Permalänk
Medlem

Byta ut GTX 560 Ti mot?

Mitt grafikkort har gått åt skogen och behöver köpa ett nytt..
Vilket är det bästa grafikkortet idag för runt 2000:-?

/Fredrik

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Varför skulle man köpa ett GTX 660 för 1700:- + frakt, när man kan köpa ett för 1800:- inklusive frakt + få med Assassins Creed III (som man i sin tur utan problem kan sälja vidare för någon hundring om man inte vill ha det själv?)

Edit: Såg nu att netonet har fri frakt, dock verkar det ta ett par dagar om man väljer gratis frakt.
Jag hade fortfarande köpt kortet av Inet. 100:- för AC3, extremsnabb leverans (1 dag jämfört med 5 dagar) och Inets support är småpotatis.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Varför skulle man köpa ett GTX 660 för 1700:- + frakt, när man kan köpa ett för 1800:- inklusive frakt + få med Assassins Creed III (som man i sin tur utan problem kan sälja vidare för någon hundring om man inte vill ha det själv?)

Edit: Såg nu att netonet har fri frakt, dock verkar det ta ett par dagar om man väljer gratis frakt.
Jag hade fortfarande köpt kortet av Inet. 100:- för AC3, extremsnabb leverans (1 dag jämfört med 5 dagar) och Inets support är småpotatis.

För att man inte kanske pallar sälja spelet? Det blir knappast någon deal om man köper kortet hos inet för 1800:- och säljer det för 100:- eller hur?!

Permalänk

Jag skulle även kunna föreslå hd 7950 om du kan gå upp lite. Tror den ska finnas runt 2300kr.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

För att man inte kanske pallar sälja spelet? Det blir knappast någon deal om man köper kortet hos inet för 1800:- och säljer det för 100:- eller hur?!

Man får kortet betydligt snabbare (1 dag jämfört med 5), och jag skulle satsa pengar på att Inet har bättre/snabbare service än NetOnNet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Man får kortet betydligt snabbare (1 dag jämfört med 5), och jag skulle satsa pengar på att Inet har bättre/snabbare service än NetOnNet.

Beställer man något nu får man inget förens om 7 dagar minst. Det är kaos på posten
Sen är det julpaket som också ska åka. Det bästa är att ta sig för fot och köpa ett grafikkort!

Sen kan du inte säga att det tar 1 dag med Inet och och 5 dagar med net on net. Det beror helt och hållet på logistiken och packningen av ordern!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen kan du inte säga att det tar 1 dag med Inet och och 5 dagar med net on net. Det beror helt och hållet på logistiken och packningen av ordern!

Sant, till viss del.
Det står att det tillkommer 5 dagar om man beställer gratisfrakt via NetOnNet. Av Inet däremot "brukar" man få det man beställer dagen efter. (Förutsatt att man beställer på eftermiddagen.)

Dock kan ju snökaoset ställa till en del oreda nu.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Sant, till viss del.
Det står att det tillkommer 5 dagar om man beställer gratisfrakt via NetOnNet. Av Inet däremot "brukar" man få det man beställer dagen efter. (Förutsatt att man beställer på eftermiddagen.)

Dock kan ju snökaoset ställa till en del oreda nu.

3-5 dagar står det, inte 5 dagar. Ett grafikkort packas upp snabbt och skickas. 5 dagar är nog för dom större varorna/flera ordrar.

Permalänk
Medlem

Jag har hyffsat nära till NoN (3mil) så jag får väl pallra mig dit så snart som möjligt och skaffa ett GTX 660

Permalänk
Skrivet av Myrkel:

Jag har hyffsat nära till NoN (3mil) så jag får väl pallra mig dit så snart som möjligt och skaffa ett GTX 660

Deras support är värre än ett gäng nonchalanta och envisa schimpanser.