köpråd till ny mobil oavsett märke 1500 kr

Permalänk

köpråd till ny mobil oavsett märke 1500 kr

hej alla sweclockare. Jag fyller snart och har skrivigt på min lista mobiltelefon och undrar därför vilken mobil som anses bäst i den prisklassen? mvh martin

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

hej alla sweclockare. Jag fyller snart och har skrivigt på min lista mobiltelefon och undrar därför vilken mobil som anses bäst i den prisklassen? mvh martin

Begagnat då priserna på äldre modeller är mycket högre än vad de borde vara. runt 2000:- kan man väl hitta en vettig sony så jag hade försökt komma upp till den prisklassen.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Ökar du budgeten lite så kan du köpa nu en Galaxy S2 på mellandagsrean hos Elgiganten för 2222 kronor.
Begagnat kan du hitta schyssta lurar, nytt är det inte mycket att välja på, Zte blade 3, Galaxy Ace, Lumia 610/710, Sony/LG random lur. Prestanda är inte mycket att hurra med, men Sonys lurar tycker jag är snyggast.

Permalänk

Om du inte tycker den är allt för liten så är Xperia Ray en riktigt bra lur som jag kan rekommendera och går att hitta för < 1500 kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=923215

Snygg, smidig, helt ok kamera och riktigt bra, högupplöst display. Men som sagt den är ju ganska liten så kan vara lite osmidig ibland när man surfar runt på olika sidor och vill man använda det fullständiga tangentbordet när man skriver så är det lite pilligt eftersom tangenterna blir ganska små!

Permalänk
Avstängd

Om man lägger till lite får man en Nokia Lumia 800:
http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...

Tycker den är fin och inte för liten.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gå på Xperia U eller ZTE Blade 3

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

Om man lägger till lite får man en Nokia Lumia 800:
http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...

Tycker den är fin och inte för liten.

Skulle också rekommendera lite extrapengar om din budget tillåter det, för att få en Lumia 800. Otroligt bra mobil.

Permalänk
Medlem

Lumia 800 alternativ Samsung galaxy s2 nu på mellandagsrean.

Permalänk

okej så lumia och galaxy?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Du får en Nokia 610 för ca en tusing, snart kommer 620 som också kommer att vara billig.

Permalänk
Medlem

Xperia Mini Pro om du vill ha ett fysiskt tangentbord

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

okej så lumia och galaxy?

Galaxy S2 för 2222:- på EG är slutsåld.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mediamarkt har Sony Xperia U i sitt mellandagsblad (gäller 25-26/12) för 999 kr (om det finns några kvar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Xperia Mini Pro om du vill ha ett fysiskt tangentbord

Håller med

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia må ha bra hårdvara, men har ett begränsat utbud av appar, bland annat saknas Spotify.

Permalänk

okej men experia u ser ju inte fel ut

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Nokia Lumia må ha bra hårdvara, men har ett begränsat utbud av appar, bland annat saknas Spotify.

Spotify finns till WP7 (Lumia 610, 710, 800, 900) som det talas om i den här tråden.

Det är till WP8 som Spotify inte ännu lanserats (Lumia 920, 820). Men är på väg...

Lumia 800 är mycket prisvärd i sin prisklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Spotify finns till WP7 (Lumia 610, 710, 800, 900) som det talas om i den här tråden.

Det är till WP8 som Spotify inte ännu lanserats (Lumia 920, 820). Men är på väg...

Lumia 800 är mycket prisvärd i sin prisklass.

Jepp, speciellt om man kollar på blocket. Kan fås för 1000kr och för det priset ett riktigt bra köp. Angående Android så hade jag hellre använt en vanlig mobil ist för en budget Android så sega o sketna som de är.

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem

Jag ser folk rekomendera lumia 800, men är inte det ett dumt val om man tänker ha mobilen ett tag, med tanke på att den aldrig kommer få WP8 vilket innebär att man kan sitta med ett mobil OS som inte får några uppdateringar alls i framtiden. Om jag har uppfattat den delen fel så rekomenderar även jag en Lumia, riktigt skönt mobil os det lilla jag hunnit sitta med det än så länge.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //