Ett slimmat, simpelt och stilrent tangentbord. Några tips?

Permalänk
Medlem

Ett slimmat, simpelt och stilrent tangentbord. Några tips?

Hallå!

Dem flesta här på sweclockers är ute efter mekaniska tangentbord, men jag har vant mig väldigt mycket vid laptop tangentborden och mitt apple tangentbord, kanske sticker ut lite här på forumet men det struntar jag i!
Jag har haft mitt apple tangentbord väldigt länge (ca 5 år), och knapparna har börjat gå av pga. att jag råkade skada dem när jag försökte tvätta det ett par år sedan.
Orkar inte köpa ett till apple tangentbord för att jag börjar bli trötta på apples trams med Lion updateringen och deras låsta mobila operativsystem samtidigt som jag blivit förälskad i Linux som jag kör på min laptop som kommer vara mitt nästa bygge lite senare fram

Jag letar nu efter ett tangentbord och det jag önskar hos ett bra tangentbord är

- Slim, tunt
- Volym knappar
- Stilrent
- ÅÄÖ
- inte för stort
(inte heller för litet som apples nya serie av tangentbord)

Dessa tangentbord har jag kollat in och detta är vad jag tycker om dem

HP Elite Keyboard v2
Väldigt snyggt och enkelt, ser fantastiskt ut men finns inte med svenska bokstäver

Logitech Illuminated
Snygg i allmänhet, men väldigt fula p12 gamer stil på bokstäverna som jag inte är speciellt interesserad av att ha

Cherry Strait Svart
Ser helt perfekt ut och finns som svenskt, hittar dock inte det i lager på någon hemsida över huvud taget

Några tips/tankar?

Visa signatur

iMac 24" 3rd gen 2,4ghz
LG Optimus 2X
Apple TV 2G jailbreaked
Minecraft Server Host

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det enda vettiga sax switch tangentbordet jag vet om är just Apples tangentbord.
De fungerar utmärkt i Windows, så skulle chansa på att det kommer fungera precis lika bra i linux.

Cherry strait är bara en dålig kopia av apples tangentbord, så det är ingenting jag rekommenderar.