Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Ok, jag skulle ta en bild på min L920 på sin fina Fatboy-kudde idag ooo de ena ledde till de andra:
http://www.youtube.com/watch?v=oh9hiCBqOEA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejvid:

Fråga: När jag pratar i telefon och under ringsignalerna när jag ringer upp någon, så förstärks allt jag säger via högtalaren. Alltså, jag hör mig själv ganska lågt från högtalaren, inte som ett eko utan i synk med att jag pratar. Otroligt irriterande.
Är detta ett produktionsfel på min Lumia eller är det ett allmänt problem för tillfället som kan komma att lösas med nästa fix? Har verkligen ingen lust att skicka tillbaka telefonen efter att ha väntat i nästan 3 veckor

Jag har faktiskt samma, gäller i handsfreen också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jeddan: Har du tänkt att skicka in den eller avvakta? Testat fabrikåterställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejvid:

Fråga: När jag pratar i telefon och under ringsignalerna när jag ringer upp någon, så förstärks allt jag säger via högtalaren. Alltså, jag hör mig själv ganska lågt från högtalaren, inte som ett eko utan i synk med att jag pratar. Otroligt irriterande.
Är detta ett produktionsfel på min Lumia eller är det ett allmänt problem för tillfället som kan komma att lösas med nästa fix? Har verkligen ingen lust att skicka tillbaka telefonen efter att ha väntat i nästan 3 veckor

Fråga 2: Hör alla det svaga rasslandet när de skakar sin lumia lätt?

Hör också lite eko när jag pratar i telefon. Låter lite störande men inte något som stör såpass mycket att det ska va värt och skicka tillbax.

Permalänk
Medlem

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/207393-echo.html
Verkar tydligen vara ett vanligt problem, förhoppningsvis något som fixas med nån uppdatering då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ok, jag skulle ta en bild på min L920 på sin fina Fatboy-kudde idag ooo de ena ledde till de andra:
http://www.youtube.com/watch?v=oh9hiCBqOEA

Måste skaffa! Fan va fint med en svart kudde till röda Lumian! Har ju en stor Fatboy original sackosäck hemma också... Så det liksom kompletterar ju varandra!

För övrigt om Lumian så är jag riktigt nöjd, har alltid varit den som får måndagsexemplar med allt jag beställer, men hittills så har jag inte hittat ett enda fel med den! Det enda jag saknar är väl ett par appar, specifikt spotify, Swedbank och chrome... Men chrome kan man väl lika gärna glömma bort. Skulle inte heller va fel o få mightytext till Lumian!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sonoka:

Måste skaffa! Fan va fint med en svart kudde till röda Lumian! Har ju en stor Fatboy original sackosäck hemma också... Så det liksom kompletterar ju varandra!

För övrigt om Lumian så är jag riktigt nöjd, har alltid varit den som får måndagsexemplar med allt jag beställer, men hittills så har jag inte hittat ett enda fel med den! Det enda jag saknar är väl ett par appar, specifikt spotify, Swedbank och chrome... Men chrome kan man väl lika gärna glömma bort. Skulle inte heller va fel o få mightytext till Lumian!

Till Swedbank får man nöja sig med denna tills vidare (använd webbläsaren i mobilen):
https://mobilbank.swedbank.se/banking/swedbank/index.html

Sen får vi väl se om Spotify kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Spel är det ingen brist på. Det finns ju 120 000 appar och växer fort. Det är snarare vuxenappar typ 100 olika miniräknare osv som fattas.
Bara att det som deafult finns en tile som det står Xbox på vittnar ju om att vi kommer få se lite tunga titlar.
Personligen kör jag NES emulator med, vad mer behöver man?

Fan, blir ännu mer sugen på den nu..

Permalänk

Här finns länkar till uppdateringar till ljud, cinemagraph och kartor. http://www.wpcentral.com/nokia-updates-apps-brings-sharing-cinemegraph

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Här finns länkar till uppdateringar till ljud, cinemagraph och kartor. http://www.wpcentral.com/nokia-updates-apps-brings-sharing-cinemegraph

Skickades från m.sweclockers.com

Ja de kom till min 920 vid 15-tiden idag

Permalänk
Medlem

Äntligen sms om att paket finns att hämta, hinner dock inte förräns imorrn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste bara få säga......shit vad bra Nokia Music Radio Mix är !
Hur skönt som helst och köra 60 tals rock eller några andra roliga mixar ��

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem

väntar på kommande våg av uppdateringar som ska trilla in när som helst!!

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur erat 4G fungerar.

Vilka hastigheter kommer ni upp i?

Vilken operatör?

Får ni också betydligt sämre 4G täckning inomhus?

Fick ni hålla på i servicemenyerna innan allt fungerade?

med mera! Berätta allt (nästan)!!!

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Har ännu inte fått köpt någon L920 .... samtidigt känns det mer rätt att avvakta vad updates löser för problem samt att se hur apputbudet utvecklar sig. AT&T ska tydligen trycka ut update imorr'n ; http://wmpoweruser.com/att-nokia-lumia-820-and-920-windows-ph...
Är totalt omringad av Iphone (80%) och Android (20%) användare på jobbet samt privat. Har haft diverse Nokia mobbar innan, sålde min N8 nu i somras. Använder nu min reservare - ZTE Blade.....Lumia 920 är klockren rent hårdvarumässigt för mig. Återstår bara att mjukvaran motsvarar en så fullfjädrad mobil. Windows Appstore ..... - är den en klon av Nokias gamla? Ser precis ut som när man hämtade appar till sin gamla Symbian. Apparna också för den delen.

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

om ni, som jag, fortfarande väntar på telefoner från Halebop så är det senaste de att inte får in några förrän tidigaste i vecka 2...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Ingen som vet om det finns billigare trådlösa laddplattor någonstans? Det är en extremt enkel produkt så vi talar om verkliga överpriser. Kineserna måste väl ha kopierat den?

Permalänk
Medlem

Kings, åtminstone min är en fulländad mobil just nu, telefonen är en juvel och windows phone är som hand i handske med hårdvaran. med kamerauppdateringen som kom ut idag så finns ingen anledning att vänta om det inte är nåt specifikt som du saknar.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som inte får upp uppdateringar automatiskt i store?

Jag måste gå in på varje app för att se om det finns en uppdatering vilket känns väldigt omständligt...

Permalänk
Medlem

Verkar dags som att vi i europa får vänta på uppdateringen till tidig februari :/

Permalänk
Avstängd

Är grymt nöjd med min 920 , men flip-to-silent och sms-leveransrapport tycker jag det borde fungera utan massa uppdateringar, har ju haft det på diverse äldre nokia samt lumia 800 med wp7.5 och wp 7.8.
Nu när jag haft den ett tag gillar jag dock inte klonkandet från batteriet när man skakar den som en maracas men å andra sidan så skakar jag den inte så ofta.

flip-to-silent to the people!

Permalänk
Medlem

Jag har börja märka lite brister med min telefon, inte haft den länge alls, men ramen runt skärmen är lite "knastrig" t.ex. om man ska ta en bild och råkar trycka bredvid kameraknappen hör man hur det knastrar om ramen, har även ett ljusläckage i ena hörnet på skärmen, eller mellan skärm och ram runt skärmen, skäl nog att få en telefon utbytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saussure:

Är det någon mer än jag som inte får upp uppdateringar automatiskt i store?

Jag måste gå in på varje app för att se om det finns en uppdatering vilket känns väldigt omständligt...

kan det ha att göra med live konto? har du signat dig in där?

Skrivet av Deejvid:

Verkar dags som att vi i europa får vänta på uppdateringen till tidig februari :/

ojdå, var har du hört/läst det?

Skrivet av carlbark:

Jag har börja märka lite brister med min telefon, inte haft den länge alls, men ramen runt skärmen är lite "knastrig" t.ex. om man ska ta en bild och råkar trycka bredvid kameraknappen hör man hur det knastrar om ramen, har även ett ljusläckage i ena hörnet på skärmen, eller mellan skärm och ram runt skärmen, skäl nog att få en telefon utbytt?

om det stör dig så tycker jag def du ska göra det. min har inte nåt fel av all dessa som nämns, den är som om den gjorts i ett enda stycke, solid. kan vara att den är en senare modell, köpte den i butik för 5 dar sedan. enda är kameran då som har en uppdatering på g.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbark:

Jag har börja märka lite brister med min telefon, inte haft den länge alls, men ramen runt skärmen är lite "knastrig" t.ex. om man ska ta en bild och råkar trycka bredvid kameraknappen hör man hur det knastrar om ramen, har även ett ljusläckage i ena hörnet på skärmen, eller mellan skärm och ram runt skärmen, skäl nog att få en telefon utbytt?

Åkte iväg och köpte en torx t4 och en t5. Plockade isär mobilen enligt beskrivningen tidigare postad i forumet. Smorde in kanterna på skalet med siliconspray och så försvann mitt knaster.
Skit om vi får vänta tills februari med uppdateringen.

Permalänk
Medlem

"Nokia is working with carrier partners to make sure the experience is top notch and that there are no issues when installing the update, resulting in damaged or sub-optimal performance. Of course schedules can change and unbranded devices may get it earlier than carrier-supported ones."

vi får se då

Permalänk
Medlem

Kommer säkert dyka upp nåt sätt att uppdatera den på något annat tillvägagångssätt kan jag tänka mig, eftersom filerna finns därute.

Permalänk
Avstängd

Så fort filerna dyker upp på Navifirm så uppdaterar jag. Uppdaterade min lumia 800 till wp 7.8 imorse utan problem, enda är väl att man måste ha backup på allt, men det fixar ju lumian via skydrive.

Håller koll på navifirm varje morgon, så fort uppdaterad firmware dyker upp så flashar jag. Friskt vågat!!

Permalänk
Medlem

Nu är det dags att börja spamma hbonordic om en app när de äntligen börjat...