hackat steamkonto, hjälp !!!

Permalänk

hackat steamkonto, hjälp !!!

Hej, jag kan inte komma in på mitt steamkonto. Jag har provat att klicka på hämta förlorat konto och sen skrivit mitt användarnamn, jag kollar sen min e-post men där har jag inte fått något återställningsmedelande. jag provade flera gånger men funkar fotfarande inte. Mina kompisar har märkt flera gånger att mitt konto varit online många gånger när jag inte var det, och så heter jag annorlunda där så jag misstänker att någon har hackat mitt konto.
Nu såg jag att jag hade fått ett mejl från steam som jag inte visste om. Det står såhär : This email message confirms that your Steam account contact email address has been successfully changed. Så personen som har mitt konto har också bytt e-post adress. har spel för över 1000 kr där så någon som vet hur jag kan får tillbaka mitt konto?

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 3570K | Moderkort : Asrock Extreme4 Z77 | GPU: Asus GTX 760 Striker Platinum | RAM: 16 GB Corsair Vengeance | HDD: 1 TB Seagate Barracuda | Chassi: NZXT Lexa S | HDD: Kingston HyperX 3K 240GB
PSU: Corsair HX650 650W | Kylare: Antec Kühler H2O 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrdanne98:

Hej, jag kan inte komma in på mitt ste

amkonto. Jag har provat att klicka på hämta förlorat konto och sen skrivit mitt användarnamn, jag kollar sen min e-post men där har jag inte fått något återställningsmedelande. jag provade flera gånger men funkar fotfarande inte. Mina kompisar har märkt flera gånger att mitt konto varit online många gånger när jag inte var det, och så heter jag annorlunda där så jag misstänker att någon har hackat mitt konto.
Nu såg jag att jag hade fått ett mejl från steam som jag inte visste om. Det står såhär : This email message confirms that your Steam account contact email address has been successfully changed. Så personen som har mitt konto har också bytt e-post adress. har spel för över 1000 kr där så någon som vet hur jag kan får tillbaka mitt konto?

Har du kvar cd nycklarna till spelen så kontakta steam och visa dom nycklarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Skrivet av lindbergski:

Har du kvar cd nycklarna till spelen så kontakta steam och visa dom nycklarna

Skickades från m.sweclockers.com

de har jag gjort men dom har inte svarat eller gjort något

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 3570K | Moderkort : Asrock Extreme4 Z77 | GPU: Asus GTX 760 Striker Platinum | RAM: 16 GB Corsair Vengeance | HDD: 1 TB Seagate Barracuda | Chassi: NZXT Lexa S | HDD: Kingston HyperX 3K 240GB
PSU: Corsair HX650 650W | Kylare: Antec Kühler H2O 620

Permalänk
Medlem

Här kan vi inte göra något, om det nu inte finns någon hacker i forumet som
kan hacka tillbaka kontot
Men enda sättet är att kontakta Valve.
Förresten hur blev du hackad? Alltså man måste ju ha E-Mail konto till och du måste godkänna med en PIN
dom skickar när du har Steam på en okänd dator alltså måste denna "hacker" fått din E-Mail?
Fixa tillbaka ditt E-Mail konto så kan du fixa det själv om du inte orkar vänta på svar från Valve!

Permalänk
Medlem

Dem brukar svara tisdagar och fredagar, så det blir att vänta ganska mycket, annars har jag fått tillbaka mit konto båda gångerna jag har blivit hackad.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Här kan vi inte göra något, om det nu inte finns någon hacker i forumet som
kan hacka tillbaka kontot
Men enda sättet är att kontakta Valve.
Förresten hur blev du hackad? Alltså man måste ju ha E-Mail konto till och du måste godkänna med en PIN
dom skickar när du har Steam på en okänd dator alltså måste denna "hacker" fått din E-Mail?
Fixa tillbaka ditt E-Mail konto så kan du fixa det själv om du inte orkar vänta på svar från Valve!

jag har ju min email kvar, men jag har inte sett något med någon pin. men hur fixar man det själv ?

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 3570K | Moderkort : Asrock Extreme4 Z77 | GPU: Asus GTX 760 Striker Platinum | RAM: 16 GB Corsair Vengeance | HDD: 1 TB Seagate Barracuda | Chassi: NZXT Lexa S | HDD: Kingston HyperX 3K 240GB
PSU: Corsair HX650 650W | Kylare: Antec Kühler H2O 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrdanne98:

jag har ju min email kvar, men jag har inte sett något med någon pin. men hur fixar man det själv ?

Steam funkar så att när du ska logga in på en ny dator (alltså en dator som du inte använt ditt Steam-konto på förut)
så krävs en kod, denna koden skickas till det Email-konto som registrerats med Steam.
Har du kvar Email kontot så gör du så att du
1: Scannar efter virus/spyware
2: Byter lösenord på Hotmail (eller Gmail eller vad du nu har)
3: Byt Steam lösenord med hjälp av Email-kontot

Klart! Borde funka efter det

Permalänk
Sötast

Måste man inte bekräfta mailbytet genom att öppna mailen och klicka en länk där?

DVS personen kan både din email och ditt steamkonto... dvs DAGS ATT TÄNKA PÅ SÄKERHETEN.

Permalänk
Medlem

Jag drar slutsatsen att du hade samma lösenord till både din mail och steam konto.

