Permalänk
Medlem

Vad hände med chassit?

Vad hände med chassit Antec Dark Fleet DF-85 ? Var inne på att skaffa detta case för ungefär ett år sedan, sedan hände diverse saker och jag lämnade hela pc-scenen i ca 1 år. Nu när jag planerar att köpa ny rig så var detta chassi givet, men jag hittar det inte hos någon återförsäljare ?

Permalänk

alina har det som beställningsvara.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=647562

Men tror att de kom med ett nytt bättre chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

alina har det som beställningsvara.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=647562

Men tror att de kom med ett nytt bättre chassi

Aldrig hört talas om den sidan.

Vilket case är det som gäller nu då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdfhh:

Aldrig hört talas om den sidan.

Vilket case är det som gäller nu då?

Sidan är väldigt legit. De har även fysisk butik i bland annat uppsala.

Vilket case är det som gäller nu är lite som att fråga vilken bil det är som gäller nu. Det skiljer ganska mycket utifrån preferens
Men Corsair och Fractal Design är ganska heta ^^

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Sidan är väldigt legit. De har även fysisk butik i bland annat uppsala.

Vilket case är det som gäller nu är lite som att fråga vilken bil det är som gäller nu. Det skiljer ganska mycket utifrån preferens
Men Corsair och Fractal Design är ganska heta ^^

Anta att jag var inne på ett DF-85 Dark Fleet för ett år sedan, vilket chassi bör jag skaffa som mest liknar det idag? Kanske släppte Antec en ny serie i liknande stil med samma smidiga funktioner? Jag har dessvärre ingen koll idag :/

Permalänk
Medlem

Folk började förstå att det inte är ett snyggt chassi.

Sen ser det ut som att det är väldigt krångligt att bygga i, det är högt men inte långt.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Folk började förstå att det inte är ett snyggt chassi.

Sen ser det ut som att det är väldigt krångligt att bygga i, det är högt men inte långt.

Utseendet är som alltid en smaksak, jag gillade hur det såg ut. Angående utrymmet för att arbeta i det så skulle det vara mycket bra därav blev jag intresserade av det från första början.

Permalänk
Medlem

Det var nog ett av de fulare chassin jag sett påminner om Antec Lanboy Air http://images.bit-tech.net/content_images/2010/12/antec-lanbo...

Kan tipsa om det mesta för pengarna just nu enligt mig och väldigt väldigt många och det är FD R4 som är i princip ett perfekt chassi kan ej komma på något som bör fixas dom har ändrat från R3 löstagbar hårddiskbur, bättre plats bakom moderkortsplåten (kan dra en helt omodulärs kablar bakom), 2st 140mm silent fläktar ist för 120mm, fläktkontroller på framsidan som går i 3 lägen det lägsta hörs inte ens och lite annan småfix.. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1350063

Permalänk
Medlem

Jag kör ett DF-85, Det enda klagomålet är att att det är väldigt ont om plats bakom moderkortsplåten, det började väl bli gammalt och åkte ur deras serier, har dock ingen aning om vad det är som gäller nu.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag CM Storm Trooper, NZXT Switch 810 eller Phantom 820, Cooler Master Cosmos 2, Alla Corsair och alla Fractal är riktigt bra chassin sen beror det på smak och om du vill att det ska vara tyst eller mer luftflöde. Jag hadde ett Antec DF-85 men bytte till Corsair Graphite 600T ganska snabbt då jag inte gillade DF-85 alls. Jag har hålt mig borta från Antec sedan dess.

Permalänk
Medlem

Hittade detta case: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=755465&CKS=PCW#info vad tror ni om denna? Skall man gå efter reviewers så verkar det ju vara otroligt bra, är alltid mer intressant att få höra från någon på forumet dock!

Permalänk
Skrivet av asdfhh:

Hittade detta case: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=755465&CKS=PCW#info vad tror ni om denna? Skall man gå efter reviewers så verkar det ju vara otroligt bra, är alltid mer intressant att få höra från någon på forumet dock!

Har mycket bra möjligheter för luftgenomströmmning, men tror inte att det håller nere ljudnivån särskilt bra. Rekommenderar även jag Fractal Design Define R4.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Har mycket bra möjligheter för luftgenomströmmning, men tror inte att det håller nere ljudnivån särskilt bra. Rekommenderar även jag Fractal Design Define R4.

Mitt nuvarande case är ett 2 år gammalt CM Storm Scout 1. Det låter oerhört mycket - man hör datorn 2 rum bort trots stängda dörrar, när den är i load. I semi-idle låter den som en annan rig gör i heavy load ;§ Jag har m.a.o vant mig vid högljudt(?) chassi, även om det alltid är en fördel när det låter mindre

Define R4 är säkerligen ett bra chassi, har fått höra det från så många håll så jag tvivlar inte det misnta på det. Däremot gillar jag inte utseendet på det. Det ser inte dåligt ut, men matchar inte rummet i övrigt. Looks är ju viktigt som fan också

Permalänk
Medlem

Jag kommer förmodligen förhasta mig själv angående datorköpet då min nuvarande rig verkligen är på väg att dö (igår natt satt jag med 98c gpu temps) då kommer jag ha många fler frågor att ställa, ska jag skapa en ny tråd eller kan jag hålla denna vid liv? Det lär iofs gå OT utifrån Topic men det kanske går att ändra?

mvh

Permalänk

Jag hade själv skapat en ny tråd för att koncentrera ämnet då många missar frågorna senare i tråden. Men du kan alltid försöka hålla tråden vid liv