Permalänk
Medlem

Hjälp behövs! Blå/Vit dator!

Hejsan, jag har tröttnat lite på min dators utseende och känner för att fixa lite med den utseendemässigt.
Det jag har är:

Nzxt Phantom white
P8Z77-V
G.Skill Ripjaws 8Gb 2133Mhz
antec kühler h2o 620

Det jag skulle vela göra med detta är att få så mycket som möjligt till antingen blått eller vitt utan att försämra prestandan.
T.ex. lacka om RAM-minnena, skulle det gå? Om jag ska sleeva med de här http://www.inet.se/produkt/5322134/10mm-sleeve-langd-2m-bla, hur många av vilken tjocklek skulle behövas?
Jag skulle vela ha tips på vad och hur jag kan göra vissa saker så kom gärna med idéer.

Eftersom detta är ganska så kallade "unika" önskningar på en "unik" dator (Den är inte unik men svår att hitta med samma komponenter och "krav") så gjorde jag en ny tråd.

Visa signatur

| Intel Core i7 3770k @4.6GHz | GTX 670 | Asus P8Z77-V GEN 3 |
| 8GB RAM @ 2133 | Antec KÜHLER H2O 620 | Intel SSD 520 120GB

Permalänk
Medlem

Tror att det finns blåa typ PCI-E kontakter som man kan köpa också. Då du ändå sleevar om så kan du ju byta ut dom röda

Har du inget emot att förstöra garantier så kan du plocka lös kylaren och färga den mörkblå med geforce gtx i vitt.

Det känns som att det skulle kunna bli mycket att färga om hela nätagget till vitt/blått. Men du kan ju alltid plocka bort det röda märket som sitter där och fixa nå custom-märke i blått och dra på ovansidan av agget.

Kanske flytta över dina hårddiskar till det stora racket och plocka bort den som dom sitter i nu helt och håller.

Sleeve vet jag inte mycket om man det beror ju helt på om du ska köra sleeve på varje kabel eller varje kontakt.

Edit; Bara idéer som jag har som jag skulle kunna tänka mig att kolla upp om det funkar. Har ingen aning om allt är genomförbart eller inte

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xblaze:

Tror att det finns blåa typ PCI-E kontakter som man kan köpa också. Då du ändå sleevar om så kan du ju byta ut dom röda

Har du inget emot att förstöra garantier så kan du plocka lös kylaren och färga den mörkblå med geforce gtx i vitt.

Det känns som att det skulle kunna bli mycket att färga om hela nätagget till vitt/blått. Men du kan ju alltid plocka bort det röda märket som sitter där och fixa nå custom-märke i blått och dra på ovansidan av agget.

Kanske flytta över dina hårddiskar till det stora racket och plocka bort den som dom sitter i nu helt och håller.

Sleeve vet jag inte mycket om man det beror ju helt på om du ska köra sleeve på varje kabel eller varje kontakt.

Edit; Bara idéer som jag har som jag skulle kunna tänka mig att kolla upp om det funkar. Har ingen aning om allt är genomförbart eller inte

Låter intressant, ska kolla vidare på det! Tack!

Visa signatur

| Intel Core i7 3770k @4.6GHz | GTX 670 | Asus P8Z77-V GEN 3 |
| 8GB RAM @ 2133 | Antec KÜHLER H2O 620 | Intel SSD 520 120GB

Permalänk
Medlem

Jag har inget o bidra med, men jag tycker synd om dig som har en så ful dator..den är ju verkligen asful!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Jag har inget o bidra med, men jag tycker synd om dig som har en så ful dator..den är ju verkligen asful!

Vet inte hur seriös du är, men smaken är som baken. Själv tycker jag Phantom ser riktig fin ut Men fulltower är för stor och ogillar att inte ha ruta över HELA sidan.

Klart att det skulle inte vara fel med ett R3/R4 men det känns samtidigt lite tråkigt

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xblaze:

Vet inte hur seriös du är, men smaken är som baken. Själv tycker jag Phantom ser riktig fin ut Men fulltower är för stor och ogillar att inte ha ruta över HELA sidan.

Klart att det skulle inte vara fel med ett R3/R4 men det känns samtidigt lite tråkigt

Jag valde att inte köpa en R3/R4'a eftersom det känns som om 60% av alla datorägare har just det chassit

Visa signatur

| Intel Core i7 3770k @4.6GHz | GTX 670 | Asus P8Z77-V GEN 3 |
| 8GB RAM @ 2133 | Antec KÜHLER H2O 620 | Intel SSD 520 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Jag har inget o bidra med, men jag tycker synd om dig som har en så ful dator..den är ju verkligen asful!

Kan det vara anledningen till att jag vill fixa den lite...?

Visa signatur

| Intel Core i7 3770k @4.6GHz | GTX 670 | Asus P8Z77-V GEN 3 |
| 8GB RAM @ 2133 | Antec KÜHLER H2O 620 | Intel SSD 520 120GB

Permalänk
Medlem

Ta lös gallren/nätet och lacka i mörblå metallic.
Då nätet är så tunt och hålen rätt rejäla, så kommer du få en dov ton på det blåa men ändå kommer det synas blått, utan att skrika.

Leta rätt på motorhuvsdekal med tribals på t.ex. dekaltrim.nu , fläska på den på snedden så du får lite abstrakta mönster över chassit, där har du unikt om något

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

ett annat alternativ är att byta meshen på sidan mot plexi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av infexis:

Jag har inget o bidra med, men jag tycker synd om dig som har en så ful dator..den är ju verkligen asful!

säger killen med ett mattsvart tråkigt chassi LOL