Bästa deal för köp av smartphone?

Permalänk

Bästa deal för köp av smartphone?

Tänkte kolla om man kan få lite tips på bra deals på smartphones och vad folk rent allmänt föredrar, köper ni mobilen kontant eller tar ni bindningstid hos någon operatör som 3, Tele2/Halebop eller liknande och "får" en mobil på köpet?

När jag kollat runt så känns just 3 (operatören) som den bästa ur en "deal"-synvinkel. Om man binder sig till deras 3Surf Max i 24 månader för 299 kr/mån så kan man välja mellan iPhone 5 (16GB), Samsung Galaxy Note 2 (4G) eller Samsung Galaxy S3 som då inkluderas helt gratis. Känns ganska svårslaget men sen beror det ju på hur högt man klassar 3 som operatör och deras nät plus övriga samtalskostnader etc för abonnemanget kanske inte passar för alla heller.

De enda som kommit nära 3 i sådant erbjudande är Halebop och deras abonnemang Halebop Rubbet som inkluderar 200 gratis samtal (oberoende på samtalstid), 3000 gratis sms/mms och fri surf 3GB/mån i deras 4G nät för 249 kr/mån (enbart abonnemanget) och 399 kr/mån med Samsung Galaxy S3 (4G), 349 kr/mån med Samsung Galaxy S3 / LG Nexus 4.

Tacksam för alla tips man kan få eller om ni tycker de jag nämnt verkar vettigast!

Permalänk
Avstängd

Jag såg det här erbjudandet:
http://www.universal.se/mobiltelefoni/julklapp/?utm_source=we...

Om det är bra får var och en bedöma.

Permalänk
Skrivet av Henrik6504:

Jag såg det här erbjudandet:
http://www.universal.se/mobiltelefoni/julklapp/?utm_source=we...

Om det är bra får var och en bedöma.

Nja, ingen superdeal direkt enligt mig. Telefonen är väldigt långt ifrån att vara en kraftfull smartphone om man jämför med de jag nämnde som ingår hos Tre och Halebop. Dessutom så vad gäller surfen i abonnemanget så står det med fin text "*** Obegränsad surf i en hastighet av 1 Mbit/s." vilket inte alls är imponerande. Öppningsavgifter för samtal och kostnader för MMS 1,59 kr/st är inte heller något att hurra för.

Kanske det finns dem som tycker det är en bra deal och som inte är ute efter en toppmodell när det gäller telefon men jag skulle nog säga att det är bättre att kolla på andra erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imbauser123:

Tänkte kolla om man kan få lite tips på bra deals på smartphones och vad folk rent allmänt föredrar, köper ni mobilen kontant eller tar ni bindningstid hos någon operatör som 3, Tele2/Halebop eller liknande och "får" en mobil på köpet?

När jag kollat runt så känns just 3 (operatören) som den bästa ur en "deal"-synvinkel. Om man binder sig till deras 3Surf Max i 24 månader för 299 kr/mån så kan man välja mellan iPhone 5 (16GB), Samsung Galaxy Note 2 (4G) eller Samsung Galaxy S3 som då inkluderas helt gratis. Känns ganska svårslaget men sen beror det ju på hur högt man klassar 3 som operatör och deras nät plus övriga samtalskostnader etc för abonnemanget kanske inte passar för alla heller.

De enda som kommit nära 3 i sådant erbjudande är Halebop och deras abonnemang Halebop Rubbet som inkluderar 200 gratis samtal (oberoende på samtalstid), 3000 gratis sms/mms och fri surf 3GB/mån i deras 4G nät för 249 kr/mån (enbart abonnemanget) och 399 kr/mån med Samsung Galaxy S3 (4G), 349 kr/mån med Samsung Galaxy S3 / LG Nexus 4.

Tacksam för alla tips man kan få eller om ni tycker de jag nämnt verkar vettigast!

Dold text

Det utan tvekan bästa abonnemanget jag känner till är Tele2's studentabonnemang. Jag betalar 279kr/månaden och då ingår en iphone (eller annan valfri liknande smartphone), 300 minuter samtal, ingen uppkopplingsavgift, 300sms & 1 GB surf. Tror inte du hittar något bättre. Bindningstiden 2 år. Känner du att volymen inte riktigt räcker till kan du istället välja Volym Medium eller Large (tror jag de heter), mitt abonnemang är volym låg.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:
Dold text

Det utan tvekan bästa abonnemanget jag känner till är Tele2's studentabonnemang. Jag betalar 279kr/månaden och då ingår en iphone (eller annan valfri liknande smartphone), 300 minuter samtal, ingen uppkopplingsavgift, 300sms & 1 GB surf. Tror inte du hittar något bättre. Bindningstiden 2 år. Känner du att volymen inte riktigt räcker till kan du istället välja Volym Medium eller Large (tror jag de heter), mitt abonnemang är volym låg.

1 GB surf och 300 sms är för lite för mig iallafall.

Jag tecknade precis S3, 3000 sms, 10 gb surf och 349 kr att ringa för hos Telenor. En del hatar ju dom (personligen är jag helnöjd). Det kanske inte är det billigaste men det är inte en dålig deal. Tror man kunde få Note2 om man föredrar den istället. För stor för jeansficka tycker jag.

Edit: Tele2 ger ju lite finare mobil, i5 är lite dyrare men jag har bra mycket mer än 300 minuter samtal i min deal. Bor TS mitt ute i ingenstans kanske Telenor är att föredra.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

1 GB surf och 300 sms är för lite för mig iallafall.

Jag tecknade precis S3, 3000 sms, 10 gb surf och 349 kr att ringa för hos Telenor. En del hatar ju dom (personligen är jag helnöjd). Det kanske inte är det billigaste men det är inte en dålig deal. Tror man kunde få Note2 om man föredrar den istället. För stor för jeansficka tycker jag.

Edit: Tele2 ger ju lite finare mobil, i5 är lite dyrare men jag har bra mycket mer än 300 minuter samtal i min deal. Bor TS mitt ute i ingenstans kanske Telenor är att föredra.

Som sagt finns även Tele2 Volym Hög, har du studentrabatten på detta abonnemang finns det inget somblir billigare.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

1 GB surf och 300 sms är för lite för mig iallafall.

Jag tecknade precis S3, 3000 sms, 10 gb surf och 349 kr att ringa för hos Telenor. En del hatar ju dom (personligen är jag helnöjd). Det kanske inte är det billigaste men det är inte en dålig deal. Tror man kunde få Note2 om man föredrar den istället. För stor för jeansficka tycker jag.

Edit: Tele2 ger ju lite finare mobil, i5 är lite dyrare men jag har bra mycket mer än 300 minuter samtal i min deal. Bor TS mitt ute i ingenstans kanske Telenor är att föredra.

Kör också liknande hos Telenor. Har inte haft några problem hittills (har använt abonnemanget i cirka 1 år) och det har alltid varit trevlig personal i butikerna när jag har varit där och frågat någonting.

Annat kan man säga om Tele2 som jag hade innan. Förvisso billigt och även det strulade sällan, men när man behövde vara i kontakt med kundtjänst var det det absolut sämsta jag varit med om.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Jag har kört med Tele2 Kompis i många år nu. Nästan alla jag känner har Tele2 så det är inte ofta att jag får en räkning över 200 spänn. Mobilen betalar jag kontant eller betalar halva mobilen och förlänger kontraktet med 12 månader. Nu har jag Kompis Surf+3gb data i 4G nätet,169 spänn i månaden utan bidningstid. Kan halvera den till 89 spänn om jag tar bort surfrpaketet men jag vill testa 4G först i nån månad för att se om det är värt det. Lumian köpte jag kontant den här gången.

Permalänk
Medlem

Försökt hitta något billigt bra erbjudande på äldre mobil som Galaxy S2 eller Iphone 4s, inte hittat något vettigt.
4S verkar ju ha extremt högt pris fortfarande, ligger ju på typ 300kr månaden liksom wtf, runt 200:- månaden hade passat men inte hittat något vettigt.

http://www.nymobil.se/samsung-i9100-galaxy-s-ii-p-1763.html?f... är väll det jag hittat
alt http://www.nymobil.se/apple-iphone-4s-16gb-svart-ol%C3%85st-e...

Men 300kr månaden för en 4s känns lite väl, även om pot ingår.