Mellandagsreor 2012

Permalänk
Medlem

Inet lär endast leverera 3 alt kontakta köparen.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Netforce:

Inet lär endast leverera 3 alt kontakta köparen.

Dom får inte leverera bara 3 utan att ha kontaktat köparen först, jag kommer makulera om det max är 3 som gäller.
Mina är dock reserverade i kontot och det stod ingenting om man 3 stycken när jag köpte dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Rent teoretiskt sett så har Pci-Express större bandbredd, dock i ljudkortsfallen så räcker bandbredden som PCI har att erbjuda. Att det finns två olika versioner skulle jag alltså tro har att göra med kompatibilitet, vissa äldre datorer har inte PCI-anslutning, och vissa nyare datorer har inte PCI-Express anslutning.

Båda ljudkorten ska alltså ha lika bra prestanda. Att det är dyrare, kan kanske ha att göra med tillverkningskostnader; det är möjligt att PCI-E varianten behöver extra strömförsörjning som den får via en medföljande sladd.

Aa okej. Vet du om det kommer bli någon märkvärdig skillnad på ljudet om jag byter från creative soundblaster audigy 2 till ett xonar dg?Alltså bättre ljud. Har ett logitech z623.

Permalänk
Medlem

Inte direkt förvånad att tom deras reade produkter ligger under andra butiker.
Är inte gratis att öppna upp butiker och hålla alla nöjda.

Gillar dock ännu Inet då deras hemsida är bra och varit länge, kunna länka sin kundvagn var något man drömde om, support som är underbar och som faktiskt är datorkunnig.
(personliga erfarenheter)

CDON har priserna det kan INGEN förneka men jag må säga att jag innerligt HATAR att dom inte har tele support.
Men ack så var priset allt för bra för en laptop så jag var tvungen att bita i det sura äpplet.

Permalänk
Medlem

Jaha där satt man uppe o vänta på inet förgäves. Brukar alltid hylla inet, men ja, nu måste jag nog ge domg lite ris faktiskt. Grymt besviken på deras erbjudanen. Majoriteten när man scrolla igenom priserna vart sänkningar men typ 300 kr eller dylikt suck. Jaja får leta vidare efter mekansika t-bord och ssd-diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

http://www.netonnet.se/art/startpage/sharp-lc60le741s/174899....

är detta något att ha för mig som är okunnig inom bild?

Den är bra och otroligt prisvärd! Har en sådan fast 70 tum, dock sett båda två i jämförelse med andra märken och de är riktigt fina oavsett prislapp.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Det var ett jävla liv om att Inet hade en dålig rea, jag vet inte men är jag blind? När man kollar Prisjakt så är det jävligt schyssta priser för den supporten och strulfriheten man får på köpet.

"Komplett hade bättre rea.." - right.. 3 grafikkort? wow... Voyager usbt för 1lök? IMPULS! *NOT*
Vart ju mycket mer urval på Inet, alla j*vla prisklasser dessutom.

Som någon skrev i tråden.. "Gigabyte Radeon HD7970 3GB 3577kr på prisjakt!!11!11!" Herregud, 13 sketna riksdaler är det folk skapar debatt om, helt herrans sinnes.. & sen när man väl kollar med två ögon så är den billigast på inet ändå.

Är inte utav någon Inet "fanboy" som det talas väldigt flitigt om i tråden, men detta är ju helt löjligt seriöst. Inte för att jag är den som köper något på mellandagsreorna då det ändå runt 10-20 januari dumpas ännu mer för att ny arkitektur ska in på marknaden, men 13 sketna kronor.. fyfan...

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem

Dumsnåle svensken slår till igen! Säkert den som går och köper en 1024x768 50 tums plasma också

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Skyltar man som inet gjorde så förväntas stora saker

Permalänk
Avstängd

Hmm mellandagsrea hos datorbutikerna?? tycker verkligen inte att det är nån rea alls!

Lycka till men väntar på bättre erbjudande än detta! fy skäms på er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Dumsnåle svensken slår till igen! Säkert den som går och köper en 1024x768 50 tums plasma också

Haha! Såg btw på aftonbladet en artikel "Klipp på årets rea" där dom hade den tv'n med... Man borde ha någon slags licens för att ge tips på reor ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TEEH:

Det var ett jävla liv om att Inet hade en dålig rea, jag vet inte men är jag blind? När man kollar Prisjakt så är det jävligt schyssta priser för den supporten och strulfriheten man får på köpet.

"Komplett hade bättre rea.." - right.. 3 grafikkort? wow... Voyager usbt för 1lök? IMPULS! *NOT*
Vart ju mycket mer urval på Inet, alla j*vla prisklasser dessutom.

Som någon skrev i tråden.. "Gigabyte Radeon HD7970 3GB 3577kr på prisjakt!!11!11!" Herregud, 13 sketna riksdaler är det folk skapar debatt om, helt herrans sinnes.. & sen när man väl kollar med två ögon så är den billigast på inet ändå.

Är inte utav någon Inet "fanboy" som det talas väldigt flitigt om i tråden, men detta är ju helt löjligt seriöst. Inte för att jag är den som köper något på mellandagsreorna då det ändå runt 10-20 januari dumpas ännu mer för att ny arkitektur ska in på marknaden, men 13 sketna kronor.. fyfan...

håller med det var mycket som var på rea.
fick en jävligt bra deal helt nytt EVGA gtx 560TI för 999

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

bra erbjudande på 7970 kort?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Någon som vet ifall det kommer bli en märkvärdig skillnad om jag byter upp mig från ett creative sound blaster audigy 2 som har ca 9 år på nacken till ett asus xonar dg? Sitter på ett logitech z623 system.

Frågar du mig, svar nej.
Dessutom, de äldre ljudkorten som gjordes då och kostade multum, pungar bättre ljud än de mediokra i samma klasser idag.

Vill du ha bättre ljud med samma setup?
Köp DFX, googla vetja.

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk

Nja varit ungefär samma pris i flera månader. "Ord. pris 3678 kr" är bluff!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Inga 3DS XL reor än sålänge (om det blir några)

Kollat på dom vanligaste ställena på webben CDON är fortfarande billigaste vad jag vet om.

Jag orkade inte vänta på REA, köpte iaf

Permalänk
Medlem

Jäklar i min låda vad inets så kallade mellandagsrea var dålig, sämsta jag sett i mitt liv, en hundra lapp eller två på grafikkort i 4-5k klassen, blir mer med CDON's sweC rabatt. Skämt är vad det är. Inet är överhypat och dom blir bara sämre.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwecHobbit:

Nja varit ungefär samma pris i flera månader. "Ord. pris 3678 kr" är bluff!

CDON (och flera andra butiker) brukar bluffa med flaska ordinarie pris. De tar ingen hänsyn alls till vad produkten kostade en vecka, eller ett par månader innan rean. Allt de bryr sig om är leverantörens rekommenderade ca pris när de började sälja produkten, vilket kan ha varit för 5 år sedan...

Permalänk

Gillar att folk förväntar sig av Inet prissänkningar som MM och Elgiganten kan erbjuda

Inet omsätter så otroligt mycket mindre än dessa jättar, ändå kräver folk 50% på allt. Jämför istället mot Webhallen och Komplett, som inte alls har bättre erbjudanden än Inet.

Fan, man blir ju mörkrädd...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Så om vi bortser från att alla är missnöjda över att det inte blev några rejäla prissänkningar på elektronikprodukterna, är det någon som har koll på några vettiga mellandagsreor på kläder? Gärna rejäla prissänkningar på Kostymer, Kavajer, Skjortor, Chinos, Skor och dy. Gärna någon herrekipering i Lund/Malmö eller omnejd.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Gillar att folk förväntar sig av Inet prissänkningar som MM och Elgiganten kan erbjuda

Inet omsätter så otroligt mycket mindre än dessa jättar, ändå kräver folk 50% på allt. Jämför istället mot Webhallen och Komplett, som inte alls har bättre erbjudanden än Inet.

Fan, man blir ju mörkrädd...

Tycker dock sjäv att just komplett har hafft bättre än inet

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk

Inet hade riktigt kassa erbjudanden. Lite borde de väl allt kunna bjuda på då de blivit årets butik. Verkar även som de höjt priset på några produkter för att sedan sänka dem. Förövrigt så var både webhallens och kompletts rea även riktigt dåliga.

Permalänk

Jag letar efter en bra "gamingskärm" för max 3000. Kollade på XL2420T från BenQ, säg till om ni hittar något annat/bättre.
Tack

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Så om vi bortser från att alla är missnöjda över att det inte blev några rejäla prissänkningar på elektronikprodukterna, är det någon som har koll på några vettiga mellandagsreor på kläder? Gärna rejäla prissänkningar på Kostymer, Kavajer, Skjortor, Chinos, Skor och dy. Gärna någon herrekipering i Lund/Malmö eller omnejd.

Nelly.com har rätt fin rea

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av m1ntos:

Detta gör jag och min pappa nästan varje lördag då vi inte har något att göra.

En gång slutade det med att jag gick runt och gav råd till människor ända tills en anställd frågade om jag verkligen jobbade där. Då garvade jag bara och gick min väg, kunde inte sluta skratta den dagen.. Good times.

Själv brukar jag gå runt på Gekås elektronikavdelning och hjälpa mammor som ska köpa saker till sina söner etc. Känns väldigt bra att hjälpa till när man faktiskt kan.

OnT: Jag letar efter en billig TV i storleken 37–50 tum. Måste ha HDMI och minst 720p så att jag kan koppla in min nya HTPC.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BrutalOddball:

Jag letar efter en bra "gamingskärm" för max 3000. Kollade på XL2420T från BenQ, säg till om ni hittar något annat/bättre.
Tack

Beror på vad du ska spela, spelar du bara Moba Dota HoN LoL WoW Aion Lineage etc så kan du köpa IPS 27 tums, spelar du mycket FPS köp den du skrev jag har 3 sånna fast XL2410T och är asnöjd bara kalibrerar dom så är dom nice.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HurMycket:

Själv brukar jag gå runt på Gekås elektronikavdelning och hjälpa mammor som ska köpa saker till sina söner etc. Känns väldigt bra att hjälpa till när man faktiskt kan.

OnT: Jag letar efter en billig TV i storleken 37–50 tum. Måste ha HDMI och minst 720p så att jag kan koppla in min nya HTPC.

Va som när jag gick till inet i göteborg så ass många som skulle köpa saker till sina söner TROR jag.

Så börja jag prata i kassan om saker så sen när jag skulle gå kolla på några saker sen hade jag typ 3-5 pers som fråga vad man skulle köpa va lite roligt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

Jag letar efter en bra "gamingskärm" för max 3000. Kollade på XL2420T från BenQ, säg till om ni hittar något annat/bättre.
Tack

Har en sån och är riktigt nöjd. Snygg design och smarta funktioner. Köp

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

HAha, säg till om du kommer på något man kan ha mobilen till

ha den som XBMC remote

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |