Video: Far Cry 3 från E3-mässan jämförs mot det färdiga spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Patcha + nyaste driversen, samt Nvidias egna adaptive V-sync så maxar jag spelet med mitt GTX 580 som är klockat till 900mhz.

Så de som inte kan maxa det med de nyaste korten, har inte gjort dessa stegen.

SÅ du kör alltså med 8MSAA?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Vi får väl vänta och se om vi får ett svar på detta!?

Frågan är om Ubi är modiga nog att ta upp denna heta potatis.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Vadå är e3 verisionen på ps3? Ser ju sjukt mycket snyggare ut än pc verisionen. Något skumt är det ju..

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att de vänstra bilderna är snyggare.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mYrAns:

I ärlighetens namn är vegetationen i FC3 bland det fulare i modern tid. Syftar på t ex gräs, där det är sporadiska plättar med uppstickande strå.

Jag håller med, jag blev inte alls imponerad av FC3:s grafik, hade förväntat mig något extremt vackert! Första Far Cry är "nästan" lika "snyggt" som 3:an, lägg bara till lite ljuseffekter så.

Far Cry

Far Cry 3

Visa signatur

Fractal Design R4 - Arctic White / 750W / Z77 Extreme4 / 3570K + 620 khüler / 16GB / Gigabyte 670 2GB OC Version

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krimsarn:

Jag tycker också att de vänstra bilderna är snyggare.

Bättre bildkvalité men nerskalat på många sätt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

SÅ du kör alltså med 8MSAA?

Du som många andra borde veta att MSAA inte gör den största skillnaden på grafiken i spelet.

Ska in o checka vad jag körde.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Tyckte faktiskt att E3 versionen på något sätt var bättre..

Skrivet av Herrlin:

Jag håller med dig där, bl.a. djungeln såg mycket mer klaustrofobisk och intressant ut. Min åsikt iallafall

Skrivet av Krimsarn:

Jag tycker också att de vänstra bilderna är snyggare.

Det är ju det som är hela poängen med artikeln, duh!

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastiannoren:

Vadå är e3 verisionen på ps3? Ser ju sjukt mycket snyggare ut än pc verisionen. Något skumt är det ju..

PC, med ps3 handkontroll inkopplad. Istället för att köra med pc+360 kontroll som de brukar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Hmmm, så du köper inte spel längre för att de ser bättre ut på ''demostationen''?
Låter lite underligt för mig...

ONT:
Kort sagt, nähe? Det ser oftast bättre ut på demostrationer och reklam....

nja, det är väll mest så att man aldrig får vad man blir lovad nu för tiden när det kommer till just PC spel.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderjo4:

Lite out off topic.

Men någon som vet vad låten i videon heter... var ju riktigt skön.

Mvh

Jonte

Far Cry 3 - Falling Into a Dream - Remake Parano

Finns här: http://www.youtube.com/watch?v=omrU2zyZTy8

Visa signatur

sweclocker since '04

Permalänk
Medlem

Jag tror att man lagt sig på samma nivå på konsoll och PC, när nästa generation konsoll kommer så blir PC spelen snyggare också.

Jag är av uppfattningen de finns väldigt mycket kvar att kräma ur dagens PC-hårdvara.

Permalänk
Medlem

Vad som förvånar mig är att folk är förvånade. Dessutom, det är Ubisoft vi snackar om! De skulle aldrig särbehandla någon version oavsett spel.

Permalänk
Skrivet av anderjo4:

Lite out off topic.

Men någon som vet vad låten i videon heter... var ju riktigt skön.

Mvh

Jonte

Far Cry 3 - Falling Into a Dream - Remake Parano:
http://www.youtube.com/watch?v=omrU2zyZTy8

Permalänk
Cooling Stuff
Skrivet av Devil May Cry:

Ingen som undrar hur det kommer sig att monster korten GTX 670, GTX 680, HD7950 och HD7970 ingen av dem kan maxa detta spel i 60fps när det inte ens ser så bra ut. Det är inte fult, men vi snackar high end kort här.

