Grafikkort når 108 grader "Nvidia GeForce GT 220"

Permalänk
Medlem

Det låter verkligen som mycket jobb, hitta ett nätagg som passar till min dator, vet inte hur man kollar om det passar eller inte. Samma med Grafikkortet, jag vet inte vilka grafikkort som passar och vilka som inte passar. Det enda jag vet nu är att jag ska fixa ett nätagg på 400W och ett grafikkort som passar.
Mitt nuvarande grafikkort är ju pci-express, så borde inte alla pci-express grafikkort passa? Det sa min vän + någon anställd på inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av zirtiix:

Ok, då har jag en fråga för dig! När jag kollade runt på grafikkort, t.ex denna.

http://www.inet.se/produkt/5409634/msi-radeon-hd7770-1024mb

Det står såhär på specifikationer: Rek. watt (dator) 550 W
Jag har ju 250 watt så borde jag köpa den ändå?

Inte rekommenderat nej. 400watt agg hade gått, men 250Watt är för lite (men kan ha fel).

Kanske detta går http://www.inet.se/produkt/5409667/msi-radeon-hd7750-1024mb-o... om den inte har en 6 pinnare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Inte rekommenderat nej. 400watt agg hade gått, men 250Watt är för lite (men kan ha fel).

Kanske detta går http://www.inet.se/produkt/5409667/msi-radeon-hd7750-1024mb-o... om den inte har en 6 pinnare.

Vad betyder detta med "6 pinnare"?

Om jag t.ex köper ett nätagg på 400watt och jag kan ha pci-express grafikkort. Då kan jag helt enkelt köpa vilket grafikkort som helst under 1500kr och det kommer passa och inte dra för mkt ström väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zirtiix:

Det låter verkligen som mycket jobb, hitta ett nätagg som passar till min dator, vet inte hur man kollar om det passar eller inte. Samma med Grafikkortet, jag vet inte vilka grafikkort som passar och vilka som inte passar. Det enda jag vet nu är att jag ska fixa ett nätagg på 400W och ett grafikkort som passar.
Mitt nuvarande grafikkort är ju pci-express, så borde inte alla pci-express grafikkort passa? Det sa min vän + någon anställd på inet.se

jo det gör det. Dock kan agget vara i klenaste laget. Sen är det inte värt att köpa hur dyrt graffe som helst. Din cpu är väll inte så kraftig häller?

Det är rätt lätt och kolla om nytt agg går lätt att köpa. Mät upp hur stort det är. Är 150mm på bredden (om jag inte mins fel), för ett vanligt agg.

Sitter en sådan på grafikkortet och ett på agget (oftast).
Så ser den ut på agget:

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

jo det gör det. Dock kan agget vara i klenaste laget. Sen är det inte värt att köpa hur dyrt graffe som helst. Din cpu är väll inte så kraftig häller?

Det är rätt lätt och kolla om nytt agg går lätt att köpa. Mät upp hur stort det är. Är 150mm på bredden (om jag inte mins fel), för ett vanligt agg.

Ok sålänge nätagget har samma storlek som mitt så borde det inte vara ett problem? Sen så är mitt grafikkort klent jämfört med mina andra komponenter i datorn. Så jag antar om jag byter mitt överhettade grafikkort som har varit trasig i ett år nu så borde datorn bli mycket snabbare? Byta ut mot ett t.ex med 1000 MHz frekvens och typ 200 steamprocessor pipes

Prestanda klassificiering :
Processor = 7.2
Minne (ram) = 7.4
Grafik = 5.6
Spelgrafik = 6.3
Primär Hårddisk = 5.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av zirtiix:

Det låter verkligen som mycket jobb, hitta ett nätagg som passar till min dator, vet inte hur man kollar om det passar eller inte. Samma med Grafikkortet, jag vet inte vilka grafikkort som passar och vilka som inte passar. Det enda jag vet nu är att jag ska fixa ett nätagg på 400W och ett grafikkort som passar.
Mitt nuvarande grafikkort är ju pci-express, så borde inte alla pci-express grafikkort passa? Det sa min vän + någon anställd på inet.se

Lyssna på din vän +Den anställde på inet . Om du tycker det är mycket jobb finns det säkert någon lokal dator handlare som kan hjälpa dig .