Som ovanstående, dags att tänka till llite med säkerhet

Permalänk
Hedersmedlem

Har du inte avaktiverat Steam Guard känns det oerhört märkligt att du inte skulle fått fler mail innan ändringsmailet. Det krävs en hel del steg att ändra med Steam Guard påslaget. Vet ärligt talat inte hur du blivit hackad isf, eftersom du uppenbart har mailen kvar.

Edit: Ja, aldrig samma lösen på två ställen, men det är ju en självklarhet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

jag har olika lösenord, men jag har tänkt på att jag var ju på dreamhack med några kompisar förra veckan och det var sista dagen som kontot blev hackat så det kanske har något att göra med dreamhack

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 3570K | Moderkort : Asrock Extreme4 Z77 | GPU: Asus GTX 760 Striker Platinum | RAM: 16 GB Corsair Vengeance | HDD: 1 TB Seagate Barracuda | Chassi: NZXT Lexa S | HDD: Kingston HyperX 3K 240GB
PSU: Corsair HX650 650W | Kylare: Antec Kühler H2O 620

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Måste man inte bekräfta mailbytet genom att öppna mailen och klicka en länk där?

DVS personen kan både din email och ditt steamkonto... dvs DAGS ATT TÄNKA PÅ SÄKERHETEN.

Nej, det räcker med att du kan Användar och lösenord.
Det fanns ett "verktyg" förut som fanns lite här och var, där man kunde o-verifiera ett konto som är verifierat.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dwightschrute:

Nej, det räcker med att du kan Användar och lösenord.
Det fanns ett "verktyg" förut som fanns lite här och var, där man kunde o-verifiera ett konto som är verifierat.

Jag är osäker på vad du menar, men med Steam Guard krävs det tillgång till mailen eftersom det skickas en ny pinkod så fort du ska ändra något eller t ex loggar in från en ny plats. Användarnamn och lösen räcker alltså inte. Du måste även verifiera och godkänna alla nya datorer du loggar in från.

Jag hade inte loggat in från webbläsaren på ett tag, så idag var jag tvungen att invänta mail med ny pin innan jag kom in.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Det finns ett speciellt helvette för sådana människor

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Har du inte avaktiverat Steam Guard känns det oerhört märkligt att du inte skulle fått fler mail innan ändringsmailet. Det krävs en hel del steg att ändra med Steam Guard påslaget. Vet ärligt talat inte hur du blivit hackad isf, eftersom du uppenbart har mailen kvar.

Edit: Ja, aldrig samma lösen på två ställen, men det är ju en självklarhet.

Troligtvis har väl hackern tillgång till hans mail men istället för att byta lösen tagit emot mail med pin . Tagit bort mailet , loggat in och bytt mail.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Palme_570:

Troligtvis har väl hackern tillgång till hans mail men istället för att byta lösen tagit emot mail med login kod . Tagit bort mailet , loggat in och bytt mail.

Ja, har de tillgång till både mail och konto är det givetvis kört. Men då måste man ha allvarliga säkerthetsbrister för att det ska inträffa.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Om du kontaktat steam så kan du inte göra mycket mer! mitt steam konto blev hackat för några månader sedan, tog ca 3-4 dagar att få tillbaka det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Ja, har de tillgång till både mail och konto är det givetvis kört. Men då måste man ha allvarliga säkerthetsbrister för att det ska inträffa.

räcker ju istort sett med att du går in på en sida med en dålig reklam på så att säga
har hänt mig att jag gick in på en sida där en popup kom upp, i popupen var det en reklam som downloadade ett virus, dock hade dom failat för den la sig i dokument och då krävs det admin rättigheter så när den kördes så var jag tvungen att godkänna

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boozfob:

räcker ju istort sett med att du går in på en sida med en dålig reklam på så att säga
har hänt mig att jag gick in på en sida där en popup kom upp, i popupen var det en reklam som downloadade ett virus, dock hade dom failat för den la sig i dokument och då krävs det admin rättigheter så när den kördes så var jag tvungen att godkänna

Hur menar du att det skulle stjäla både lösenord till mailen och steam-inloggning?

Jag har inte lyckats bli smittad sedan jag började med vanlig PC 1995, så jag är väl ovanligt försiktig. Har alltid använt unika, långa lösen för alla olika sidor och konton.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Jag är osäker på vad du menar, men med Steam Guard krävs det tillgång till mailen eftersom det skickas en ny pinkod så fort du ska ändra något eller t ex loggar in från en ny plats. Användarnamn och lösen räcker alltså inte. Du måste även verifiera och godkänna alla nya datorer du loggar in från.

Jag hade inte loggat in från webbläsaren på ett tag, så idag var jag tvungen att invänta mail med ny pin innan jag kom in.

Förut kunde du bara logga in på ett konto och Unverify det med ett program.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Under en period av två år använde jag inte steam, men när det var dags (ganska nyligen) att köra det igen var det hackat. Fick skapa ett ärende på steampowered.com och så småningom verifiera för kundtjänst att det var jag som hade betalat för spelen genom att säga mina sista siffror på det VISA-kort som jag använt. Efter det fick jag tillbaka mitt konto.

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hur menar du att det skulle stjäla både lösenord till mailen och steam-inloggning?

Jag har inte lyckats bli smittad sedan jag började med vanlig PC 1995, så jag är väl ovanligt försiktig. Har alltid använt unika, långa lösen för alla olika sidor och konton.

vet inte om viruset jag fick var en RAT, men ifall det var det så hade han ju lätt kunnat sno både email och steamkonto, man har ju liksom full tillgång till datorn

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad