Köpråd - Android-telefon för surf & en del spelande (3000-4000 kr)!

Permalänk

Köpråd - Android-telefon för surf & en del spelande (3000-4000 kr)!

Har kollat länge nu efter vilken Android-lur man ska ta och skaffa och har nog bara blivit ännu mer osäker på vad jag ska välja!

Overall känns det som att Samsung Galaxy S3 är det "bästa" valet men tycker inte riktigt om designen fullt ut på den, gillar inte att den har en fysisk home-knapp (som inte är speciellt smidig att trycka in om jag får säga) och så går den på över 4000 kr vilket är i värsta laget känns det. Plus så har brorsan en SG3 redan och tycker det är tråkigt att skaffa samma modell som han

Andra modeller jag kollat på:

LG Optimus X4 HD:
- bra pris går att köpa för 2795 kr hos Electroworld
- hyfsad prestanda och en bra smartphone overall för det man betalar, lär täcka mina behov, borde klara av de flesta spel utan problem (?)
- dessvärre dålig batteritid som jag förstått det och kanske lite mer buggar/problem med denna än andra lurar

HTC One X:
- måste vara den mest prisvärdaste smartphone just nu tack vare erbjudandet hos Cyberphoto: http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...
- bra prestanda för surf/spelande
- bra display
- har förstått att kameran inte är i toppklass både när det gäller bilder/video även om detta inte är superviktigt för min del
- en del buggar/hårdvaruproblem men vet inte om det kanske mest var fallet när telefonen var nylanserad (?)
- batteritiden kunde vara bättre

Är tacksam för tips och vad ni skulle välja i nuläget om ni skulle köpa en Androidlur!

PS: Är det några nya modeller (inte bara värstingmodeller) på ingång nu närmast i Android-världen som kan vara värt att vänta på som kanske sänker priser på andra modeller eller som kan vara aktuellt att införskaffa när de lanseras? Har kollat på Google Nexus 4 som släppts nyligen men känns inte som något vidare bra val med tanke på att den endast har 16 gb internlagring och inte plats för sd-kort. Dock väldigt snygg design på den måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Galaxy nexus. Fortfarande bra prestanda, finfin skärm och finfin design. Iofs även den utan minneskortplats men den borde väl vara bra pris på nuförtiden.

Permalänk
Skrivet av Woaini:

Galaxy nexus. Fortfarande bra prestanda, finfin skärm och finfin design. Iofs även den utan minneskortplats men den borde väl vara bra pris på nuförtiden.

Hade jag inte kollat på faktiskt så bra att du tipsade om den. Går att få för runt 3200 kr ser det ut som fast inte hos några jättekända återförsäljare direkt. Är dock tveksam över den dels för lagringsutrymmet som är begränsat och även prestandan hos processor/gpu. Det kanske håller i nuläget men känns mer framtidssäkert att köpa en lur med fyrkärning processor. Vet dock inte hur GPU:n PowerVR SGX540 förhåller sig till andra som Mali-400MP (SG3) och ULP GeForce som finns i både HOX och LG Optimus 4X.