Permalänk

Counter-Strike 1.6

Hur många av er är det som faktiskt fortfarande spelar 1.6 eller är det bara jag? Kommer aldrig släppa spelet, det går inte. In love helt enkelt!
Just ja, är det någon som har en CD-key som ligger och skräpar? Oanvänd givetvis. Min flickvän skulle behöva en då hon föreslog att börja hänga med på lan, haha

Permalänk
Medlem

Jag kan hoppa in och dra ett game ibland då suget kommer. Men det var väldigt länge sedan jag faktiskt spelade CS. Mestadels under åldern 13-18 kanske... Kärleken till Battlefield har vuxit sig allt starkare med åren!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Enlig steams egna statistik så spelar fortfarande cirka 50 000 tusen pers spelet per dag. Även om jag skulle gissa på att dom mesta härifrån Sverige är gammla rävar och kanske inte allför mycket casual spelare längre^^ Sedan börjar väll många hoppa på cs:go vågen, tyvärr.. Men kanske värt att testa det?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Köpte source när det kom och gav det någon timme innan jag gick tillbaks.
Cs:go stängde jag av efter att ha skjutit lite, tack gud för free week.

Jag lirar nu cs någon enstaka gång per vecka. Jag hoppas att 1.7 kommer snart.

Permalänk

förstår inte varför alla är så anti cs go.. har spelat 1.6 sedan 8 år tillbaka men har nu bytt till cs go, tycker inte det är ett dugg sämre! flyter på bra och är exakt lika roligt att pracca på:) 1.6 är dött när det gäller esport..

Visa signatur

[AMD Phenom II x4 955 BE@4ghz 1.37v][GA-990FXAUD3][Antec Kühler H2O 620 PNP][460 gtx SLI OC][Corsair Vengeance DDR3 1600mhz 16gb][Corsair CX 600w]

Permalänk
Medlem

1.6 slutar man aldrig med, när man har trist är det skönt att ta fram cs igen

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Alltså personligen så blir man varm bara man tänker tillbaka på vad 1.6 gav för nöje. Man hade ju så otroligt kul på LAN, med sin clan eller bara panga runt på pub och skratta över alla p12er som gråter i chatten Ett tidlöst spel i min mening! Ett spel som däremot tar hem kronan så att säga är battlefield 2. Ojojoj jävlar vad kul man har haft det. Buggarna var en del av spelet. Clanscenen var grym, nations cup etc... Men det som gjorde det spelet ett sånt nöje är att de personerna som spelade bf2 var äldre än dem som lirade 1.6 t.ex. Det var väldigt speciellt, ett brödrarskap typ (låter fett djupt lol) Spelar bf2 mer än bf3 idag. Back in the day Games were made by gamers for gamers. Today it's made by companies for consumers.

Visa signatur

"Always be yourself, express yourself, have faith in yourself, do not go out and look for a successful personality and duplicate it."

-Bruce Lee

Permalänk
Medlem

Har problem med mitt CS 1.6.
Jag kan inte connecta till ca 75% av servrarna, får bara upp "Server is not responding." vilket är skitsnack.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.