Permalänk

speldator för streaming

Dags att inhandla ny dator, skulle vilja ha något som klarar av att streama i hyfsad kvalitet (720p @~50fps?). Budget på kanske 6-7k, och eftersom jag inte är särskilt insatt så vet jag inte om en i7-3770 är bättre pga multithreading, eller en i5 3750k pga överklockning. Vad är viktigast när det kommer till att streama? Spelet är först och främst wow, men skulle gärna se att den klarar av mer krävande spel utan problem. Skulle varit fint om någon kunde plocka ihop lite skit så att jag kan jämföra, eftersom jag själv inte är säker på vilka komponenter som skall ligga i fokus.

Har ett gammalt inet mATX-chassi och DVD så om detta ger er lite mer frihet med budgeten så har jag inget emot att använda dessa. Har även en sketen 5400 rpm hårddisk men vet inte om SSD+5400 HDD är värt det över en vanlig 7200 utan SSD. Uppskattar alla förslag, OS behövs ej.

Permalänk
Inaktiv

Valfritt Z77, i5 3570, valfritt GTX 660 och uppåt (eller 79XX), 8-16 GB RAM och en 7200-hårddisk och du hamnar under 7000. Ska du lagra mer än spel är det alternativet att gå. Annars tror jag att en 60GB SSD tar W7 och WoW. Men då har du inget utymme för annan snabb data, så egentligen rekommenderar jag minst 120GB (för SSD).

Kan ju vara läge för ny strömförsörjning också.