Överspänningsskydd och strömkabel till TV (Snabb hjälp tack)

Permalänk
Medlem

Överspänningsskydd och strömkabel till TV (Snabb hjälp tack)

Jag söker efter en bra överspänningsskydd till bra pris. Den ska användas till TV och dator. Måste ha 6st uttag. Jag söker även en strömkabel till TV:n. Är det något speciellt kabel det måste vara? Har sett kablar på nätet med en massa specs och det gör mig osäker på vilken jag ska ha.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem

Hur bra är den då? Har ingen bra koll, men finns mycket och välja mellan. Vad är viktigt att tänka på när man väljer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewGen:

Hur bra är den då? Har ingen bra koll, men finns mycket och välja mellan. Vad är viktigt att tänka på när man väljer?

Inget överspänningsskydd kommer att hjälpa om huset träffas, vill du ha något bättre kan du kolla in en UPS men de är ganska dyra och är inte mycket bättre.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl lämpligt att det hanterar även antenn och kanske lan också i så fall? och har nått extra uttag.
kanske http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1105074 är nått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är det bättre ju högre kA det är?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NewGen:

Hur bra är den då? Har ingen bra koll, men finns mycket och välja mellan. Vad är viktigt att tänka på när man väljer?

Skrivet av NewGen:

Är det bättre ju högre kA det är?

Ja i princip, det visar hur mycket ström det krävs för att slå ut skyddet och det finns även dyrare skydd som har komponenter som ska brinna upp för att skydda utrustningen, men de skydden måste man sedan återställa genom att byta ut "offerkretsarna" men inget skydd klarar av en direktträff av åskan i huset eller inkommande ledning, men de kan hjälpa mot det som händer om åskan slår ner bredvid ledningen och överförs genom induktion, då kan det vara krafter skydden klarar att stoppa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Dessa har jag kikat på men kan inte bestämma mig. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s106282377

Permalänk
Rekordmedlem

Ett av Belkin verkar ha amerikanska kontakter den går nog bort direkt? Brennstuhl är mycket kraftigare, då återstår det 2 som främst skiljer sig i skyddsspäning och filterverkan ena tål 750V det andra klarar 6000V och det skiljer 10dB i hur mycket de filtrerar, vet inte vilket du har behov av men skillnaden blir väl att den som filtrerar sämre men tål högre späning är bättre mot åska, den andra är bättre mot små nätstörningar typ övertoner av motorer och liknande eller köp Brennstuhl om du vill ha ett kraftigare, den är ju designad för 16A.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.