Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av morifade:

Nisse Tuta en lite fråga till dej, kan man ladda Nokian trådlöst med den där högtalaren? och isf var lägger man mobilen?

Nej,
PlayUp är i sig uppladningsbar och portabel men har ingen inbyggd laddare.
PowerUp har däremot inbyggd laddare men är inte uppladningsbar och portabel.

Jag resonerade att det skiljer över 1000 spänn i pris och för dom pengarna kan man ju köpa 2 extra laddplattor om man vill ha en bredvid.

Permalänk
Medlem

Fråga kolon... Jag är ofantligt less på iTunes men är tveksam till att gå tillbaka till android. Kör windows homeserver och windows på datorn så jag vill skapa nån slags helhet. Men hur är det med att föra över musik i Windows phone 8 ? Behövs det ett specialprogram som iTunes eller är det som android att det kommer upp en ny enhet där man bara kan föra över?

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Fråga kolon... Jag är ofantligt less på iTunes men är tveksam till att gå tillbaka till android. Kör windows homeserver och windows på datorn så jag vill skapa nån slags helhet. Men hur är det med att föra över musik i Windows phone 8 ? Behövs det ett specialprogram som iTunes eller är det som android att det kommer upp en ny enhet där man bara kan föra över?

Drag and drop

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

Fråga kolon... Jag är ofantligt less på iTunes men är tveksam till att gå tillbaka till android. Kör windows homeserver och windows på datorn så jag vill skapa nån slags helhet. Men hur är det med att föra över musik i Windows phone 8 ? Behövs det ett specialprogram som iTunes eller är det som android att det kommer upp en ny enhet där man bara kan föra över?

Drag and drop och sen kan du synka en WP8 med iTunes precis som en iPhone så du snabbt får över din "gamla" musik.

Permalänk
Medlem

Lysande då lutar det åt att det blir en Nokia nästa höst om inte apple får tummen ur. Det är för sjutton helt omöjligt att lägga till musik i en iphone när allt ligger på servern.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Risvall:

Sådär, nu har jag lyckats få in Porterico-updaten via Nokia Care Suite.

Min mobil: Lumia-920 (svart)
Kod: 059Q9H5
Telia som operatör (obunden mobil)

Körde in: RM821_1232.5951.1249.1004_RETAIL_eu_euro1_276_04_118868_prd_signed
Ändrade språket till Svenska.

Gick även bra med Tyska T-mobie men dataanvändningen fungera ej, troligtvis måste man ställa in det manuellt.
RM821_1232.5951.1249.1003_RETAIL_eu_euro2_206_03_118727_prd_signed

Fick du:

-Flip-to-silent?
-SMS leveransrapport?
-Skillnad batteritid?

Uppskattar att du orkar fulflasha så vi andra kan få svar på våra frågor.

Permalänk
Skrivet av Risvall:

Sådär, nu har jag lyckats få in Porterico-updaten via Nokia Care Suite.

Min mobil: Lumia-920 (svart)
Kod: 059Q9H5
Telia som operatör (obunden mobil)

Körde in: RM821_1232.5951.1249.1004_RETAIL_eu_euro1_276_04_118868_prd_signed
Ändrade språket till Svenska.

Gick även bra med Tyska T-mobie men dataanvändningen fungera ej, troligtvis måste man ställa in det manuellt.
RM821_1232.5951.1249.1003_RETAIL_eu_euro2_206_03_118727_prd_signed

Kanon! Du skulle inte kunna tänka dig att skriva en steg-för-steg instruktion här? Antar att du använde NCS? Vet att det finns på wpcentral mfl men det vore fint med en på svenska här i denna fantastiska tråd!

Permalänk

Är det nån som har nån alternativ nedladdningsplats för Nokia Care Suite? Försöker ladda ner från softpedia men nedladdningen går långsammare och långsammare för att till sist avbrytas. Testat både UK och US.
Edit: Hittade alternativ plats här:
http://www.filedropper.com/nokiacaresuite5020124545

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Roligt, detta är uppgradering som kallas för pr1.1? Berätta gärna hur du upplever den o hur kameran/videon presterar...
Gärna bildbevis

Kan jag ta Screenshoot på aktuell version och lägga ut fast att IME numret syns? Dvs kan jag lägga upp bild där IME numret syns utan att någon kan låsa mobilen eller göra annat jävulskap?

Edit: Jag följde bara denna guide: http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...
Fast jag drog inte hem filen i Navifirm Utan gjorde det direkt i NCS.
Följde bara stegen i NCS tills punkt 8, där klicka jag på "find online" sedan ladda hem den jag ville ha å klicka på "update list" sen valde filen.
Så följde jag sen resterande punkter.
Jag drog hem: RM821_1232.5951.1249.1004_RETAIL_eu_euro1_276_04_118868_prd_signed

Vad gäller kameran så har jag inga före-bilder så jag kan inte jämföra. Jag har tagit några kort snabbt men ser ingen direkt skillnad mot tidigare.
Leveransrapport SMS: Ja
Flip to silence: Nix, finner ingen inställning för det heller. Men kan mota samtal med SMS i alla fall :), 4 st svar man ställa in och välja mellan under samtal.
Batteri: Har inte hunnit haft den igång allt för länge sedan laddning, men det jag vet är att batteritiden är Bättre än innan. (jag hade en väldigt dålig uptime på batteri tidigare).

Sen vet jag inte ifall skärmen fick fler inställningar eller om det har att göra med en tidigare nokia-update, se bild:

Den versionen som jag har där har jag ej 4G som alternativ (stör mig dock inte iom att jag inte har ett 4g kort eller någonsin kommer att komma inom denna täkning).
Den tyska T-mobile som jag också testade den hade fler alt, hade ett som hette LTT (tror jag) efter 3g.

Något som jag tycker blev sämre är att när man ska flytta om ikonerna inne på startsidan så flyter det inte på lika smidigt som tidigare.
Vet inte hur jag ska förklara, men jag har flera stycken appar i små ikoner och när jag ska flytta runt dom till önskad layout så flyttas dom i sidled istället för att skapa en ny tom rad. (det går skapa ny tom rad men inte med samma flyt som tidigare) Detta är väl inget problem utan något man ev stör sig på när man ska ordna alla ikoner första gången. Eller så har jag bara inbillat mig

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Skrivet av Risvall:

Kan jag ta Screenshoot på aktuell version och lägga ut fast att IME numret syns? Dvs kan jag lägga upp bild där IME numret syns utan att någon kan låsa mobilen eller göra annat jävulskap?

Jag följde bara denna guide: http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...
Fast att jag drog hem: RM821_1232.5951.1249.1004_RETAIL_eu_euro1_276_04_118868_prd_signed

Vad gäller kameran så har jag inga före-bilder så jag kan inte jämföra. Jag har tagit några kort snabbt men ser ingen direkt skillnad mot tidigare.
Leveransrapport SMS: Ja
Flip to silence: Har ej fått samtal så att jag tänkt på det
Batteri: Har inte hunnit haft den igång allt för länge sedan laddning, men det jag vet är att batteritiden är Bättre än innan. (jag hade en väldigt dålig uptime på batteri tidigare).

Sen vet jag inte ifall skärmen fick fler inställningar eller om det har att göra med en tidigare nokia-update, se bild:
http://risvall.com/bilder/wp_ss_20121230_0002.png

Den versionen som jag har där har jag ej 4G som alternativ (stör mig dock inte iom att jag inte har ett 4g kort eller någonsin kommer att komma inom denna täkning).
Den tyska T-mobile som jag också testade den hade fler alt, hade ett som hette LTT (tror jag) efter 3g.

Något som jag tycker blev sämre är att när man ska flytta om ikonerna inne på startsidan så flyter det inte på lika smidigt som tidigare.
Vet inte hur jag ska förklara, men jag har flera stycken appar i små ikoner och när jag ska flytta runt dom till önskad layout så flyttas dom i sidled istället för att skapa en ny tom rad. (det går skapa ny tom rad men inte med samma flyt som tidigare) Detta är väl inget problem utan något man ev stör sig på när man ska ordna alla ikoner första gången. Eller så har jag bara inbillat mig

Verkar som att GB-varianten ej har 4G, trist. Ska försöka flasha med nån annan variant...

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad "annat" är på telephonelagring? Har 7,37 gb där och vet inte riktigt vad det skulle kumma vara. Vinns det någon app som gör det lite mer detaljerat som visar vad som tar plats på luren?

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

Någon som vet vad "annat" är på telephonelagring? Har 7,37 gb där och vet inte riktigt vad det skulle kumma vara. Vinns det någon app som gör det lite mer detaljerat som visar vad som tar plats på luren?

kartinfo och röstdata kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

kartinfo och röstdata kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

har inte laddat ner någon karta. Vad är röstdata? Menar du typ voicememo eller något liknande? Har inget sådant installerat iaf.

Permalänk
Skrivet av HikiSpray:

kartinfo och röstdata kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en känd bugg man kan råka utför att utrymmet kan käkas upp av "annat". MS har rekommenderat hardreset som lösning än så länge om man råkar utför det. Flera amerikanska Lumia bloggare som skrivit om det att annat fyllt upp telefonen till max trots bara ett par GB bilder och musik samt appar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Det är en känd bugg man kan råka utför att utrymmet kan käkas upp av "annat". MS har rekommenderat hardreset som lösning än så länge. Flera amerikanska Lumia bloggare som råkat utför att det fyllt upp telefonen till max trots bara ett par GB bilder och musik samt appar

ok, hur gör jag en hardreset? Kommer allt försvinna på min som kontakter, sms, bilder och appar?

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

ok, hur gör jag en hardreset? Kommer allt försvinna på min som kontakter, sms, bilder och appar?

Ja då försvinner ju allt så inget man vill göra innan det riktigt krisar sig. Se till att backa upp allt innan så

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att inte facebookkontakterna ska synkas med kontaktlistan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Hur gör man för att inte facebookkontakterna ska synkas med kontaktlistan?

Gå in på kontakter, klicka på de tre punkterna nere i högra hörnet, inställningar, filtrera min kontaktlista och klicka bort facebook. Done

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

OKEJ!! NU BEHÖVER JAG HJÄLP GRABS!!
Min 920 vill inte starta nu är fast på nokia loggan bara. gjorde en systemåterställning och den startade om och två kugghjul kom upp. och så var det i 1 timma och 20 min. provade att starta om den och nu kommer den ingen stans. VAD FAN SKALL JAG GÖRA NU???

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Gå in på kontakter, klicka på de tre punkterna nere i högra hörnet, inställningar, filtrera min kontaktlista och klicka bort facebook. Done

Yes har gjort de, tog bort hotmail.facebook och skype, men nu när jag ska lägga till ett nummer så kommer det upp att jag har tagit bort synkningen med hotmail och att jag måste aktivera den för att kunna lägga till nummert, och synkar jag med hotmail så kommer det åter igen upp en hel**vetes massa kontakter utan nummer... Kan man inte bara ta bort all synkning med hotmail,facebook och få ha en vanlig kontakt lista, så när jag skriver in någons namn,nummer osv så kommer de upp på min kontakt lista...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Yes har gjort de, tog bort hotmail.facebook och skype, men nu när jag ska lägga till ett nummer så kommer det upp att jag har tagit bort synkningen med hotmail och att jag måste aktivera den för att kunna lägga till nummert, och synkar jag med hotmail så kommer det åter igen upp en hel**vetes massa kontakter utan nummer... Kan man inte bara ta bort all synkning med hotmail,facebook och få ha en vanlig kontakt lista, så när jag skriver in någons namn,nummer osv så kommer de upp på min kontakt lista...?

Om du synkar med din vanliga hotmail så kommer du ju att ha alla kontakter du har på din hotmail adress, så om du har en massa sparade kontakter där så finns dom i din telefon. Mitt alternativ är att lägga in kontakter på någon annan mail och synka med den istället.

Alternativt kan du gå in på inställningar, e-post+ konton, klicka på den mail du har synkat med, och på "innehåll att synka" kryssa bort kontakter.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

OKEJ!! NU BEHÖVER JAG HJÄLP GRABS!!
Min 920 vill inte starta nu är fast på nokia loggan bara. gjorde en systemåterställning och den startade om och två kugghjul kom upp. och så var det i 1 timma och 20 min. provade att starta om den och nu kommer den ingen stans. VAD FAN SKALL JAG GÖRA NU???

flasha om enheten blir det för din del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om denna "wireless charge" plattan och vart man kan köpa en?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk

Kommer det inte fler appar snart är det pinsamt. Detta kommer MS att förlora på.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

OKEJ!! NU BEHÖVER JAG HJÄLP GRABS!!
Min 920 vill inte starta nu är fast på nokia loggan bara. gjorde en systemåterställning och den startade om och två kugghjul kom upp. och så var det i 1 timma och 20 min. provade att starta om den och nu kommer den ingen stans. VAD FAN SKALL JAG GÖRA NU???

Jag har själv råkat ut för det problemet du beskriver. Jag flashade om den och den funkar som vanligt igen.
Det finns en guide på wpcentral.
http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Om du gör bestämmer dig för att göra det, läs då guiden noga innan.
Det behövs dessutom lite fler program än vad som nämns i guiden. OBS guiden är för USA Lumia. I Sverige heter den rm-821
Jag råkade ut för problem när jag skulle flasha luren då inte det gick att koppla ihop luren med datorn Windows 7, Den hittade inte drivrutinerna.
Som tur var har jag även en dator med Windows 8 och då funkade det utan problem. Ni andra som har flashat. Gjorde ni det genom W7?
Var era lurar brickade då? Tror att problemet med drivrutinerna inte funkar på windows 7 när luren har blivit brickad.

Permalänk
Medlem

Lumia vs iPhone Batteri-battle

Nuså!
Här kommer min sista filmsnutt för 2012, nu får vi se en gång för alla om batteriet inte ens håller samma klass som tex en iPhone 4 som jag levt med i två år och tycker att batteriet på den räcker alla tiders
http://www.youtube.com/watch?v=BOlj0DgD2Tc&feature=youtu.be

PS, du som fråga om laddplattan här ovanför, säljs på Elgiganten med flera, kolla min youtube-kanal så ser du hur den funkar.

Permalänk
Medlem

En snabbfråga,i vänstra hörnet där det står 3G, där står det H istället,vad är det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

En snabbfråga,i vänstra hörnet där det står 3G, där står det H istället,vad är det?

Skickades från m.sweclockers.com

Extra mycket 3G

H = HDSPA = 3G Turbo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nuså!
Här kommer min sista filmsnutt för 2012, nu får vi se en gång för alla om batteriet inte ens håller samma klass som tex en iPhone 4 som jag levt med i två år och tycker att batteriet på den räcker alla tiders
http://www.youtube.com/watch?v=BOlj0DgD2Tc&feature=youtu.be

PS, du som fråga om laddplattan här ovanför, säljs på Elgiganten med flera, kolla min youtube-kanal så ser du hur den funkar.

Sjukt bra editat som vanligt!

Du som har koll på Nokian rätt så bra, vad tror du att mitt lagg kan bero på? (om du trycker på t.ex. kontakter så flyter inte animationen snyggt utan det fps droppar lite då.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

Pillade på 920 och 820 idag och kom fram till att de båda har lite för stor skärm, tyvärr