hel del damm om du tex skulle köra 2st 120mm fläktfilter om du förstår vad jag menar ?

Kan ta reda på måtten om du är intresserad ?

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vilken 120mm fläkt är bäst för utsug i 650D chassit? Ljudnivån spelar mig inte nå roll, bara den inte tickar.