Permalänk
Avstängd

FPS drops..

Nästan alla spel jag spelar laggar/fps droppar, (Saints Row 3, Hitman Absolution, Assasins Creed 3, Far Cry 3).. förutom BF3 som jag lirar på 60+ fps på ultra, har aldrig gått under 40 fps på BF3. Jag fattar inte vad problemet är! Om jag kan lira BF3 kan jag väl förfan lira Saints Row 3? Har även ställt ner inställningarna på Saints Row 3, samma sak. Fps drops, och fps drops.. Jag har 12.11 beta drivrutinerna, tror ni det kan va problemet, att jag måste downgrada?

Mina PC Specs är:

FX 6100 3,3GHZ (3,9ghz turbo core)
Graffe: 7870 ghz edition OC 2GB
Ram: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz

Permalänk
Medlem

Testa installera en icke-beta drivrutin och se om det hjälper, känns som problem med drivrutin.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

60 fps+ med ett 7870?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Sätt på vsync och se om det hjälper.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krigarkungen:

60 fps+ med ett 7870?

Ja, 40-60.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Testa installera en icke-beta drivrutin och se om det hjälper, känns som problem med drivrutin.

Jag har testat det också.. Kommer nog nya drivrutiner snart kanske då får jag väl testa dom, om de inte funkar då, då vet jag inte vad jag ska ta mig till..
Men jag har hört att man måste uppdatera BIOS också, att det hjälper i spel o.s.v, men vissa säger att det kan mobba datorn om man gör något minsta lilla fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sassa46:

Sätt på vsync och se om det hjälper.

Provat det också, men jag har ändå bara en 60hz skärm.. Men folk säger att skärmen kan vara problemet? Jag har en VGA kopplad, grafiken kanske inte hänger med? Därför det fps droppar kanske?

Permalänk

Det är svårt att säga vad problemet är såhär på rak arm, men drivrutinerna kan jag nästan lova att det inte är. Av de nämnda spelen så är Bf3 bäst trådat och det är ju då din bulldozer trivs bäst. Jag har dock svårt att tro den inte kan försörja ditt 7870 med tillräckligt information.

Sänk upplösningen (alt klocka processorn) och låt detalj inställningarna vara höga samt lek lite med Vsync

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raptor_jesuS:

Det är svårt att säga vad problemet är såhär på rak arm, men drivrutinerna kan jag nästan lova att det inte är. Av de nämnda spelen så är Bf3 bäst trådat och det är ju då din bulldozer trivs bäst. Jag har dock svårt att tro den inte kan försörja ditt 7870 med tillräckligt information.

Sänk upplösningen (alt klocka processorn) och låt detalj inställningarna vara höga samt lek lite med Vsync

Det är just det jag har gjort på Saints Row 3, spelar ingen roll om jag kör på low eller high, nått med BIOS måste det vara isåfall.

Permalänk

Sätt allt på prestanda i ccc, se om det hjälper annars är det bara att sänka grafiken och acceptera att man inte har det vassaste kortet (Kan dock vara fel på drivrutinerna)

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade och rensad*
Korspostning (skapande av flera trådar om samma ämne) i det här fallet fps-drops i spel, är inte tillåtet.
Sedan så tog jag även bort flera bumpar (meningslösa inlägg som enbart är till för att flytta trådar högre upp på sidan) eftersom de hellre inte är tillåtna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.