Problem med HDMI vid flerskärmssetup

Permalänk
Medlem

Problem med HDMI vid flerskärmssetup

Jag har problem med inkopplingen av min TV. Den skall gå som 4'e display från mitt Radeon 6950.
Jag har för närvarande 3 displayer inkopplade på DisplayPort, DisplayPort och DVI. När jag kopplar in TV'n i HDMI får jag inte aktivera den utan att inaktivera min DVI-display först. Då funkar det utmärkt. Till saken hör att jag hade denna exakta setup innan jag flyttade till ny lägenhet för 3 veckor sedan. Då funkade det utmärkt med alla 4 igång samtidigt.

Den enda skillnaden är att min nya HDMI-kabel är lång, 15m lång. Dock så säger allt jag har läst om detta att problem med HDMI visar sig som antingen ingen bild, eller ev artefakter för att det blir timingproblem i kontrollsignalerna. Detta är uppenbarligen inte mitt problem eftersom det funkar bra så länge inte DVI används simultant. Tankar någon?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Bara en vild gissning här - men kan det vara så att DVI och HDMI delar på samma totala "signalstyrka", och att det inte blir nog över till HDMI-porten om du har DVI aktiverat samtidigt? Jag vet tyvärr inget om hur grafikkorten är konstruerade, men kanske något du kan försöka ta reda på?

Permalänk

Tänkte ungefär samma sak som widL, Fast lite med längden på HDMI kabeln, osäker där då jag inte läst mig till något.
Ev pröva en HDMI kabel som är kortare, typ 1-2 meter bara för att se.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Tanken att det skulle vara för långt för att klara av att driva på båda utgångarna har slagit mig, och är det första jag skall testa när tillfället ges. Inte helt lätt tyvärr, därav den länga HDMI-kabeln till att börja med. Om tillfälle ges i veckan skall jag försöka flytta TV'n närmare och använda mig av min gamla kabel och se om det ger effekt. Jag tackar ändå för tankarna hittills. Ska hålla er uppdaterade.

Visa signatur