ljudkort - headset - passar?

Permalänk
Medlem

ljudkort - headset - passar?

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk

Ja, men eftersom Corsair 2000 är trådlöst så kopplas det med USB och du har ingen användning av ljudkortet

Permalänk

Nej, men eftersom Corsair 2000 är trådlöst så kopplas det med USB och du har ingen användning av ljudkortet.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk

Nej. FInns ingen som helst anledning till att ha ett ljudkort i detta fallet vad jag vet.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Nej, men eftersom Corsair 2000 är trådlöst så kopplas det med USB och du har ingen användning av ljudkortet.

aaaaah damnit, tack ändå

p.s, kan du rekommendera något bra headset som funkar über med det ljudkortet? (gärna inom 1 - 1.5k prisklassen?

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem

Du har ingen användning av det ljudkortet för ett headset, även om det är ett headset med 3,5 mm kontakt. Det är gjort för dyrare hörlurar eller hifi utrustning. Förutom möjligtvis dom här, då det är studio lurar med mic.

Seriöst, köp ett gaming headset med USB. Hade du verkligen haft behov av ett dyrare ljudkort hade du vetat bättre.

Visa signatur

[MAIN] | Corsair 550D | Asus P8Z68-V | MSI GTX 680 TF3 | i5 2500K | Kühler 620 | Vengeance 8GB | WD 650GB | Vertex 3 64GB | Xonar DX | AX 850W |
[HTPC] | Silverstone GD05B | Gigabyte GA-F2A75M-D3H | A6 5400K | Scythe Big Shuriken 2 | Vengeance LP 8GB | Samsung 830 64GB | Xonar DX | LITEON BD | SP E9 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seetela:

Som männen ovanför sagt så går det ju inte med det headset du länkade eftersom den har ett eget inbyggt ljudkort som kopplas med USB. Det du måste ha är en vanlig 3,5mm kontakt som du kopplar till det ljudkortet.

Ett headset som har fått väldigt bra kritik i den prisklassen du pratar om så tycker jag du ska titta på dessa:

https://www.inet.se/produkt/6606177/sennheiser-pc360-g4me-hea...

Permalänk

Ska du spela och ha jävligt bra ljud så är antingen pc360 ett alternativ, eller bara att köpa ett par bra hörlurar såsom Philips Upbeats eller Audio Technica M50 samt mic till det. Dock hade det ljudkortet fortfarande inte använts i närheten fullt ut med dem hörlurarna, och priset sticker iväg snabbt då.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Seetela:

aaaaah damnit, tack ändå

p.s, kan du rekommendera något bra headset som funkar über med det ljudkortet? (gärna inom 1 - 1.5k prisklassen?

Jag skulle nog kört på ett par schyssta hörlurar och köpa till en skräpmic.
Jag har en zalman som kostade 49:-, visst jag låter dovt, men den snappar inte upp så mycket bakgrundsljud. Det är det enda kravet jag har för en mic vid datorn.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

10721a;13059266]Som männen ovanför sagt så går det ju inte med det headset du länkade eftersom den har ett eget inbyggt ljudkort som kopplas med USB. Det du måste ha är en vanlig 3,5mm kontakt som du kopplar till det ljudkortet.

Ett headset som har fått väldigt bra kritik i den prisklassen du pratar om så tycker jag du ska titta på dessa:

https://www.inet.se/produkt/6606177/sennheiser-pc360-g4me-hea...[/QUOTE]

jaha ok, men det där headsettet ser riktigt bra ut! massvis av positiv kritik. får ta och överväga om jag ska överge ljudkortet och köra på corsair 2000 eller om jag ska behålla det och köpa 360. tack för svaret!

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seetela:

jaha ok, men det där headsettet ser riktigt bra ut! massvis av positiv kritik. får ta och överväga om jag ska överge ljudkortet och köra på corsair 2000 eller om jag ska behålla det och köpa 360. tack för svaret!

Inga problem, tänk dock på att du får väldigt mycket bättre ljud med Sennheseri's PC360 + Asus ljudkort än med Corsair's alternativ. Så enl min mening om jag var i dina skor så är valet ganska självklart, dock handlar det ju om vad man har för budget.

Lycka till med ditt köp och gott nytt år!