Sista kollen innan jag förhoppningsvis beställer maskinen!

Permalänk
Medlem

Sista kollen innan jag förhoppningsvis beställer maskinen!

Eftersom jag inte kan ett dugg om detta med datorer, som jag sagt förut i en tråd, så postar jag min lista här och förhoppningsvis så finns det några/någon vänlig själ som skulle kunna säga om detta är värt pengarna, ska jag ändra något, är det något som inte funkar, finns det något billigare som funkar lika bra?
Den ska användas till att spela bland annat Minecraft, Planetside2, LoL, framtida spel, BO 2, Day Z. En gamingdator alltså!

Alla tips eller ändringar är välkomna: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2650780/gaming

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Fast tror jag skulle byta ut till ett grafikkort med referenskylare möjligtvis, då chassit är ganska litet gissar jag på att det är bättre om värmen far ut bak. Till exempel det här

Visa signatur

[MAIN] | Corsair 550D | Asus P8Z68-V | MSI GTX 680 TF3 | i5 2500K | Kühler 620 | Vengeance 8GB | WD 650GB | Vertex 3 64GB | Xonar DX | AX 850W |
[HTPC] | Silverstone GD05B | Gigabyte GA-F2A75M-D3H | A6 5400K | Scythe Big Shuriken 2 | Vengeance LP 8GB | Samsung 830 64GB | Xonar DX | LITEON BD | SP E9 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av j1mp492:

Ser bra ut! Fast tror jag skulle byta ut till ett grafikkort med referenskylare möjligtvis, då chassit är ganska litet gissar jag på att det är bättre om värmen far ut bak. Till exempel det här

Aha, det är så det funkar!
Jag hade ett 670 med referenskylare på listan men en polare sa att dom är sämre.

Med kylaren som jag har just nu, var blåser den varma luften ut då? In i chassit?

Permalänk
Medlem

Skulle kanske ha gjort det här tidigare idag, verkar lite dött nu.

Permalänk
Medlem

Kortet med referenskylare blåser ut all luft där bak, eftermarknads kylare blåser oftast ut det mesta i chassit.

Visa signatur

MB:Asus Sabertooth Z77 CPU:i5 3570K @4.0 CM EVO 212 P&P GPU: HD4000.. PSU: OCZ ZT 650W 80Bronze+ Minne:4x4GB 16GB 1600Mhz LP SSD:OCZ Agility 2 120GB HDD:WD 2TB Green, 500GB WD BLUE

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakobb:

Kortet med referenskylare blåser ut all luft där bak, eftermarknads kylare blåser oftast ut det mesta i chassit.

Kompenseras inte det av att andra fläktar blåser ut då?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Påminner om en annan regel också;

§ 4
Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.