Permalänk
Medlem

Lite likt farsans 8 år gamla HP Proliant-server, som jag, för första gången, öppnade i somras. Efter datorn väl blåsts ur, blev det till att dammsuga halva vardagsrummet.
Vad sitter det för prolle i burken? Långsammare processorer klarar sig ju ibland med passiv kylning.

Visa signatur

Odödligt Compaqfan, från 486 till P4 | Vardag: 3930K elmätarnitro@stock | Hyfsat astillräcklig, farväl Win10 snarast 🥳 🎉

Trolling trolls since 1991 | Tänk på stämningen!
Tar du dig själv eller dina byttor på pinsamt allvar ges svar därefter. Jag opponerar mig mot resursslöseri vilket även innefattar bandbredd av idiotiska kommentarer.
Ibm betyder Ibumetin, vare sig ni vill eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wenazen:

Alltid lika kul när man får in sån där dammvrak i verkstan. Extra kul när personen som äger datorn röker inne så att allt är en enda smörja...Uäää (:

Ja det är underbart, som en äcklig gegga.
Fick in en sån dator för ca 1 år sedan, datorn i sig var då 6 år gamla och aldrig öppnad, du kan tänka dig hur den såg ut

Permalänk
Medlem

Ett under den inte har börjat brinna än.

Permalänk
Medlem

gj

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd

ser ut som min rig som står i källaren alltså i smuts räknat finns lite mer komponenter i min smuts rig men digar verkligen detta hehe

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Helt fantastiskt att fläktarna inte har satt sig och datorn har brunnit upp

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Jag dammsög en kompis frus laptop en gång, det var så mycket damm ur fläkten att det var stora dammtussar som hängde ur fläkten.
Datorn var brännhet innan, efteråt funkade den normalt. lol.

Visa signatur

Gigabyte Z97 X Gaming 3, Intel i5 4690, Coolermaster Hyper X 212 CPU kylare, 12Gb DDR3 1600 Mhz RAM, Geforce GTX 1660 Super, 120 gb Intel 320 Series SSD, 256gb Samsung Evo, 256 GB Transcend SSD, 2 TBGB 7200 Rpm mekanisk disk, EVGA SupernovaG2 750W, Win 10 Home Prem. 64 bit, Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Processorkylaren ser ju finfin ut

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk

var med om något liknande hos en kompis för ett tag sedan, han hade länge klagat på att hans grafikkort blir varmt.
när jag öppnade datorn så ser jag inte ens grafikortskylaren utan bara en stor dammtuss som gjorde att fläkten inte ens kunde gå igång...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Släng i ett till ram-minne och en SSD så går det nog undan

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Hade prao på en datorfirma. Där hittade dem en död mus i en dator och datorn var fylld till hälften med rent damm. Slå den du

Permalänk

God Damm!

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

morsans dator är på 5 år ... undrar hur den ser ut

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Nästan läskigt hur folk kan låta datorer bli så dammiga.

Permalänk
Medlem

De måste sätt ut som en bomb när du spreja på den><

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

All heder åt fläktarna som har kämpat in i det sista, tills TS kom som en räddande ängel, med sprayburken i högsta hugg.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Får hoppas du gjorde det på arbetstid, eller tog bra betalt?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, fick mig att tänka på denna:
http://www.youtube.com/watch?v=ahhSDEgkqQ8

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Har den stått i Sahara öknen eller vad är det frågan om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Har den stått i Sahara öknen eller vad är det frågan om?

snarare i ett askfat

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Hade prao på en datorfirma. Där hittade dem en död mus i en dator och datorn var fylld till hälften med rent damm. Slå den du

Var den trådlös ^^

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Lortig men har sett värre iår. tänk er en dator som stått i en bilverkstad på 24/7 i några år. Damm och oljepartiklar, ganska geggig dator kan jag lova!

Permalänk
Medlem

Detta är varför man har en server i ett mat förråd. där det är minimalt med damm och typ 4 grader kallt.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Sett värre...mycket värre. Tog emot en burk för 6 veckor sedan för att hjälpa en grabb med "värmeproblem". Burken stängde av sig ganska snabbt enligt grabben och därmed ansåg han att det behövdes fler eller bättre fläktar. Nåväl...efter dammsugning i 20 minuter och petande med en pensel (trä pensel med bundna strån) var värme-problemet borta. Det var så mycket damm att fläktarna stod stilla!! Aldrig rengjord och familjen hade 4 hundar...resten kan du nog räkna ut... Var den skitigaste dator jag sett sedan jag började med pc 1995.

Har sedan städningen fungerat perfekt.

Visa signatur

Är det inte redan gjort är det försent.

Permalänk
Medlem

sahara inuti datan! vafan kolla vänstra hörnet värsta sandhögen WTF?!

Permalänk
Skrivet av Selmalagerlöf:

Detta är varför man har en server i ett mat förråd. där det är minimalt med damm och typ 4 grader kallt.

Jag kan inte annat än att hålla med....tack gamla hus med matförråd i köket! under vintern är det mumma!