Aktiverings biljett Iphone 4

Permalänk
Medlem

Aktiverings biljett Iphone 4

Finns det något sätt att få tag i aktiverings biljett till en Iphone 4? Telefonen är köpt begagnad och 3 vägrar låsa upp den tack vare att kvitto ej medföljde i köpet. Någon här som har något bra förslag eller tips på hur man kan få igång telefonen? Känns lite surt att lägga pengar på en telefon som inte går att använda tack vare att 3 är griniga och tvära.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Jailbreaka funkar väl?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg att jag en gång fick tag i en iphone 4 och försökte låsa upp den, Laddade ner massa grejjer, Fick fram all info från google. Fick bort låset och allt, Tyvärr IMEI spärrad.

Så google är väl mitt tips.

Visa signatur

life's shit-.-

Permalänk
Medlem

Tror inte denna är stulen, utan problemet är bara att jag inte lyckas låsa upp den. Startar och allt med ett gammalt tre kort. Har försökt googla ett par dagar nu men utan framgång. Kan bara inte fatta varför tre ska vara så omöjliga att ha att göra med, kan inte förstå att dom ens får några kunder, dom är strikta så det är löjligt.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Jailbreaka funkar väl?

Den är jailbreakad, men får den inte att ta mitt kort i alla fall. Eller så har jag gjort något fel, men har gjort precis som ett flertal guider på nätet visar, men misslyckats i alla fall..

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Jailbreak är INTE samma sak som upplåsning. Inte alla baseband som går att låsa upp med ultrasnow. Ingen av basebanden som följer med ios 6 går att låsa upp själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mindflow:

Kan bara inte fatta varför tre ska vara så omöjliga att ha att göra med, kan inte förstå att dom ens får några kunder, dom är strikta så det är löjligt.

Det är väl kanonbra att de håller på sina principer, annars skulle vi om telefonbolagen struntade i det ha en överfylld marknad med stulna telefoner..

Om inte den du köpte telefonen av kan skicka med ett kvitto på den, så skulle iaf inte jag köpt den. Det är sådant man sparar..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Det är väl kanonbra att de håller på sina principer, annars skulle vi om telefonbolagen struntade i det ha en överfylld marknad med stulna telefoner..

Om inte den du köpte telefonen av kan skicka med ett kvitto på den, så skulle iaf inte jag köpt den. Det är sådant man sparar..

Den jag köpte av ska leta efter kvittot, och vad jag vet är det enbart 3 som håller stenhårt på kvitto, är inte telefonen anmäld stulen så borde dom kunna låsa upp den tycker man, om någon snor min telefon så anmäler jag den stulen, då är den mer eller mindre obrukbar för användaren, är väll inte teleoperatörens uppgift att "hindra brott" innan det begåtts och i mitt fall då det inte är något brott, telefonen är runt 3 år gammal, och därmed borde den vara betald och klar med tanke på att man tecknar för 12 eller 24 månade. Vet inte om någon har för längre period, men tittar man på all reklam som kommer så är det sällan 3 år som gäller.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jailbreak är INTE samma sak som upplåsning. Inte alla baseband som går att låsa upp med ultrasnow. Ingen av basebanden som följer med ios 6 går att låsa upp själv.

Har ios 5 på den, så är inte det att det inte går, bara jag som inte lyckas då jag aldrig gett mig på något liknande innan.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Vad är det för baseband? Modemfirmware? Står i settings. Posta det här.

Permalänk
Medlem

Får kvittot idag eller i morgon, så då löser jag det via 3. tack i alla fall!

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mindflow:

Den jag köpte av ska leta efter kvittot, och vad jag vet är det enbart 3 som håller stenhårt på kvitto, är inte telefonen anmäld stulen så borde dom kunna låsa upp den tycker man, om någon snor min telefon så anmäler jag den stulen, då är den mer eller mindre obrukbar för användaren, är väll inte teleoperatörens uppgift att "hindra brott" innan det begåtts och i mitt fall då det inte är något brott, telefonen är runt 3 år gammal, och därmed borde den vara betald och klar med tanke på att man tecknar för 12 eller 24 månade. Vet inte om någon har för längre period, men tittar man på all reklam som kommer så är det sällan 3 år som gäller.

Nej det är inte bara tre som håller på sina principer. Dessutom köper man telefonerna "billigare" via de olika operatörerna. Kostnaden (300kr) är väl "rabatten" man får när man tecknar via operatörerna.

Självklart ska dom ha kvitto vid upplåsning. Oavsett om telefonen är 1år eller 4år.

Permalänk
Medlem

Håller inte med där, får jag en telefon i present av någon så skulle jag aldrig be den personen om kvitto. Det är fult anser jag, och då telefonen en gång är betald så ska operatören man köpte den av inte lägga sig i vad jag gör med den.

Har du bett om kvitto på alla julklappar du fått i år? Det är det nog ingen som bett om, inte vad jag skulle tro i alla fall. Nu köpte jag denna som en julklapp till mig själv, och hade inte en tanke på att be om kvitto då jag hade lite för mycket att göra/tänka på innan jul. Men nu är julen över så då kan man börja landa och komma tillbaka till vardagen igen.

Släpper denna tråden nu!

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Man behöver inte kvitto. Man behöver dock bevisa att det inte är abb kvar på den fortfarande. 3 låser inte upp telefoner som är låsta till abb innan abbet gått ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Det är väl kanonbra att de håller på sina principer, annars skulle vi om telefonbolagen struntade i det ha en överfylld marknad med stulna telefoner..

Om inte den du köpte telefonen av kan skicka med ett kvitto på den, så skulle iaf inte jag köpt den. Det är sådant man sparar..

Hur skulle vi ha en marknad med stulna telefoner ifall man själv kan välja vilken operatör man kunde använda?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Man behöver inte kvitto. Man behöver dock bevisa att det inte är abb kvar på den fortfarande. 3 låser inte upp telefoner som är låsta till abb innan abbet gått ut

Var bara tvungen att svara på denna.. Man måste ha kvitto enligt 3's försäljare, man måste tydligen även legitimera sig och bevisa att det är samma person som låser upp som köpte telefonen för första gången, ska göra ett försök i morgon, så får se hur det går. Jag hoppas dom låser upp den då jag nu har kvittot med mig denna gången. En kompis fick inte låsa upp sin 3 telefon då det inte var rätt namn som stod på kvittot, var hans bror så kompisen fick skicka dit brorsan. Då först låste dom upp den.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Så var det inte när jag låste upp min 3GS iaf. Dock kunde jag inte låsa upp den förän efter 24 månader.

Permalänk
Skrivet av Sneakkz:

Jag kommer ihåg att jag en gång fick tag i en iphone 4 och försökte låsa upp den, Laddade ner massa grejjer, Fick fram all info från google. Fick bort låset och allt, Tyvärr IMEI spärrad.

Så google är väl mitt tips.

Du får gärna förklara detta en gång till:

Citat:

...fick tag i en iphone 4 och försökte låsa upp den //...// Tyvärr IMEI spärrad...

?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Du får gärna förklara detta en gång till:
?

http://www.polisen.se/Utsatt-for-brott/Olika-typer-av-brott/S...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Jag tror att du är lite långsam. För det jag antydde var att vi har en tjuv här på sweclockers. För vem "hittar" en låst Iphone och testar att låsa upp den istället för att återlämna den till polisen?

Permalänk
Medlem

En IMEIspärr kan ta månader innan den träder i kraft, det funkar inte så att du går till polisen och gör en stöldanmälan, tjoff så e den spärrad.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jag tror att du är lite långsam. För det jag antydde var att vi har en tjuv här på sweclockers. För vem "hittar" en låst Iphone och testar att låsa upp den istället för att återlämna den till polisen?

"Fick tag på" och "hittar" är ju lite olika saker och man behöver inte vara en tjuv för det. Men det är inte bra att köpa stöldgods heller..

Annars var jag nog lite långsam inatt.. nu fattar jag iaf.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vad är det för baseband? Modemfirmware? Står i settings. Posta det här.

Version: 5.1.1 (9B206)
Firmware: 04.12.1

Något du vet hur jag ska bete mig med? 3 ville inte låsa upp den då det inte var mitt namn som står på kvittot.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mindflow:

Version: 5.1.1 (9B206)
Firmware: 04.12.1

Något du vet hur jag ska bete mig med? 3 ville inte låsa upp den då det inte var mitt namn som står på kvittot.

Förutsatt att det är den du köpt telefonen av som står på kvittot så bör 3 kunna låsa upp den med någon slags medgivande från honom.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Ingen jag har kontakt med då jag köpt den via annons, med andra ord ingen jag umgås med och vill därmed inte be personen om tjänster då jag inte känner personen i fråga. 3 ville att köparen skulle komma in till butiken. Tycker det är rätt konstigt att dom nekar trotts kvitto, med andra ord kan man inte köpa en begagnad telefon som har 3.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Skrivet av DaBone:

"Fick tag på" och "hittar" är ju lite olika saker och man behöver inte vara en tjuv för det. Men det är inte bra att köpa stöldgods heller..

Annars var jag nog lite långsam inatt.. nu fattar jag iaf.

Aha, jag förstår

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom hela tråden, men borde du inte kunna göra en unlock med Ultrasn0w? För det ska fungera på iPhone 3GS och iPhone 4 för senaste iOS versionen!

http://www.redmondpie.com/unlock-ios-6.0.1-on-iphone-4-and-ip...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Har inte läst igenom hela tråden, men borde du inte kunna göra en unlock med Ultrasn0w? För det ska fungera på iPhone 3GS och iPhone 4 för senaste iOS versionen!

http://www.redmondpie.com/unlock-ios-6.0.1-on-iphone-4-and-ip...

Nja det där funkar bara om man inte redan uppdaterat till ios 6 och har en gammal baseband på sin telefon. Har man uppdaterat till Apples IOS 6 så kan man inte låsa upp.

Permalänk
Medlem

När jag gick in till Telia så behövde jag bara legitimera mig, inget annat. Sen låste de upp mobilen åt mig.

Permalänk
Medlem

Står 3 se 12.0, och det är på samma ställe där man ska in å kolla IMEI nummer så det lär ingen på telia missa, så kommer knappast fungera.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.