Telenor, lovar mycket- levererar skitdåligt. Nonchalant kundpolicy.

Permalänk

Telenor, lovar mycket- levererar skitdåligt. Nonchalant kundpolicy.

Måste varna för Telenor i Göteborg. Både vad gäller nät och kundpolicy

Först kan jag berätta att centralt i Göteborg får man ut 2,5-3,5 Mb/s ner. I deras shop i nordstan max 5 Mb/s.
Detta med ett abonemang som lovar 32 Mb/s ner (3G) och en Samsung Galaxy S2. (med 21 Mb/s kapacitet).

Bemötandet i affären var inte ovänligt men de skyllde på olika saker och menade på att man ska vara nöjd. De anställda verkar hårt bundna av policys och väldigt små möjligheter att hjälpa kunder. Efter mycket ältande tar de telefonen till verkstad. Får en gammal lånemobil utan möjlighet att vidarekoppla till internet, situationen sedan 3 veckor.

Tack för den julklappen Telenor.

Till er som läser: Ge er själva en julklapp. Undvik Telenor om möjligt.

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft telenor på jobbet kommer jag aldrig bli privatkund där!
Något mer uselt får man leta efter ...

Även om det säker kommer att vara folk som skriver hur nöjda dom är i tråden.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

har haft telenor länge redan när det hete vodaphone och har alldrig haft problem med dom. har fått väldigt mycket hjälp av dom när det har blivit fel m.m sen att alla inte är lika trevliga kan man inte göra så mycket åt så döm inte ut butiken för att du har fått dålig service + att det är jul så dom har nog bra mycket att göra med telefoner som lämnas in. och var glad att du fick en låne telefon oftas får du inte det då dom är upptagna + att alla har ju gamla telefoner hemma.

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk

Hade telenor till min iphone 4, har Halebop nu.

Telenor är ett enda stort skämt där dom anställt chimpanser för att ta hand om kundservicen,
Roligaste är ju när dom försöker lura på en saker. Bästa är ju när man är mer kunnig än dom på sina egna abonemang eller hur abbonemang fungerar generellt.
Det slutade med att han inte ville prata mer med mig och la på

Bönder hela högen är det.

Permalänk
Avstängd

Får värsta ångesten då jag rekommenderat Telenors 4G i just Göteborg... F`låååt!

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

jag har själv Telenor och de är sämst ärligt talat, ska få 6-16 MB i verkligheten får jag 2 och 500ms när jag spelar. Tydligen så är det p.g.a var jag bor, men min granne har också Telenor och det funkar fint för han.

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Får värsta ångesten då jag rekommenderat Telenors 4G i just Göteborg... F`låååt!

Ingen fara. Inget köpt än och detta är ju precis därför man frågar på sweclockers innan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Har telenors 4g i Stockholms län och de levererar ok men de har strypt torrentklienter här så det går inte att tanka så bra.

Permalänk
Avstängd

Hade Telenor tidigare med en 3GS. Fick fel på telefonen så fick aldrig 3G utan som bäst E (edge). Tjejen i butiken hävda bestämt att 3G och E var samma sak. Njaa.. Idag är jag tillbaka hos Telia.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag har Telenor och jag är iaf suppernöjd med deras kundservice etc, aldrig stött på några problem.

Permalänk
Medlem

Har telenor, inga problem! 11- 18 mb/s 2.5 upp, 50ms i biskobsgården. iPhone 5. Bara för att du har problem behöver du inte generalisera!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av anon151788:

Jag har Telenor och jag är iaf suppernöjd med deras kundservice etc, aldrig stött på några problem.

Har du haft kontakt med deras kundservice, du skriver ju att du inte haft problem? Nu klagar jag ju inte på deras kundservice, den uppringda. Reklameringen däremot är inte rolig att ha att göra med. Kan återkomma till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Har telenor, inga problem! 11- 18 mb/s 2.5 upp, 50ms i biskobsgården. iPhone 5. Bara för att du har problem behöver du inte generalisera!

Skickades från m.sweclockers.com

11-18 mb/s? WOW!!! Du måste ha värsta superabonnemanget ju?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RödIller:

Först kan jag berätta att centralt i Göteborg får man ut 2,5-3,5 Mb/s ner. I deras shop i nordstan max 5 Mb/s.
Detta med ett abonemang som lovar 32 Mb/s ner (3G) och en Samsung Galaxy S2. (med 21 Mb/s kapacitet).

INGEN leverantör av mobilt bredband kan garantera någon specifik hastighet, det är alltid best effort, dvs bandbredden bestäms av hur många samtidiga anslutningar som delar på de kanaler som finns tillgängliga för varje mast (om vi bortser från täckning och radioskugga). Det är ingen som kan svara på detta från tillfälle till tillfälle.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Tyvärr. Jag har fått tillbaka mobilen som Telenor skickade till Samsung för test. Servicerapporten är:
"Inget konstaterat fel. Hastighetsproblemet ligger hos operatören."
Det är alltså precis som tidigare. 2,5-3,5 Mb/s. Oavsett tidpunkt på dygnet. Vad kan man göra?