Mw2 problem , strict NAT

Permalänk

Mw2 problem , strict NAT

Tjenare , tänkte att ja skulle köra lite MW2 men när jag ska köra matchmatch så kommer jag aldrig in i nån match + att det står att det är 0 människor som spelar .
Det står även att : your NAT type : Strict .

Någon som har lösningen på detta ? har försökt gå in i routern via browsern men kommer till CIscos sida där dom vill ha ett lösenord men har ingen aning har prövat det jag har till routern men funkar ej .

Permalänk
Medlem

Körde också igång MW2 för ett tag sedan och då fick jag gå in och köra en "privat match" först.. sedan fungerade multi player.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Du måste in i routern, aktivera Upnp och öppna eventuellt öppna ett gäng portar.
Det står att 0 personer spelar, men jag kommer in i games ändå.

Permalänk
Medlem

Du får som du redan anat öppna portar till mw2 i din router,
Lösenord till ciscos routrar brukar vara : admin och användarnamnet lämnas blankt.", Alternativt admin-admin, Administrator-password
admin-password.
Om du inte hittar din router i webbläsaren så får du köra en "ipconfig /all" genom att öppna CMD och skriva in det. Sen letar du efter Default gateway, det ip numret ska du skriva i din webbläsare.

http://portforward.com/ Gå in där och sök sedan på din router och modern warfare 2 så ska det komma upp vilka portar du behöver ha öppna.

Visa signatur

life's shit-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

Tjenare , tänkte att ja skulle köra lite MW2 men när jag ska köra matchmatch så kommer jag aldrig in i nån match + att det står att det är 0 människor som spelar .
Det står även att : your NAT type : Strict .

Någon som har lösningen på detta ? har försökt gå in i routern via browsern men kommer till CIscos sida där dom vill ha ett lösenord men har ingen aning har prövat det jag har till routern men funkar ej .

Har du inte en cisco router men kommer till en sådan sida? har du gjort din router till en access-point och kommer åt din leverantörs router eller något? låter skumt att du inte ska hitta din egen då det troligen är där problemet ligger.
Vad har du för router?
Vet du vad du har för inställningar på den i övrigt typ? något speciellt?
Vad har du för leverantör?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av xnolimit:

Du måste in i routern, aktivera Upnp och öppna eventuellt öppna ett gäng portar.
Det står att 0 personer spelar, men jag kommer in i games ändå.

Hur kommer jag in i routern då ?
Det står att 0 spelar och själv kommer jag ej in ändå...

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Har du inte en cisco router men kommer till en sådan sida? har du gjort din router till en access-point och kommer åt din leverantörs router eller något? låter skumt att du inte ska hitta din egen då det troligen är där problemet ligger.
Vad har du för router?
Vet du vad du har för inställningar på den i övrigt typ? något speciellt?
Vad har du för leverantör?

Jo det är cisco jag har men har ingen aning vilket lösenord det är jag ska skriva in i rutan , det som står under modemet funkar ej . Leverantören är comhem.

http://imageshack.us/f/407/hejj.png/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

Hur kommer jag in i routern då ?

Cmd->Standard-Gateway;

Så i mitt fall så är det http://192.168.1.1 .

Sedan öppna TCP/UDP portarna för Mw2

TCP::UDP

Skrivet av lillvirus:

Jo det är cisco jag har men har ingen aning vilket lösenord det är jag ska skriva in i rutan , det som står under modemet funkar ej .

Du/någon har antagligen valt en login vid första användningen av routern.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Om man googlar på detta får man upp en hel del.. även här på SweClockers..
http://www.sweclockers.com/forum/128-call-duty/1101410-proble...

Men det jag skrev i första posten, fungerar för mig..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Comhemmodemen är bryggade så du ska inte in i den, låter som att du har en sw fw på din burk som du inte har confat rätt.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

har nu lyckats aktivera UPNP och det står även att min NAT type är OPEN nu , hittar dock fortfarande inga matcher att joina .,..