Speldator, kommentarer innan jag trycker på knappen?

Permalänk
Medlem

Speldator, kommentarer innan jag trycker på knappen?

Hallå,

Har efter mycket om och men lyckats knåpa ihop ett datorpaket jag är nöjd med. Blev bestulen på den gamla för ett tag sedan och investeringen har dragit ut på tiden, men here goes:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2666695/2012-12-11

Är fortfarande lite osäker på framförallt bildskärm och nätagg. Räcker 530w till tror ni?

Något annat ni skulle ändra på om det var till er själva? Inom samma prisbild då rimligtvis.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sennahoj:

Hallå,

Har efter mycket om och men lyckats knåpa ihop ett datorpaket jag är nöjd med. Blev bestulen på den gamla för ett tag sedan och investeringen har dragit ut på tiden, men here goes:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2666695/2012-12-11

Är fortfarande lite osäker på framförallt bildskärm och nätagg. Räcker 530w till tror ni?

Något annat ni skulle ändra på om det var till er själva? Inom samma prisbild då rimligtvis.

Varför inte en K-modell av processorn för några hundralappar extra?
Någon särskild anledning till varför du valde ett MSI-kort? (Personligen är jag otroligt nöjd med mitt EVGA, så rekommederar det annars. Tyst som FAN.)

Sen tror jag faktiskt att det skulle vara mer värt att vänta till du har råd med en något större SSD. Med Windows får du bara 40 GB över till spel (vilket verkar vara vad din byggsats är lämpad för), dvs. 2-5 spel...

Och Windows?

Ps. aggregatet räcker gott och väl.

Permalänk
Medlem

Är det någon större skillnad mellan k-modellen och den jag valt? EDIT:Läste på lite och tror nog jag kör på 3570K istället.

Ingen speciell anledning till MSI-kortet, kollade bara upp att GTX660 verkade prisvärt och körde på. Någon anledning att välja bort MSI?

Råd har jag, så budgeten är inte satt i sten, men vill väl egentligen inte lägga mer än ~10k totalt, tycker det är ett bra prisspann bara, där man kan få rätt mycket för pengarna om man håller tungan rätt i mun. Windowslicens har jag så det är lugna puckar.

Större SSD är noterat, ska nog ta och bumpa den till 120Gb.

EDIT2: Såhär ser alltså kundvagnen ut nu: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2667049/2012-12-11

Permalänk
Skrivet av Sennahoj:

Är det någon större skillnad mellan k-modellen och den jag valt? EDIT:Läste på lite och tror nog jag kör på 3570K istället.

Mer än den inbyggda kretsen och den lilla bumpen i klockfrekvens? Ingen speciell anledning till MSI-kortet, kollade bara upp att GTX660 verkade prisvärt och körde på.

Råd har jag, så budgeten är inte satt i sten, men vill väl egentligen inte lägga mer än ~10k totalt, tycker det är ett bra prisspann bara, där man kan få rätt mycket för pengarna om man håller tungan rätt i mun. Windowslicens har jag så det är lugna puckar.

Större SSD är noterat, ska nog ta och bumpa den till 120Gb.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel men 3570K är inte nödvändig till det moderkortet för det är inte gjort för att överklocka med. Då ska du ha ett moderkort med chipset z77 inte h77

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Någon får gärna rätta mig om jag har fel men 3570K är inte nödvändig till det moderkortet för det är inte gjort för att överklocka med. Då ska du ha ett moderkort med chipset z77 inte h77

Bra info, då skippar jag det helt enkelt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sennahoj:

Är det någon större skillnad mellan k-modellen och den jag valt? EDIT:Läste på lite och tror nog jag kör på 3570K istället.

Ingen speciell anledning till MSI-kortet, kollade bara upp att GTX660 verkade prisvärt och körde på. Någon anledning att välja bort MSI?

Råd har jag, så budgeten är inte satt i sten, men vill väl egentligen inte lägga mer än ~10k totalt, tycker det är ett bra prisspann bara, där man kan få rätt mycket för pengarna om man håller tungan rätt i mun. Windowslicens har jag så det är lugna puckar.

Större SSD är noterat, ska nog ta och bumpa den till 120Gb.

EDIT2: Såhär ser alltså kundvagnen ut nu: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2667049/2012-12-11

Ingen anledning alls!
Är bara OTROLIGT nöjd med ljudnivån från mitt EVGA-kort, och det har dessutom fått bättre recensioner överlag än MSI:s motsvarighet. En smaksak egentligen!

Och som Jonataan poängterar, H77 är inte för överklockning, utan då får du titta på Z77-modellerna. Skulle i ärlighetens namn rekommendera att du kör på nåt sånt. Och en K-modell av processorn. Det rör sig bara om några hundralappar extra och du kommer förlänga din processors livslängd (prestanda, inte nåt annat ).

Såhär skulle jag modda din kundvagna:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2667458/2012-12-11

Har valt ett annat chassi (också smaksak förstås), bytt skärm och lagt till W7.

Permalänk
Medlem

i5 (inte k) och bättre grafikkort maybe?

Visa signatur

Intel Core™ i5-3470 @ 3.20GHz - MSI B75MA - Kingston 8 GB RAM - Radeon HD 7850 1GB - Silver Power 500W - 120 GB SSD HyperX 3k

Permalänk
Medlem

Det är gratis montering fram till den 16/12

Permalänk
Medlem