Google publicerar Zeitgeist 2012 med årets mest populära sökningar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av segen:

Jag har inte heller hört talas om henne innan denna artikel, om jag ska vara ärlig.

Vill inte veta heller.

Inte jag heller, men då spenderar jag heller aldrig tid framför TV eller aftonbladets hemsida.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Dessutom tar de väl inte med Pr0n-sökningar på denna lista?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Otäckt detta...

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

Tyckte listorna känns väldigt "manipulerade". Svårt att se vad de sorterat efter.

Ganska talande att kolla på vad de vanligaste sökorden är istället: http://seattleorganicseo.com/sosblog/top-google-searches-in-2...

Eller fanns det på Zeitgeist också?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Justin Bieber, One Direction, Big brother, Charlotte Perelli, Hanna widerstedt, Carolina gynning.

Ibland undrar jag hur tellus kan stå ut med oss.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Det skulle jag kalla en bedrift, att lyckas undvika kännedom om denna karraktär, imponerande

Känner ingen som följer bloggar och läser aldrig skvallertidningar, kan ju inte vara så svårt. Tittar heller aldrig på TV, allting finns ju via internet.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Det är helt klart kvinnor som googlar mest.

Vi grabbar använder adressfältet istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Hahahaha tror jag dog när jag läste "Hur tvättar man?"

Skrivet av Slaktardej:

"Hur tvättar man?"!? Seriöst? SERIÖST!??! Har folk inte fått lära sig ett skit hemma eller?!

Det är ju bara en del i sökfrasen (oftast) "Hur tvättar man fasader?" eller " Hur tvättar man en dunjacka" etc.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Mikael_Berglund:

Googla klockan? Märkligt beteende...

Föresten, är det någon här som vet vad klockan är?

En uppfinning!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Känner ingen som följer bloggar och läser aldrig skvallertidningar, kan ju inte vara så svårt. Tittar heller aldrig på TV, allting finns ju via internet.

Nä men hon har blivit extremt exponerad via media, speciellt på nätet, alla dags- och kvällstidningar, därför jag tyckte det var konstigt

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Überklass:

Hanna Widerstedt... Brr.. hemsk "karaktär".

Haha var ju tvungen att googla o kolla, omfg.
Ni andra som är ovetande, låt er vara det.

För övrigt, tjänar hon pengar på det hon gör får hon hemskt gärna bli åtalad enligt jantelagen, ibland är det helt rätt att den finns.

edit: tydligen var idiotin ett konstprojekt..men jag tvekar...

Permalänk

Undrar vad det är för folk som sitter och söker på Charlotte Perelli och Laila Bagge? Känns som om majoriteten av alla googlare är fruntimmer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Undrar vad det är för folk som sitter och söker på Charlotte Perelli och Laila Bagge? Känns som om majoriteten av alla googlare är fruntimmer...

Eller kanske "coola" killar som smyggooglar detta.

Personligen skiter jag fullständigt i vad andra söker på.

Permalänk

Zeitgeist?

Kan ju alltid hoppas att fler ser Zeitgeist filmerna som en konsekvens av googles val av namn på denna sida.

Permalänk
Avstängd

första ja tänkte på med klock-träffarna var startsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supremacy:

Kan ju alltid hoppas att fler ser Zeitgeist filmerna som en konsekvens av googles val av namn på denna sida.

Definitionen:
"The Zeitgeist (spirit of the age or spirit of the time) is the intellectual fashion or dominant school of thought which typifies and influences the culture of a period." - Wikipedia

Permalänk
Medlem

Det är bara att inse fakta. Kvinnor som är mammaledig har tagit över internet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supremacy:

Kan ju alltid hoppas att fler ser Zeitgeist filmerna som en konsekvens av googles val av namn på denna sida.

... och att folk börjar tro på andra sköna konspirationsteorier om månlandningen och chemtrails. På med foliehatten.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supremacy:

Kan ju alltid hoppas att fler ser Zeitgeist filmerna som en konsekvens av googles val av namn på denna sida.

Världens mest lyckade troll har gjort den filmen. Eller kanske är hanna widerstedt ännu bättre?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evil_ape:

... och att folk börjar tro på andra sköna konspirationsteorier om månlandningen och chemtrails. På med foliehatten.

Lite ifrågasättande är väl aldrig fel, men å andra sidan förstår jag vad du menar med att aldrig ifrågasätta ifrågasättandet. Men jag måste säga att den är bra att se i bildningssyfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Världens mest lyckade troll har gjort den filmen. Eller kanske är hanna widerstedt ännu bättre?

Jag gillar Widerstedt. "Men va faaaaan!!! Kolla hur hon beter sig! Det är ju precis som... som.. som en stereotyp SNUBBE!"

Zeitgeist ger jag inte mycket för. Fast det skrattas säkert gott åt folk som tar skiten på allvar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Nä men hon har blivit extremt exponerad via media, speciellt på nätet, alla dags- och kvällstidningar, därför jag tyckte det var konstigt

Jag tycker att det finns bättre förströelser än att läsa skräptidningar som Expressen, just för att "Senaste nytt i bloggvärlden" inte intresserar mig.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Skrivet av Supremacy:

Kan ju alltid hoppas att fler ser Zeitgeist filmerna som en konsekvens av googles val av namn på denna sida.

varför ska man sitta och kolla på en 2 timmar lögn. Låter som bortkastad tid om du frågar mig.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kingofmoon:

varför ska man sitta och kolla på en 2 timmar lögn. Låter som bortkastad tid om du frågar mig.

Finner du inte det lite intressant att exempelvis se delen om religion, ekonomisk utopi eller planerad föråldring(är detta zeitgeist? blir lite osäker)?

Permalänk
Medlem

Jag diggar att "SHow me heaven" kom in i listan med både stort S och H.

Permalänk

Vad är det för fel på folk egentligen? Maken till knepiga sökfraser har jag då aldrig sett på maken. Jag trodde mer sökfraser som dagens tv, porr, pranks etc skulle komma först.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Justin Bieber, One Direction, Big brother, Charlotte Perelli, Hanna widerstedt, Carolina gynning.

Ibland undrar jag hur tellus kan stå ut med oss.

Varför tror du jorden går under nästa fredag?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Det skulle jag kalla en bedrift, att lyckas undvika kännedom om denna karraktär, imponerande

Jag fick också googla på henne. Aldrig sett människan förut. Antagligen är jag inte ensam om detta, eftersom så många googlar på namnet för att få reda på vem detta är...

Permalänk
Medlem

hahaha "boys boys boys" söktes knappast på i anledning av att lyssna på själva låten :-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd

Varför inte visa "The World" istället för Tråkiga Sverige där P14 söker 24/7?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear