Acer Iconia W700 värt att köpa för Windows 8 Pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Finns där någon anledning att inte välja Acer W700? verkar grymt prisvärd, förutom att skärmen skulle varit 2" större men då hade den varit för stor utan tangentbord.

PPI är på ca 258.6 vad jag kunde räkna ut, det är ju i samma liga som Ipad4 som bara har 264, ca 5.5ppi mer ju.

Lär ju rekommendera denna till folk som är sugna på Ipad4.

Negativa är att den inte har någon SD plats.

Men SSDn kan bytas ut ju.

Att jämföra Ipad och w700 känns lite fel, har en Ipad och en Windows 8-platta själv och det är rätt stor skillnad på vad dom är bra på. Ipad är en leksak, w700 ett arbetsverktyg.

Nackdelarna med w700 jämfört med andra windows 8-plattor är väl att den är stor och tung, saknar tangentbordsdocka och har sämre batteritid jämfört med atom-varianterna. Men fördelarna blir ju hur mycket prestanda du får för pengarna, var själv inne på att slå till på den när i3an kom för 5990, men jag vill verkligen ha en tangentbordsdocka.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av forfudgesake:

Den saknar tangentbordsdock, Wacom digitizer och som du säger SD-plats. Batteritiden är bra för prestandan du får, men många av plattorna som använder strömsnålare alternativ(ARM och atom) har bättre batteritid.

Den höga upplösning funkar dock åt båda hållen med Windows: det blir mer arbetsyta i desktopmode, men alla ikoner blir mindre. På Appleprodukterna används ofta ett system där 4 pixlar motsvarar en pixel av en annan upplösning dvs allt blir får högre upplösning men ikoner etc behåller storleken.

Jag håller med om det du säger angående att den är prisvärd. Framförallt här i Sverige verkar det som, den kostar runt 999$ men "bara" 8000 kronor. Normalt för olika teknikgrejer är att räkna med 10(eller möjligen 9)*priset i dollar.

För mig kommer 128 GB ssd räcka gott så jag bryr mig inte så mycket om SD-platsen, behöver jag mer blir det skydrive eller externa diskar.

Vad man inte ska glömma är att man faktiskt får väldigt mycket med plattan, både dockan och ett fodral ingår (utländska versioner får ett tangentbord också).

Har kollat in den mer nu i efterhand.

Man får dock bara en 64gb ssd så då får man byta ut.
USB3 var förvånande men undrar om datorn kan dra fördel av den.
Bra med ram.
Kamera vetifan

Synd där inte sitter typ en 2500 i men förstår då det skiljer sig 78watt imellan dem.

Man kan få större ikoner i Windows så man påverkas inte av högre upplösning, åtminstonde till en viss del,
Högerklicka på skrivbordet, välj view (har engelska) och stora ikoner.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Teval:

Att jämföra Ipad och w700 känns lite fel, har en Ipad och en Windows 8-platta själv och det är rätt stor skillnad på vad dom är bra på. Ipad är en leksak, w700 ett arbetsverktyg.

Nackdelarna med w700 jämfört med andra windows 8-plattor är väl att den är stor och tung, saknar tangentbordsdocka och har sämre batteritid jämfört med atom-varianterna. Men fördelarna blir ju hur mycket prestanda du får för pengarna, var själv inne på att slå till på den när i3an kom för 5990, men jag vill verkligen ha en tangentbordsdocka.

Den utländska versionen ska ha tangentbord så då får man handla utomlands.
Windows kan man också använda som leksa, åtminstonde när fler appar kommer, så då är den både för vuxna som för barn.
Jo sämre batteritid men 8-9 tim får väll endå anse duga? betydligt mer än 95% av alla laptopar.
1kg, ja jag ska inte säga för mycket, men 1L mjölk, hmm, man blir ju trött efter att hålla en penna under en längre tid.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Förstår inte varför vi pratar om den billiga modellen?
Tittade på den dyrare, för endast 2000kr mer så får du :

64GB SSD ytterligare (128GB)
1080P Kamera istället för 720P
IPS istället för ja (glömt namnet)
HD4000 istället för HD3000
I5 istället för I3
Minneskortsläsare

Jag menar WTF, brukar få betala 2000kr mer bara för 32-64gb minne men här får man fan en extra dator nästan på köpet.

Edit: Vet inte prestanda skillnaderna imellan I3 och I5 men I5 bygger på 22um istället för 32um som I3an gör.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Sugen på att köpa en och använda mig utav öppet köp, kan hända man fastnar ju.

Haden den kostat som den billigare versionen så hade jag köpt en direkt.

Tydligen så har I3an i vissa länder HD4000... WTF

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Den utländska versionen ska ha tangentbord så då får man handla utomlands.
Windows kan man också använda som leksa, åtminstonde när fler appar kommer, så då är den både för vuxna som för barn.
Jo sämre batteritid men 8-9 tim får väll endå anse duga? betydligt mer än 95% av alla laptopar.
1kg, ja jag ska inte säga för mycket, men 1L mjölk, hmm, man blir ju trött efter att hålla en penna under en längre tid.

tangentbordsdocka jag personligen är ute efter, inte separat bluetooth tbort, smaken är som baken. Engadgets recension tyckte jag va rätt bra, dom gillade w700, men antalet prylar man måste släpa med sig blir för mycket för mig. Dom fick batteritiden till 7h vid videouppspelning, vilket är riktigt bra för prestandan man får i maskinen.

Man kan använda den som leksak i framtiden, men köpa teknik för framtiden har aldrig varit ett smart val, när/om Windows Store kommer upp i samma paritet som Appstore så lär det finnas betydligt bättre tablets att köpa än w700.

Inte meningen att klanka ner på w700, hade likaväl kunnat köpa en själv, men man bör veta vad man köper iaf. Någon konkurrent till Ipad är den inte.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

tangentbordsdocka jag personligen är ute efter, inte separat bluetooth tbort, smaken är som baken. Engadgets recension tyckte jag va rätt bra, dom gillade w700, men antalet prylar man måste släpa med sig blir för mycket för mig. Dom fick batteritiden till 7h vid videouppspelning, vilket är riktigt bra för prestandan man får i maskinen.

Man kan använda den som leksak i framtiden, men köpa teknik för framtiden har aldrig varit ett smart val, när/om Windows Store kommer upp i samma paritet som Appstore så lär det finnas betydligt bättre tablets att köpa än w700.

Inte meningen att klanka ner på w700, hade likaväl kunnat köpa en själv, men man bör veta vad man köper iaf. Någon konkurrent till Ipad är den inte.

Har inte kollat mig omkring men såg nu att det var ett BT bord, tragiskt :/, hoppas dem släpper ett standard istället, hade kunnat boosta batteritiden med 4tim därtill.

Har själv inte nämnt något om framtidssäker, eller jo det med Windows 8 apparna men är det enda Ipad är bättre på faktiskt, Ipad har varit bra länge det håller jag med om men nu kan jag inte se en anledning att inhandla en Ipad förutom apparna faktiskt.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Acer själv säljer den för 2000dollar

Tråkigt det där med tangentbordet, gör mig lite osäker över ett köp, då att sitta och skriva med touch kommer aldrig bli framtiden.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Grymt sugen på en jag med, fast om de kommer tangentbordsdocka, såg precis att de hade dykt upp en i3 "with Keyboard Dock" på prisjakt, googlat runt som en tok efter biler/video men utan resultat :/

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus:

Grymt sugen på en jag med, fast om de kommer tangentbordsdocka, såg precis att de hade dykt upp en i3 "with Keyboard Dock" på prisjakt, googlat runt som en tok efter biler/video men utan resultat :/

Noice.

CDON

Edit: Det verkar vara en bild på en W510 som de slängt in... Fult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Har inte kollat mig omkring men såg nu att det var ett BT bord, tragiskt :/, hoppas dem släpper ett standard istället, hade kunnat boosta batteritiden med 4tim därtill.

Har själv inte nämnt något om framtidssäker, eller jo det med Windows 8 apparna men är det enda Ipad är bättre på faktiskt, Ipad har varit bra länge det håller jag med om men nu kan jag inte se en anledning att inhandla en Ipad förutom apparna faktiskt.

Nej jag håller med dig, kommer nog aldrig uppgradera min ipad2.

Efter att ha avverkat några windows 8 tablets så är ju ipad betydligt stabilare också, de acer jag hade var katastrof, asusen jag har nu funkar fint dock, förutom en liten småbugg med ljusstyrkan på skärmen, men det kommer säkert drivrutiner för att fixa det.

Bilden på tablet+docka är acer w510 också...

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Noice.

CDON

http://i.imgur.com/GyspL.jpg

Edit: Det verkar vara en bild på en W510 som de slängt in... Fult.

Skrivet av Teval:

Nej jag håller med dig, kommer nog aldrig uppgradera min ipad2.

Efter att ha avverkat några windows 8 tablets så är ju ipad betydligt stabilare också, de acer jag hade var katastrof, asusen jag har nu funkar fint dock, förutom en liten småbugg med ljusstyrkan på skärmen, men det kommer säkert drivrutiner för att fixa det.

Bilden på tablet+docka är acer w510 också...

Gör du rätt it

Har inte testat några Windows 8 plattor, men vad jag har läst så verkar inga ännu förutom W700 vara något att ha.

Dockan borde väll passa W700? se identiska ut, kommer säkerligen kosta 1500kr bara för den....

Men som sagt om jag ska köpa en W700 så är 8000kr prisvärdigast, allt jag listade för 2000kr mer är rent ut sagt skitmycket för pengarna.

Enda som håller mig tillbaka förutom priset då man inte eknomisk oberoende hehe och har andra prioriteringar så är det att jag spelar, HD 4000 är tyvärr ingen match mot en 7970 och det där med skärmen, hade känts knasigt att ha ett skrivbord med bara en mus och en skärm ståendes.

Edit: Såg pristillägget på 1000kr för dockan, så ja 1000 inte 1500, rätt saftigt endå men faktiskt ett måste enligt mig, annars blir det bara en grym platta som är skitjobbig att skriva med.

Hoppas bara NetonNet levererar I5an med docka, CDON går inte för mig då jag vill kunna göra ett återköp utan betala för frakten, vet trots allt inte om Acer hinner fixa problemet med I5an som stryps.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Gör du rätt it

Har inte testat några Windows 8 plattor, men vad jag har läst så verkar inga ännu förutom W700 vara något att ha.

Dockan borde väll passa W700? se identiska ut, kommer säkerligen kosta 1500kr bara för den....

Men som sagt om jag ska köpa en W700 så är 8000kr prisvärdigast, allt jag listade för 2000kr mer är rent ut sagt skitmycket för pengarna.

Enda som håller mig tillbaka förutom priset då man inte eknomisk oberoende hehe och har andra prioriteringar så är det att jag spelar, HD 4000 är tyvärr ingen match mot en 7970 och det där med skärmen, hade känts knasigt att ha ett skrivbord med bara en mus och en skärm ståendes.

Nej dockan passar inte, w510 är 10", tunnare och sitter ens dockporten på samma plats och har samma storlek/pinnar?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Nej dockan passar inte, w510 är 10", tunnare och sitter ens dockporten på samma plats och har samma storlek/pinnar?

Ja det är såklart, äntligen gör någon en skitbra platta så gör dem en sådan megatabbe.

Sökte lite nu och kunde inte finna några bra bilder, men vad jag kunde se så verkar "kontakten" sitta på vänster sida om W700 och W510 verkar ha sin under, bajs på det.

Redan hunnit maila NetonNet så får se vad dem svarar.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

tangentbordsdocka jag personligen är ute efter, inte separat bluetooth tbort, smaken är som baken. Engadgets recension tyckte jag va rätt bra, dom gillade w700, men antalet prylar man måste släpa med sig blir för mycket för mig. Dom fick batteritiden till 7h vid videouppspelning, vilket är riktigt bra för prestandan man får i maskinen.

Man kan använda den som leksak i framtiden, men köpa teknik för framtiden har aldrig varit ett smart val, när/om Windows Store kommer upp i samma paritet som Appstore så lär det finnas betydligt bättre tablets att köpa än w700.

Inte meningen att klanka ner på w700, hade likaväl kunnat köpa en själv, men man bör veta vad man köper iaf. Någon konkurrent till Ipad är den inte.

Men herre gud du menar väll inte allvar...?! Du kan ju inte jämföra en ipad med acer w700 -_- om du ska jömföra ipad med något så jämför med atom modellerna...om du ska jämföra w700 får du nog jämföra med en laptop/macbook ...

Permalänk
Medlem

Fattat inte varför alla klagar på ikonerna i desktop läge... man kan gå in på control panelen och göra alla ikoner och texter X% större...detta utan att fiffla med upplösningen!

Permalänk
Skrivet av Blu3n0va:

Men herre gud du menar väll inte allvar...?! Du kan ju inte jämföra en ipad med acer w700 -_- om du ska jömföra ipad med något så jämför med atom modellerna...om du ska jämföra w700 får du nog jämföra med en laptop/macbook ...

Varför kan man inte jämföra? det som annars skiljer laptopar och stationär gentemot plattor är t ex att laptopar är mycket tyngre och har ett fast tangentbord, stationära är ej bärbara och kräver externa tillbehör men här har vi en platta, Ipad är en platta, alltså inom samma genre men W700 är mycket bättre.

Nu har där äntligen kommit något som slår Ipad på fingrarna, tråkigt ingen uppmärksamar det, enda Ipad har att komma med är apparna.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Men herre gud du menar väll inte allvar...?! Du kan ju inte jämföra en ipad med acer w700 -_- om du ska jömföra ipad med något så jämför med atom modellerna...om du ska jämföra w700 får du nog jämföra med en laptop/macbook ...

Nu tar vi oss en valium här, det var ju precis min poäng. Läs mitt tidigare inlägg, där skriver jag just att w700 och ipad är som äpplen och päron.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Fåt hoppas på att NetOnNet får in sina imorgon så får jag testa den rejält när den kommer

Permalänk
Medlem

ska också ha en w700 i5!!

Verkar så jävla bra med äkta windows!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xantor:

ska också ha en w700 i5!!

Verkar så jävla bra med äkta windows!

Jag har beställt min väntar på att den ska komma!:)
Det ända jag tycker är synd är att dem valt att inte ha en keyboard docka :/ Lite synd men men, annars är den prisvärd! Tänker fan inte betala 13499kr för samsungs som bara har en keybiard docka extra, annars är allt lika(pennan också)...plus att aluminium känns mkt bättre än plast^^
När ska du köpa din?

Permalänk
Medlem

Ja fan! hade velat ha samsungs men tycker den är på tok för dyr för vad man får..
Håller med om att det är synd att den inte har docka som kan utöka batteriet

Väntar tills det kommer review i sverige osv innan jag beställer min!

Har precis köpt ny dator och det SKA inhandlas en riktig platta snart också så detta blir en JÄTTE BRA JUL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xantor:

Ja fan! hade velat ha samsungs men tycker den är på tok för dyr för vad man får..
Håller med om att det är synd att den inte har docka som kan utöka batteriet

Väntar tills det kommer review i sverige osv innan jag beställer min!

Har precis köpt ny dator och det SKA inhandlas en riktig platta snart också så detta blir en JÄTTE BRA JUL!

Jag får min förhoppnings vis innan Jul och jag kommer att lägga upp massor av videos på youtube Så om det är något speciellt du redan nu vill veta/se så säg till så fixar jag det när min har anlänt

Permalänk

Dem får ta och sälja dockan sidan om sen annars blir jag sur, är ingen ersättare till en laptop utan tangentbord och blir relativt oanvändbar annars.

I3an på NetonNet har redan fått betyg av någon :S

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Allt utom CPUn verkar bra på denna http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/windows/toshiba-... kostar 1000kr mer om man lägger till 1000kr för tangentbordet.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Allt utom CPUn verkar bra på denna http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/windows/toshiba-... kostar 1000kr mer om man lägger till 1000kr för tangentbordet.

Jag kollade den först men insåg att den var alldelless för tjock i tablet mode :/

Permalänk

Kan man ta köp nu betala i mars via netonnets hemsida men hämta den i butik?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Blu3n0va:

Jag kollade den först men insåg att den var alldelless för tjock i tablet mode :/

Mjo ej kollat, synd bara CPUn var sämre, dockan hade t om musplatta.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Kan man ta köp nu betala i mars via netonnets hemsida men hämta den i butik?

Jag gjorde så fast dem skickar hem till mig
Om du vill hämta så tror jag du får gå till butiken och beställa, kamske går så

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Mjo ej kollat, synd bara CPUn var sämre, dockan hade t om musplatta.

Det är ingen docka...den är inbyggt så man "slide" ut den