Ett gott råd i framtiden (ska du spela spel köp ingen utpräglad märkes dator. Inte värt det och lovar dig när jag säger inte värt det .
sen ska du alltid kolla på den 2 siffran när du köper ett nvidia kort ( alla tror 310 är bättre kort än ett 240 ( och visst lite uppgradering blir det ju i serierna
men ett 620 är aldrig bättre än ett 550 tex .Vissa säger billigt o bra ( priserna så slimmade ) men finns delar man aldrig tänker på när det är dax o byta något .Tex strömagg. chassi gör ganska mycket med. Förlåt för att jag säger detta hoppas du inte blir arg . Glömmer aldrig när systern till mig säger att
nu har hon samma saker som mig via mediamark ett geforce 5

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av zirtiix:

Ok sålänge nätagget har samma storlek som mitt så borde det inte vara ett problem? Sen så är mitt grafikkort klent jämfört med mina andra komponenter i datorn. Så jag antar om jag byter mitt överhettade grafikkort som har varit trasig i ett år nu så borde datorn bli mycket snabbare? Byta ut mot ett t.ex med 1000 MHz frekvens och typ 200 steamprocessor pipes

Prestanda klassificiering :
Processor = 7.2
Minne (ram) = 7.4
Grafik = 5.6
Spelgrafik = 6.3
Primär Hårddisk = 5.9

Windows test är inte så exakt och samma system (alltså två olika datorer med samma delar) kan få olika resultat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6909507/fsp-400-60apn-bulk-400w-80...

Skulle detta nätagget passa min dator? Hur ska jag ta reda på ifall denna passar min dator?
* Mäta hur stor min är + den på sidan
Vad mer?

Permalänk
Skrivet av zirtiix:

Processor: AMD Phenom(tm) II X4 820 Processor 2.80 GHz
Grafikkort: Nvidia Geforce GT 220
Ram minne 6.1 GB + 1 GB
hårddisk : 1 TB
Nätagg : Output 250W Max

Skrivet av Broken-arrow:

jo det gör det. Dock kan agget vara i klenaste laget. Sen är det inte värt att köpa hur dyrt graffe som helst. Din cpu är väll inte så kraftig häller?

Där har du hans speccs

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zirtiix:

http://www.inet.se/produkt/6909507/fsp-400-60apn-bulk-400w-80...

Skulle detta nätagget passa min dator? Hur ska jag ta reda på ifall denna passar min dator?
* Mäta hur stor min är + den på sidan
Vad mer?

förstår inte varför folk på detta forum tipsar dig om att uppgradera en märkesdator..

som de flesta på sweclockers borde veta så följer inte märkesdatorerna någon typ av standard oftast och en uppgradering av nätagg kan bli jävligt komplicerat och sluta med att du förstör datorn istället..

mitt tips är att köpa ett billigt likvärdigt grafikkort och börja spara till en ny dator!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2622523/2012-12-02

detta kortet är "plug and play" bara att ta ut ditt gamla och sätta i ditt nya, glöm inte ladda ner nya drivrutiner från nvidias hemsida!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

förstår inte varför folk på detta forum tipsar dig om att uppgradera en märkesdator..

som de flesta på sweclockers borde veta så följer inte märkesdatorerna någon typ av standard oftast och en uppgradering av nätagg kan bli jävligt komplicerat och sluta med att du förstör datorn istället..

mitt tips är att köpa ett billigt likvärdigt grafikkort och börja spara till en ny dator!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2622523/2012-12-02

detta kortet är "plug and play" bara att ta ut ditt gamla och sätta i ditt nya, glöm inte ladda ner nya drivrutiner från nvidias hemsida!

Det stämmer inte alltid. En gammal futsi siemens dator har SFX agg. Dom brukar oftast inte gå utanför standard (blir också rätt dyrt att göra detta). Men oftast kan någon del vara i något udda format oftast moderkort (Dell är experter på det vad jag hört), alltså andra standarder än matx atx eller itx.

Vist men är det inte bättre och skita i det graffet och spara dom 500kr till den nya datorn i så fall? Dum att kosta på en så gammal burk ett graffe, som ändå kommer hamna på elektronikinsamlingen. Men TS får göra precis så som han vill. Han kan ju uppgradera datorn efter som (om delarna passar).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

ÖÖ

Skojar du varför lägga pengar på ett sådant skräp kort bättre för framtida bruk spara typ 200 kr mer och få något där inte minröj laggar.

Är du dum på riktigt eller?
Jag länkade den uppdaterade versionen av 220 bara.
Han ville inte lägga ut så mkt pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thormillion:

Är du dum på riktigt eller?
Jag länkade den uppdaterade versionen av 220 bara.
Han ville inte lägga ut så mkt pengar.

Är du på riktigt han får 3 ggr bättre på begagnad marknaden på sweclockers

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Skrivet av zirtiix:

Har kollat runt lite senaste dagarna och dessa lösningarna har jag mest funderat på, slösa lite extra pengar på ett fungerande grafikkort eller möjligtvis reparera med ny kylpasta. Jag har ju kollat på mitt grafikkort och kylpastan har torkat ordentligt så det är nog en av problemen.
Jag får la fundera på vilket av valen jag ska göra Tackar för hjälpen!

om du har lossat kylaren utan att byta kylpasta så ser jag problemet där...

billigaste lösningen att åtgärda problemet är att bara investera i en klick kylpasta.

https://www.inet.se/produkt/5322256/kylpasta-silver-grease-0-... billig och gör det den ska

sen till nästa gång lossa ALDRIG kylaren och "kolla kylpastan" det förstör kontakten mellan kylaren och gpu'n

är liknande process för gpu bara mindre klick som behövs och man vill få så lite luftbubblor som möjligt som förstör kontaktytan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Är du på riktigt han får 3 ggr bättre på begagnad marknaden på sweclockers

han får säkert 3 ggr bättre på sweclockers marknad men han har skitdålig psu och då måste han uppgradera den med och det är inte det lättaste i en märkesdator..

märkesdatorer = uppgradera till likvärdiga grafikkort som drar samma mängd watt, ram minne och hårddiskar och låt resten vara!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zirtiix:

http://www.inet.se/produkt/6909507/fsp-400-60apn-bulk-400w-80...

Skulle detta nätagget passa min dator? Hur ska jag ta reda på ifall denna passar min dator?
* Mäta hur stor min är + den på sidan
Vad mer?

Kan ju kolla hålbilen också för säkerhetsskull.

Ett standard ATX agg (lite otydlig bild dock):

Dold text
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Låt honom köpa grafikkort och själv upptäcka vad som händer när det inte finns nog med ström.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Låt honom köpa grafikkort och själv upptäcka vad som händer när det inte finns nog med ström.

Det är ett sätt med

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

sant men i bland måsta man prova

Skrivet av Oliver91:

han får säkert 3 ggr bättre på sweclockers marknad men han har skitdålig psu och då måste han uppgradera den med och det är inte det lättaste i en märkesdator..

märkesdatorer = uppgradera till likvärdiga grafikkort som drar samma mängd watt, ram minne och hårddiskar och låt resten vara!

Sant .... tyvärr .Men om han gillar o spela spel borde han testa ett beg psu och tex ett beg 460 han kan säkert få det för typ samma pris som vissa länkar nya kort i pris .sen helt rätt chassi och övriga delar brukar suga för just spel kort därför tyckte jag innan att han skulle lyssna på sin kompis +han som var försäljare på inet ( tror säkert det finns en dator handlare lokalt som kan hjälpa honom ) det bästa med små lokala handlare är att priserna brukar vara där efter .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

om du har lossat kylaren utan att byta kylpasta så ser jag problemet där...

billigaste lösningen att åtgärda problemet är att bara investera i en klick kylpasta.

https://www.inet.se/produkt/5322256/kylpasta-silver-grease-0-... billig och gör det den ska

sen till nästa gång lossa ALDRIG kylaren och "kolla kylpastan" det förstör kontakten mellan kylaren och gpu'n

ffK7L0Qj13Q

är liknande process för gpu bara mindre klick som behövs och man vill få så lite luftbubblor som möjligt som förstör kontaktytan.

Datorn blev kass 1 år efter jag köpte den :P, köpte den 2009... Så att jag öppnade grafikkortet igår förvärrade inte det så mycket. Eftersom det har gått så lång tid känns det som att grafikkortet har nu gett upp, den har gått bra även när den varit överhettad i två år men nu är den kass :p, ska nog göra så att jag köper ett billigt grafikkort som inte är så mycket bättre. Annars så bygger jag ihop en dator själv men då kommer jag fråga en jävla massa om hur man gör det senare! )

Permalänk
Medlem
Skrivet av zirtiix:

Datorn blev kass 1 år efter jag köpte den :P, köpte den 2009... Så att jag öppnade grafikkortet igår förvärrade inte det så mycket. Eftersom det har gått så lång tid känns det som att grafikkortet har nu gett upp, den har gått bra även när den varit överhettad i två år men nu är den kass :p, ska nog göra så att jag köper ett billigt grafikkort som inte är så mycket bättre. Annars så bygger jag ihop en dator själv men då kommer jag fråga en jävla massa om hur man gör det senare! )

Du kan be någon bygga ihop din dator för en liten slant. Det gör de på inet. Du får datorn hemskickad som vilken dator som hellst, bara det att du väljer delarna;)