Permalänk

M-itx i ATX chassi?

Hej! Som titeln lyder så undrar jag om det är möjligt att fästa ett M-itx moderkort i ett ATX-chassi.
Jag har nämligen tänkt att bygga en M-itx rig, men eftersom jag har ont om pengar så har jag inte råd med att köpa allt på en gång.
Därför har jag tänkt att köpa moderkortet och processorn nu och sätta in det i mitt nuvarande chassi, som är en CM HAF X 912+, När jag sedan har pengar köper jag chassi, GPU osv...

TL;DR M-itx Moderkort i Coolermaster HAF X 912+, är detta möjligt utan att modda?

PS. Ursäkta om jag postade i fel kategori.

//MVH
M4RT1NSW3

Visa signatur

Bitfenix Prodigy | 3570K | ASUS 960 Strix | GA-Z77N-WIFI | 8 GB DDR3
Samsung 840 EVO 120 | OCZ Arc 100 120GB | Seagate 1TB
Steelseries Sensei Raw Rubberized | Logitech G27 | Philips 273V

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av M4RT1NSW3:

Hej! Som titeln lyder så undrar jag om det är möjligt att fästa ett M-itx moderkort i ett ATX-chassi.
Jag har nämligen tänkt att bygga en M-itx rig, men eftersom jag har ont om pengar så har jag inte råd med att köpa allt på en gång.
Därför har jag tänkt att köpa moderkortet och processorn nu och sätta in det i mitt nuvarande chassi, som är en CM HAF X 912+, När jag sedan har pengar köper jag chassi, GPU osv...

TL;DR M-itx Moderkort i Coolermaster HAF X 912+, är detta möjligt utan att modda?

PS. Ursäkta om jag postade i fel kategori.

//MVH
M4RT1NSW3

Ditt chassi stödjer inte m-itx moderkort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skrotnisse9292:

Ditt chassi stödjer inte m-itx moderkort.

FEL FEL FEL.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-ITX

"The four mounting holes in a Mini-ITX board line up with four of the holes in ATX-specification motherboards, and the locations of the backplate and expansion slot are the same"

Permalänk
Avstängd

Ja du kan sätta in det i atx chassi har själv gjort det
Mvh

Permalänk
Medlem

Som det redan sagts så går det bra. Lönar sig dock ofta att spara och köpa allt på en gång när det gäller komponenter, om du nu inte hittar nåt riktigt billigt på nån mellandagsrea.

Permalänk

Okej, tack alla för snabba svar!

Visa signatur

Bitfenix Prodigy | 3570K | ASUS 960 Strix | GA-Z77N-WIFI | 8 GB DDR3
Samsung 840 EVO 120 | OCZ Arc 100 120GB | Seagate 1TB
Steelseries Sensei Raw Rubberized | Logitech G27 | Philips 273V

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

FEL FEL FEL.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-ITX

"The four mounting holes in a Mini-ITX board line up with four of the holes in ATX-specification motherboards, and the locations of the backplate and expansion slot are the same"

Well, jag tog det bara från tillverkaren.