På-LED slutat fungera (Fractal Design R4)

Permalänk
Inaktiv

På-LED slutat fungera (Fractal Design R4)

Jag har en katt hemma som är väldigt förtjust i att sova på mitt datorchassi. Det händer med jämna mellanrum att hon "råkar" trycka ner På-knappen när hon befinner sig där, vilket givetvis resulterar i en omstart. Inte särskilt passande när man sitter och spelar eller tittar på Netflix.

Precis när jag skulle gå till jobbet i morse hände det igen. Men den här gången började inte LED:n lysa. Dessutom gick Windows in i reparationsläge. Mycket märkligt. När jag avslutade mitt användade med datorn igår så stängde jag av den enligt den vanliga mallen.

Nu förväntar jag mig inte att hårddisken är helt paj eller dylikt, men jag tycker det är särskilt konstigt att LED-lampan bara bestämt sig för att ge upp.
Är det någon som har haft liknade (katt)problem? Är det bara glapp i LED:n?

Alla kommentarer mottages varmt!

Permalänk

Du har en trasig LED eller en sladd som glappar. Se det positiva i att du slipper ha en blå LED som lyser upp rummet.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Entusiast

Kvalitén på fractals on-knappar/PowerLED är i klass med murket kvastskaft

Min gick sönder efter bara några dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Ja, har börjat komma till insikten att det trots allt kanske inte var särskilt dumt. Den lyser så JÄVLA STARKT.

Så lite skönt, ändå.

Men är lite orolig över att Windows går in i reparatinosläge :/

Permalänk
Medlem

Vid en omstart som är "plötslig" så kan det bli en del knas med Windows, om den reparerar och du sedan startar om datorn normalt, vill den fortfarande reparera? Ett råd är även att se till så katten inte sover på din dator, du kan få stora problem då datorn startas om på ett felaktigt sätt.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.