Sluta stödja sånt här skit på PC.

nyare kort kommer, dessutom många kör dubbla gpu, grafik i spel är en av de faktor som driver utveckling och försäljning så det här känns lite dålig med så fin grafik i demo, där det ska vara oslipat
ONT
det kanske har ngt att göra med konsoler men troligtvis när spelet blev nästa färdig, upptäckte de att koden är inte så pass optimerad för att klara de grymma texturer, kanske försämring för annars ingen rigg skulle klara det ändå?

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem

Maxar spelet med 2MSAA på mitt GTX580 och får då 60fps~

MSAA har då inte så stor påverkan grafiskt sätt.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre39:

Det är ju det som är hela poängen med artikeln, duh!

Kollade bara på filmen och uttryckte det jag kände om den, trodde att det skulle vara tvärtom egentligen

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Ser nästan ut som att någon developer tog "den" lite för många gånger av PC-gamers och bestämde sig för att ge igen. Skämt åsido, tycker det är synd att vissa speltillverkare inte kan se att PC har stor potential och verkligen försöker dra spelet till max när det kommer till det visuella. Är verkligen inte OK att de "lovar" något och bryter det. Dessa problem uppstår när företag tror att de har råd att sätta sig på kunderna. Har spelat FarCry3 20 talet timmar och gillar det stort.

Permalänk
Medlem

När man såg trailers innan realease på jakten i första delen genom skogen såg det grymt ut. En tät DJUNGEL som var överbeväxt, riktigt häftig miljö med andra ord. Men sen när jag väl spelade så var inte skogarna så intressanta. Spelet i sig är väldigt kul och snyggt. Men alla gameplay trailers förledde en lite. Synd att sånt här ska förekomma, kommer fortsätta vänta på att köpa spel, och kommer inte köpa Far Cry 3.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

Natt och dag skillnad ju.

Permalänk

Va ? Reklam som lovar guld och gröna skogar, men du får bleckplåt och torra kvistar. Har aldrig hänt tidigare.

Till alla de som tror att en demo på en mässa motsvarar det riktiga spelet har jag chockerande nyheter: Jultomten finnes inte.

Beträffande PC vs Konsol gå på Youtube och kolla. Där ser man skillnaderna!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Oh Ubisoft, you did it again.
Sen gnäller dom på att ingen köper PC spel och att pirater är roten till deras dåliga kassaflöde.

Gör bättre spel så köper folk dem PUNKT

Permalänk
Hedersmedlem

känns som dom missade nåt

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Du som många andra borde veta att MSAA inte gör den största skillnaden på grafiken i spelet.

Ska in o checka vad jag körde.

sant, men när man säger "maxar" antar jag att man kör allt på max

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Vilken tur för mig att jag inte ens tittat på dessa videor. Spelar det just nu, och älskar spela det.
Ser bra ut, men såg l"lite" bättre på videon klippet.. Då ser man att spelet kunde blivit mycket snyggare, trodde aldrig mitt 560ti skulle klarar av ultra. Men det gör det

Minns när man såg ingame bilder på Crysis och den videon. Samma sak där, fast där var Crysis AS snyggt på bilder, men när man spelade det var det inte alls samma sakl.

Tycker många spelföretag gör så här nu för tiden.. Så tråkigt, men som tur är handlar man aldrig spel längre. Blir bara besviken efter varje spel som släpps.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Det var ju exakt samma med Crysis 1.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

UBIsoft at it again.. Skulle inte sakna dom det minsta om dom kånkade en vacker dag!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig till dem som tror att grafiken bantats ner för att lättare anpassas efter konsolerna. Eller för att det va så sjukt dåligt optimerat i början att de helt enkelt inte lyckades få det att flyta på även på en modern PC. Det är lite pinsamt faktiskt. Finns många snyggare spel som flyter på bättre.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Äähh fy fan, fya fan. Nääh, usch! Notch tur att stämma Ubisoft för en jämförligt lika meningslös kontrovers, bara för att.

Permalänk
Medlem

Visst är det trist att det slutprodukten inte blev lika snygg, men det är väl inget att gnälla över! Det var ett demo/beta som dom visade. Det är inte lätt att förutspå hur krävande ett spel kommer bli innan det är klart. De märkte nog att det blev för krävande och skalade bort lite. Rätt logiskt och rättvist då fler kan spelade det, för vi får väl anta att de inte har skalat bort saker för göra spelarna besvikna och därmed sälja mindre. Hade spelet vart för krävande hade många klagat på det istället...

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060